Νέο ρεκόρ σημείωσαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021, καθώς διπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 6,6 εκατομμύρια παγκοσμίως. Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του ετήσιου Global Electric Vehicle Outlook, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσα σε μία μόλις εβδομάδα ήταν περισσότερες από όσες καταγράφτηκαν ολόκληρο το 2012.
Συνεχίζεται η αύξηση
Η ίδια δυναμική εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί και το τρέχον έτος. Προϋπόθεση είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να καταβάλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για την απρόσκοπτη κατασκευή μπαταριών και ορθής διαχείρισης των πηγών ενέργειας και των πρώτων υλών, ώστε να περιορίσουν τον κίνδυνο συμφόρησης στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων τους, αλλά και τις αυξήσεις των τιμών, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
Παρά τις πιέσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, οι πωλήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται έντονα τους πρώτους μήνες του 2022, με 2 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν πωληθεί παγκοσμίως το πρώτο τρίμηνο. Στο τέλος του 2021 κυκλοφορούσαν παγκοσμίως στους δρόμους περίπου 16,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, τριπλάσια σε σύγκριση με το 2018. τ
Τα μισά στην Κίνα
Στην Κίνα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδόν τριπλασιάστηκαν το 2021 σε 3,3 εκατ., αντιπροσωπεύοντας περίπου το ήμισυ του παγκόσμιου συνόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στην Ευρώπη (αύξηση κατά 65% σε 2,3 εκατ.) και στις ΗΠΑ (υπερδιπλασιάστηκαν σε 630.000). Ας σημειωθεί ότι σήμερα η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Κίνα είναι μόνο 10% μεγαλύτερη από αυτή των συμβατικών οχημάτων, σε σύγκριση με 45% έως 50% κατά μέσο όρο σε άλλες μεγάλες αγορές.
Τα εμπόδια
Βραχυπρόθεσμα, τα μεγαλύτερα εμπόδια στις συνεχιζόμενες ισχυρές πωλήσεις EV είναι η άνοδος των τιμών των ορυκτών που είναι απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, καθώς και οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας, απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία. Οι τιμές για το λίθιο, που είναι ένα βασικό ορυκτό για τις μπαταρίες αυτοκινήτων, ήταν πάνω από επτά φορές υψηλότερες τον Μάιο του 2022 από ό,τι στις αρχές του 2021 και οι τιμές για το κοβάλτιο και το νικέλιο επίσης αυξήθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει δημιουργήσει περαιτέρω πιέσεις, καθώς η Ρωσία προμηθεύει το 20% του παγκόσμιου νικελίου τύπου μπαταρίας.
Τα περισσότερα στοιχεία των μπαταριών βρίσκονται στην Κίνα, η οποία παράγει τα τρία τέταρτα του συνόλου των μπαταριών ιόντων λιθίου. Περισσότερα από τα μισά ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2021 συναρμολογήθηκαν στην Κίνα και όλα δείχνουν ότι θα αποτελέσει χώρα που θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Mόλις 0,3% ήταν φορτηγά
Σχεδόν το 10% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν παγκοσμίως το 2021 ήταν ηλεκτρικά, με το ποσοστό για τις παγκόσμιες πωλήσεις φορτηγών να είναι μόλις 0,3%. Αυτό το μερίδιο θα πρέπει να αυξηθεί στο 10% μέχρι το 2030. Τα ηλεκτρικά φορτηγά χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα που υπάρχει ισχυρή κρατική υποστήριξη. Όμως σταδιακά και άλλες χώρες παίρνουν μέτρα προώθησης των ηλεκτρικών φορτηγών. Ακόμη, καταβάλλεται προσπάθεια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στις μοτοσικλέτες και στα μικρά δίκυκλα, καθώς πολλές εταιρείες αρχίζουν σταδιακά να αυξάνουν τα ηλεκτρικά μοντέλα τους, επενδύοντας στη βιώσιμη κινητικότητα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος