Μετά από μία μικρή παύση εξαιτίας της πανδημίας, η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2022» επιστρέφει και θα πραγματοποιηθεί από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Athens Metropolitan Expo, όπου 1.929 εταιρείες από 88 χώρες θα εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Συνολικά, 24 Εθνικά Περίπτερα από την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία έχουν επιβεβαιώσει ότι θα καταθέσουν τα ναυτιλιακά τους διαπιστευτήρια κατά τη διάρκεια της έκθεσης, στην οποία αναμένεται να παρευρεθούν περισσότεροι από 18.000 διεθνείς επισκέπτες.
Διαβάστε επίσης: Ποσειδώνια 2022: Το πρόγραμμα συνεδρίων και σεμιναρίων της Έκθεσης
Ένα πρόγραμμα 68 συνεδρίων και σεμιναρίων θα τρέξει παράλληλα με την Έκθεση, μέσα από το οποίο ηγετικά στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εκπρόσωποι ρυθμιστικών αρχών και κυβερνητικοί αξιωματούχοι από όλο τον κόσμο θα προσφέρουν στους συμμετέχοντες πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες και εξελίξεις. Ήδη, 10 Αντιπρόεδροι και Υπουργοί από χώρες με ισχυρή ναυτιλιακή παράδοση καθώς και η Επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε. έχουν επιβεβαιώσει τα σχέδιά τους να επισκεφθούν τα Ποσειδώνια 2022.
Μεγαλύτερη η φετινή έκθεση
«Παρ’ όλες τις αντιξοότητες καταφέραμε να καλύψουμε το σύνολο του εκθεσιακού χώρου και πλέον καθίσταται επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν πρόσθετοι εκθεσιακοί χώροι», δήλωσε ο Θοδωρής Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Εκθέσεις Ποσειδώνια Α.Ε, διοργανώτρια της εκδήλωσης, που φέτος έγινε η πρώτη έκθεση στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό ISO το οποίο βεβαιώνει τη βιωσιμότητά της, χάρη σε μια σειρά πρωτοβουλιών και βελτιώσεων που έχει εισαγάγει με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
«Η φετινή έκθεση είναι μεγαλύτερη κατά 7% από την προηγούμενη, του 2018, μια αύξηση που αντανακλά το δυναμισμό, το σφρίγος και την πρόοδο της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία επενδύει πολλά για να αναβαθμίσει την ποιότητα και την τεχνολογία των υπαρχόντων πλοίων, να διαφοροποιήσει αυτό που προσφέρει προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες των αγορών, και να ανανεώσει τον στόλο της με την προσθήκη νέων πλοίων που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους νέους κανονισμούς», πρόσθεσε ο ίδιος.
Η ισχύς και η επενδυτική διάθεση της κοινότητας των Ελλήνων εφοπλιστών, η οποία ελέγχει το 21% του παγκόσμιου εκτοπίσματος (dwt), είναι οι κύριοι λόγοι για την παγκόσμια απήχηση των Ποσειδωνίων. Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσμο, με στόλο 5.514 πλοίων και αντιπροσωπεύει το 59% του στόλου που ελέγχεται από την Ε.Ε. Από το 2019 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 7,4% και από το 2014 κατά 45,8%.
Γ. Πλακιωτάκης: Τα «Ποσειδώνια» είναι η μεγαλύτερη γιορτή της ναυτιλίας
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων πως «τα Ποσειδώνια καθιερώθηκαν ως ο διαχρονικός θεσμός παγκόσμιας προβολής του καλύτερου παραδείγματος μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας, της ναυτιλίας μας, για περισσότερα από 50 χρόνια. Η ενίσχυση της θαλάσσιας παρουσίας μας παντού στον κόσμο, έχει ισχυρό θετικό αντίκτυπο στη συνολική εικόνα της χώρας μας».
Μ. Τραυλού: Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση
Η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, δήλωσε: «Ο ελληνικός εφοπλισμός πρωτοστατεί με δύναμη και θέληση, και στην ενεργειακή μετάβαση. Αξιοποιούμε τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία και εμπειρία μας. Χαράσσουμε τις εξελίξεις και τιμούμε την ηγετική μας θέση, του 21% της παγκόσμιας χωρητικότητας και του 59% της ευρωπαϊκής. Τοποθετούμαστε με συγκεκριμένες, ρεαλιστικές και αποτελεσματικές προτάσεις στην πρόκληση της πράσινης, αλλά και βιώσιμης ναυτιλίας. Είναι σαφές ότι η επιστροφή των Ποσειδωνίων, έπειτα από 4 χρόνια, θα προσφέρει μια δυναμική πλατφόρμα επικοινωνίας των πιο καινοτόμων και τεχνολογικά προηγμένων δυνατοτήτων λειτουργίας του κλάδου μας. Ως Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, υποδεχόμαστε τη διοργάνωση των Ποσειδωνίων, με τη βεβαιότητα ότι, όχι μόνο θα ανταποκριθεί στις σύγχρονες, υψηλές προσδοκίες της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, αλλά και θα τις υπερβεί».
Γ. Πατέρας: Είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας
Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Πατέρας, δήλωσε πως «τα Ποσειδώνια 2022 είναι μεγάλη γιορτή για την Ελληνική Ναυτιλία και γενικότερα για την παγκόσμια Ναυτιλία. Μετά από όλους αυτούς τους περιορισμούς και τις δοκιμασίες που επέφερε ο COVID-19 είμαστε επιτέλους ελεύθεροι να προωθήσουμε τον τομέα μας και να ανταλλάξουμε καινοτόμες λύσεις σε πολλά από τα προβλήματα και τις προκλήσεις τα οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον. Θα δούμε τους παλιούς μας φίλους και θα κάνουμε καινούργιους, θα πούμε όλες τις περιπέτειές μας και τα νέα μας για όλο αυτό το διάστημα των 4 ετών που δεν είχαμε βρεθεί. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους εκθέτες και τους ομιλητές, και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους επισκέπτες που θα μας τιμήσουν με την παρουσία τους. Και μην ξεχνάτε να απολαύσετε την ομορφιά της Ελλάδας.»
Γ. Μώραλης: Αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πειραιά Ιωάννης Μώραλης, δήλωσε: «Τα Ποσειδώνια έχουν βαρύνουσα σημασία για την Ελλάδα, για την εθνική οικονομία, για τη ναυτιλία και κατ’ επέκταση για την πόλη του Πειραιά. Ο Πειραιάς είναι η βάση και η πόλη στην οποία χτυπά η καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας, του πρώτου πυλώνα της εθνικής οικονομίας που πρωταγωνιστεί σε όλα τα μήκη και πλάτη των ωκεανών. Στα Ποσειδώνια αναδεικνύεται το αισιόδοξο, δημιουργικό και εξωστρεφές πνεύμα της χώρας και αντικατοπτρίζεται το όραμα που έχουμε κι εμείς ως Δημοτική Αρχή για έναν Πειραιά σύγχρονο, μια πόλη λιμάνι, αντάξια των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών. Δουλεύουμε συστηματικά και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, για να αναδειχθεί η πόλη μας ως ένα σύγχρονο επιχειρηματικό, τουριστικό, ναυτιλιακό και εμπορικό κέντρο διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας. Η οικονομική και κοινωνική επανασύνδεση του Πειραιά με τη θάλασσα και το λιμάνι, είναι η κοινή συνισταμένη όλων των προσπαθειών μας».
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση