Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν την Τρίτη 7 Ιουνίου οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού – HEMEXPO και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού – ΣΕΚΠΥ αναγνωρίζοντας από κοινού ότι η ναυτιλία και η αμυντική βιομηχανία, αλλά και οι δραστηριότητες που τα συνοδεύουν, αποτελούν στρατηγικό τομέα ανάπτυξης για τη χώρα.
Το Μνημόνιο Συνεργασίας υπέγραψαν η πρόεδρος της HEMEXPO κα. Ελένη Πολυχρονοπούλου και ο πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ κ. Τάσος Ροζολής στον χώρο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια 2022.
Τόσο η HEMEXPO όσο και ο ΣΕΚΠΥ εκτιμούν ότι μέσω της συνεργασίας τους δημιουργούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς αξιοποιούν ευκαιρίες και εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις δυνατότητες, τη γνώση και την εμπειρία τους.
Στόχος η ανάπτυξη συνεργειών που θα ενισχύσουν τον εξαγωγικό προσανατολισμό τους και ταυτόχρονα να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και τη διείσδυσή τους στις ξένες αγορές.
Οι στόχοι
Σκοπός της συμφωνίας είναι να εντοπιστούν τομείς κοινού ενδιαφέροντος και δράσεις προκειμένου:
- Να δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης.
- Να αυξηθεί ο κύκλος εργασιών και οι εξαγωγές των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο κλάδο.
- Να αυξηθούν οι δραστηριότητες έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης νέων πρωτοτύπων προϊόντων με διατομεακές συνεργασίες.
- Να αναπτυχθούν διεθνείς συνεργασίες που σκοπό θα έχουν την προώθηση αλλά και την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών που θα εξοπλίσουν τις νέες σχεδιάσεις εμπορικών και πολεμικών πλοίων και ναυτιλιακού/αμυντικού εξοπλισμού.
- Να αυξηθούν οι πιστοποιήσεις προϊόντων ώστε να καλύπτουν τις εκάστοτε προδιάγραφες.
- Να συμβάλει στην δημιουργία μιας καινοτόμου βιομηχανικής
- Δραστηριότητας ναυτιλιακού εξοπλισμού στοχεύοντας κυρίως στην διεθνή αγορά.
Δηλώσεις
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του ΣΕΚΠΥ κ. Τάσος Ροζολής μετά την υπογραφή του Μνημονίου σημείωσε: «Η συνεργασία ΗΕΜΕΧΡΟ και ΣΕΚΠΥ θα οδηγήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών των εταιρειών μελών των δύο φορέων. Συνέργεια των Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού τομέα με τους αντίστοιχους του ναυτιλιακού εξοπλισμού μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει και για τους δύο αλλά και στη χώρα. Σε μια κρίσιμη περίοδο νομίζω ότι αυτό που μετράει είναι το «η ισχύς εν τη ενώσει» και αυτό επιδιώκουμε με την υπογραφή της σημερινής συμφωνίας».
Εκ μέρους της HEMEXPO κ. Κώστας Φανουριάδης δήλωσε ότι: H HEMEXPO προχωρά σε μια ακόμα στρατηγική συνεργασία. Συνεργασία που στοχεύει όπως παραδοσιακά κάνουν οι Έλληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού εκτός των ελληνικών συνόρων. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι καρποί των συνεργείων μας με το ΣΕΚΠΥ θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα φέρει περισσότερο συνάλλαγμα στη χώρα.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση