Με την ηλεκτροκίνηση να έχει μπει στη ζωή μας, ένα ερώτημα που κάνουν οι περισσότεροι υποψήφιοι πελάτες στους πωλητές, είναι πόσα χρόνια ζωής έχει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πριν καταστεί άχρηστη.

Η υποβάθμιση της μπαταρίας είναι βέβαιο ότι θα συμβεί κάποια στιγμή, καθώς μια μπαταρία ιόντων λιθίου όταν φορτίζεται και αποφορτίζεται πολλές φορές χάνει μέρος της χωρητικότητάς της. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα κινητά μας τηλέφωνα ή με τους φορητούς υπολογιστές, που μετά από πολλούς μήνες χρήσης και συνεχών φορτίσεων χάνουν μέρος της χωρητικότητάς τους.

Σήμερα έχουμε την εμπειρία να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την κατάσταση μιας μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς στους δρόμους κάθε χώρας κυκλοφορούν αρκετά παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως τα πρώτα Nissan Leaf και Tesla. Μια έρευνα του 2020 για παράδειγμα του περιοδικού «What» έδειξε ότι οι μπαταρίες δεν υποβαθμίζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό που υποβαθμίζονται οι μπαταρίες των φορητών υπολογιστών. Σύμφωνα με τους 1.016 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ηλικίας έως και τριών ετών παρουσίασαν μείωση της χωρητικότητας της μπαταρίας μόνο κατά 2%, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία ήταν μέχρι έξι ετών, παρουσίασαν υποβάθμιση έως και 8%. Αυτό σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 400 χιλιόμετρα θα έχανε τα πρώτα τρία χρόνια μέχρι 8 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ στα έξι χρόνια η μείωση της αυτονομίας θα ήταν μέχρι 32 χιλιόμετρα.

Με τη ποιότητα των μπαταριών να βελτιώνεται συνεχώς, αυτά τα μικρά νούμερα γίνονται ακόμη πιο μικρά όσο προοδεύει η τεχνολογία. Το Εθνικό Εργαστήριο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι οι μπαταρίες θα μπορούσαν να διαρκέσουν από 12 έως 15 χρόνια σε μέτρια κλίματα. Οι κλιματικές συνθήκες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας, η οποία δεν θέλει ακραίες καιρικές συνθήκες. Υπερβολική ζέστη ή πολύ κρύο μειώνουν αισθητά την χωρητικότητά της. Από την άλλη η Ελλάδα μπορεί να θεωρηθεί ως μια από τις ιδανικότερες χώρες για την χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αφού το κλίμα της δεν παρουσιάζει πολύ μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές.

Μια άλλη ένδειξη που δεν θα πρέπει να ξεχνάμε είναι οι εγγυήσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες παρέχουν, συνήθως, εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιόμετρων. Ωστόσο, πολύ σύντομα αναμένεται να βγουν νέα χρηματοδοτικά προγράμματα για αγορά μπαταρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έτσι οι ιδιοκτήτες όταν δουν ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι μικρή και επιθυμούν να έχουν το ίδιο αυτοκίνητο, θα μπορούν απλά να την αλλάζουν. Σημαντική παράμετρο αποτελεί το γεγονός ότι τα πρώτα στοιχεία από παλιά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν μια μέση διάρκεια ζωής της μπαταρίας περίπου στα δέκα χρόνια.

Πηγη: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη