Στην κατάληψη δύο εμπορικών πλοίων με ξένη σημαία που βρίσκονταν ελλιμενισμένα στη Μαριούπολη, προχώρησαν αυτονομιστές που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, αναφέροντας ότι αποτελούν πλέον «κρατική ιδιοκτησία».
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση κατά της εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από επιστολές που έφερε στο φως της δημοσιότητας το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Βίαιη κατάσχεση
Η αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ, μέσω του «υπουργείου Εξωτερικών», ενημέρωσε δύο ναυτιλιακές εταιρείες ότι τα πλοία τους αποτέλεσαν αντικείμενο «βίαιης κατάσχεσης κινητής περιουσίας με αναγκαστική μετατροπή σε κρατική ιδιοκτησία», χωρίς καμία αποζημίωση για τους ιδιοκτήτες, σύμφωνα με δύο ξεχωριστές επιστολές.
Η εταιρεία Smarta Shipping, ιδιοκτήτρια του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου «Smarta» με σημαία Λιβερίας, ενός από τα δύο πλοία που κατασχέθηκαν, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την κατάσχεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 30 Ιουνίου, χαρακτηρίζοντάς την παράνομη και “ενάντια σε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου”.
«Μια τέτοια αναγκαστική κατάσχεση παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα όσον αφορά την ιδιοκτησία. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί σοβαρή απειλή για τη ναυτιλία και τη θαλάσσια ασφάλεια», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Το «Smarta» είχε φτάσει στη Μαριούπολη στις 21 Φεβρουαρίου για να φορτώσει χάλυβα και χτυπήθηκε από ρωσικούς βομβαρδισμούς στις 20 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στη γέφυρά του. Συμφωνα με την εταιρεία το 19μελές πλήρωμα είχε μεταφερθεί με τη βία από τον ρωσικό στρατό στο Ντονέτσκ και απελευθερώθηκε ένα μήνα αργότερα.
Το άλλο πλοίο που κατασχέθηκε ήταν το Blue Star I με σημαία Παναμά, σύμφωνα με την επιστολή.
Η διαχειρίστρια εταιρεία «Fetida Maritime», με έδρα την Οδησσό, αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι είναι ενήμερο περί «ρωσικής δημιουργίας ενός “εθνικού” στόλου που θα αποτελείται από πλοία που είχαν κλαπεί στη Μαριούπολη».
«Εγκλωβισμένα» περισσότερα από 80 πλοία με ξένη σημαία
Εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δήλωσε πως «γνωρίζει ότι τουλάχιστον ένα πλοίο αναχώρησε από τη Μαριούπολη».
Πάνω από 80 πλοία με ξένη σημαία παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΟ, ενώ ορισμένοι από αυτούς τους λιμένες παραμένουν υπό ρωσικό έλεγχο.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση