
Είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά οχήματα υπόσχονται μια πιο πράσινη και ασφαλέστερη λύση στις προκλήσεις της βιώσιμης κινητικότητας. Αν αναλογιστούμε και τις αυξανόμενες τιμές των καυσίμων σε όλο τον κόσμο, τότε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αποτελούν και μια ευκαιρία να μειώσουμε το κόστος μας για τις καθημερινές μετακινήσεις. Έτσι δεν είναι περίεργο που τα ηλεκτρικά οχήματα θεωρούνται το μέλλον της αυτοκίνησης, ενώ τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) χάνουν σταδιακά την αίγλη τους.
Μια πρόσφατη μελέτη από την Υπηρεσία Ενεργειακών Πληροφοριών των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι πωλήσεις υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν το 2021. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο πέρσι έβγαλαν στην κυκλοφορία 126 νέα μοντέλα υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, έναντι μόνο 49 μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τι ισχύει σήμερα
Σήμερα η συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων νέων οχημάτων εξακολουθούν να είναι οχήματα που έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε μια έκθεση της Synthesio, που είναι μια εταιρεία που παρέχει αναλύσεις για τη εικόνα των αγορών και έπειτα από ανάλυση 14 εκατομμυρίων διαδικτυακών συνομιλιών, έβγαλε το συμπέρασμα ότι δημοφιλές κίνητρο των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελεί η απόδοση και η ταχύτητά τους, παρά τα περιβαλλοντικά ή οικονομικά οφέλη τους. Συγκεκριμένα το 32,2% ρωτούσε για τις επιδόσεις και την ταχύτητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 22,5% ήθελε να μάθει για τα περιβαλλοντικά οφέλη και το 19,4% ρώτησε για τα οικονομικά οφέλη. Όταν έβλεπαν πολυσυζητημένα μοντέλα, το πιο συνδεδεμένο συναίσθημα ήταν η χαρά, λόγω της αντίληψης ότι τα EV έχουν πλέον ξεπεράσει τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) όσον αφορά την ταχύτητα, την ισχύ και τη ροπή. Επιπλέον, τα συμπεράσματα της έρευνας έδειξαν ότι υπάρχει ανησυχία για το αν οι κατασκευαστές τελειοποιήσουν άμεσα τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Διαδικτυακές συνομιλίες
Επίσης, οι διαδικτυακές συνομιλίες που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα έχουν αυξηθεί κατά 27% στις ΗΠΑ και κατά 20% στην Ευρώπη τους τελευταίους 6 μήνες, αλλά οι υψηλές τιμές και τα προβλήματα μπαταριών κυριαρχούν στις διαδικτυακές συνομιλίες. Τα νέα μοντέλα του 2022 έστρεψαν τους καταναλωτές σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για να μάθουν για αυτά, για την απόδοση και τη λειτουργικότητα των αυτοκινήτων τους. Ωστόσο, η πλειονότητα των διαδικτυακών συνομιλιών έχει να κάνει με τις υψηλές τιμές, τα προβλήματα φόρτισης, τα προβλήματα των μπαταριών και τους μεγάλους χρόνους αναμονής για την παράδοση. Πολλοί διαδικτυακοί καταναλωτές αισθάνονται ότι τα EV εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά για οικογένειες μεσαίου εισοδήματος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Δικαστική απόφαση κόλαφος για την περιβαλλοντολογική πολιτική των ΗΠΑ
Ιστορική απόφαση με τεράστιες επιπτώσεις

Δύο νέα έργα μετατρέπουν την Ελευσίνα σε «έξυπνη πόλη»
Η δημοτική Αρχή ανακοίνωσε ότι εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» δύο έργα, τα οποία θα αναβαθμίσουν την πόλη τόσο ενεργειακά όσο και τεχνολογικά

Εσπασε το φράγμα του 1 εκατ. ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στην ΕΕ
Το 2020, το μερίδιό τους στο σύνολο των επιβατικών αυτοκινήτων εικοσαπλασιάστηκε και από 0,02% ανήλθε σε 0,4%.

Οι κυβερνητικές σκέψεις για την αναβάθμιση του δικτύου ενέργειας
Τι είπε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Το σχέδιο 3ετίας του Υπερταμείου - Ποιες επενδύσεις περιλαμβάνει
Οι «mega» δείκτες απόδοσης του νέου Στρατηγικού Σχεδίου

Η ξηρασία «καίει» την Ιταλία
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης αγροτικές περιοχές που παράγεται το 40% των τροφίμων της χώρας

Σε πάνω από 400 σημεία ως το τέλος του 2022 με το βλέμμα στο εξωτερικό η Pandas
Τα ηλεκτρονικά απόβλητα η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία παραγόμενων αποβλήτων

Σταϊκούρας: Οι επτά δράσεις για την πράσινη μετάβαση της οικονομίας
Τι είπε ο ΥΠΟΙΚ στο συνέδριο του ΤΕΕ

Επενδύσεις ΑΠΕ: Η περιβαλλοντική αδειοδότηση ο… ελέφαντας στο δωμάτιο
Τα «αγκάθια» στην ανάπτυξη της πράσινης ενέργειας

Καραμανλής: «Πράσινα» όλα τα έργα υποδομών
Ο υπουργός Μεταφορών μίλησε στο συνέδριο Green Deal Greece 2022