Αποστολή, Κάννες
Στην πραγματικότητα, αν και βυθισμένη σε μια λαμπερή εξωτερική ομορφιά, δεν υπάρχει τίποτα το όμορφο στην ταινία του Ρούμπεν Έστλουντ «Το τρίγωνο της θλίψης» (Triangle of sadness) που προβλήθηκε εντός συναγωνισμού στο φεστιβάλ. Κάθε τι σε αυτή την ταινία κρύβει στεναχώρια και θλίψη, μόνο που το κλειδί εδώ είναι το χιούμορ. Ο τρόπος με τον οποίο ο Σουηδός δημιουργός του «Τετραγώνου» (Χρυσός Φοίνικας – 2017) παρουσιάζει τις καταστάσεις, είναι τόσο αστείος που δεν μπορείς παρά να …ξεκαρδιστείς στα γέλια μπροστά σε καταστάσεις που είναι για κλάματα.
Από την πρώτη κιόλας σκηνή της ταινίας, τις οντισιόν που κάνουν ανδρικά μοντέλα προς πρόσληψη, η ταινία δείχνει τα δόντια της παρουσιάζοντας την γελοιότητα του θέματος με όλες τις λεπτομέρειές της – από τις ερωτήσεις που γίνονται σε αυτές τις οντισιόν, μέχρι τα πράγματα που ζητούνται από τα μοντέλα. Αργότερα, όταν οι κεντρικοί ήρωες της ταινίας, δυο μοντέλα (Χάρις Ντίκινσον, Τσάρλμπι Ντιν) βρεθούν μέσα σε ένα σκάφος υπερπολυτελείας έχοντας κερδίσει μια δωρεάν κρουαζιέρα, ο Εστλουντ ισοπεδωτικός μέχρι εκεί που δεν πάει, θα γεμίσει την οθόνη από τον εμετό των πλουσίων που τρώνε nouveau cuisine εν μέσω τρικυμίας.
Και σαν να μην έφταναν όλ’ αυτά, η ταινία θα ολοκληρωθεί σε μια πανέμορφη παραλία της Χιλιαδούς στην Εύβοια, όπου οι ρόλοι εξουσιαστή – εξουσιαζόμενου θα αντιστραφούν και πάλι με τον πιο λοξό τρόπο που μπορεί κανείς να φανταστεί. Στην ουσία, ο πανέξυπνος σκηνοθέτης έκανε μια παραλλαγή του «Τετραγώνου» επισημαίνοντας και πάλι φαινόμενα των καιρών μας: το απίστευτο χάσμα που χωρίζει τις κοινωνικές τάξεις αλλά και το τι μπορεί να συμβεί αν για κάποιο λόγο οι ρόλοι αλλάξουν και οι φτωχοί βρεθούν «από πάνω».
Αυτός είναι ο βασικός άξονάς της ταινίας που συγχρόνως επεξεργάζεται ιδέες που προκύπτουν από τον εθισμό στην εξουσία, την αιώνια διαμάχη άντρα – γυναίκας, την παράνοια που μπορεί να επιφέρει σε μια σχέση το χρήμα αλλά και τον θάνατο της ιδεολογίας. Και καθότι το όπλο του Εστλουντ είναι το χιούμορ, δεν είναι να απορείς που στο τέλος της πρώτης προβολής του, το «Τρίγωνο της θλίψης» βρήκε ενθουσιώδη υποδοχή με σφυρίγματα χαράς και δυνατά χειροκροτήματα._
Latest News
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Η τέχνη του Κιθ Χάρινγκ ξεκίνησε από τον δρόμο (όχι από τα μουσεία)
Τρεις δεκαετίες μετά το θάνατό του, τα έργα του εξακολουθούν να βρίσκονται στα πωλητήρια των μουσείων. Αλλά η αντίληψή του για τη δημόσια τέχνη διατηρείται πιο έντονα στο δρόμο.
Πολιτική, ουσιαστική, όμορφη - Η 60η Biennale στη Βενετία
Από τις 20.04 μέχρι τις 24.11 διαρκεί η 60η Biennale Σύγχρονης Τέχνης στη Βενετία και τα έχει όλα: αυτόχθονες, βία, μετανάστευση, queer κοινότητα...
«Μόδα και Ολυμπιακοί Αγώνες Αθήνα 2004 – Παρίσι 2024»
Την έκθεση χαιρέτησε η Όλγα Κεφαλογιάννη
Ο Benny Hill ήταν πολυεκατομμυριούχος αλλά κολλούσε τις σόλες των χαλασμένων παπουτσιών του
Σύμφωνα με ένα βιβλίο του 2019, ο πολυεκατομμυριούχος, Άγγλος κωμικός ήταν γεμάτος ανασφάλειες για την αυτοεκτίμησή του και είχε έναν νοσηρό φόβο να ξοδεύει χρήματα
Το 2024 αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα
Ο Βύρωνας, όμως, με τον θάνατό του, αναγνωρίζεται ως το σύμβολο του Φιλελληνισμού.
Τεράστιο δάνειο για αγορά μουσικών δικαιωμάτων συγκέντρωσε η CEG
Η χρηματοδότηση μέσω δανείων θα βοηθήσει την Cutting Edge Group να επενδύσει στη δημιουργία και την αγορά μουσικών δικαιωμάτων για ταινίες, τηλεόραση, θεατρικές παραγωγές και παιχνίδια
Τα μυστικά του εμπορίου τέχνης έρχονται στο φως
Η ενασχόληση με την τέχνη απαιτεί συχνές επαφές — και ικανότητα ανάληψης κινδύνων.
Ποιες εταιρείες «σφάζονται» στη ποδιά της Τέιλορ Σουίφτ
Η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία του κόσμου είχε αφαιρέσει τα τραγούδια της από τον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης
1938-2024: Πέθανε ο σπουδαίος ηθοποιός Γιάννης Φέρτης
Γεννημένος τον Απρίλιο του 1938 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 86 ετών. Πρωταγωνίστησε σε θέατρο, κινηματογράφο και τηλεόραση. Μεγάλη η παρακαταθήκη που αφήνει.