Στην κατάληψη δύο εμπορικών πλοίων με ξένη σημαία που βρίσκονταν ελλιμενισμένα στη Μαριούπολη, προχώρησαν αυτονομιστές που υποστηρίζονται από τη Ρωσία, αναφέροντας ότι αποτελούν πλέον «κρατική ιδιοκτησία».
Πρόκειται για την πρώτη κίνηση κατά της εμπορικής ναυτιλίας, όπως προκύπτει από επιστολές που έφερε στο φως της δημοσιότητας το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.
Διαβάστε επίσης: Ελληνική «γέφυρα» για τα ουκρανικά σιτηρά
Βίαιη κατάσχεση
Η αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ, μέσω του «υπουργείου Εξωτερικών», ενημέρωσε δύο ναυτιλιακές εταιρείες ότι τα πλοία τους αποτέλεσαν αντικείμενο «βίαιης κατάσχεσης κινητής περιουσίας με αναγκαστική μετατροπή σε κρατική ιδιοκτησία», χωρίς καμία αποζημίωση για τους ιδιοκτήτες, σύμφωνα με δύο ξεχωριστές επιστολές.
Η εταιρεία Smarta Shipping, ιδιοκτήτρια του πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου «Smarta» με σημαία Λιβερίας, ενός από τα δύο πλοία που κατασχέθηκαν, δήλωσε ότι ενημερώθηκε για την κατάσχεση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στις 30 Ιουνίου, χαρακτηρίζοντάς την παράνομη και “ενάντια σε όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου”.
«Μια τέτοια αναγκαστική κατάσχεση παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα όσον αφορά την ιδιοκτησία. Μια τέτοια ενέργεια αποτελεί σοβαρή απειλή για τη ναυτιλία και τη θαλάσσια ασφάλεια», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.
Το «Smarta» είχε φτάσει στη Μαριούπολη στις 21 Φεβρουαρίου για να φορτώσει χάλυβα και χτυπήθηκε από ρωσικούς βομβαρδισμούς στις 20 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές στη γέφυρά του. Συμφωνα με την εταιρεία το 19μελές πλήρωμα είχε μεταφερθεί με τη βία από τον ρωσικό στρατό στο Ντονέτσκ και απελευθερώθηκε ένα μήνα αργότερα.
Το άλλο πλοίο που κατασχέθηκε ήταν το Blue Star I με σημαία Παναμά, σύμφωνα με την επιστολή.
Η διαχειρίστρια εταιρεία «Fetida Maritime», με έδρα την Οδησσό, αρνήθηκε να σχολιάσει, ενώ αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι είναι ενήμερο περί «ρωσικής δημιουργίας ενός “εθνικού” στόλου που θα αποτελείται από πλοία που είχαν κλαπεί στη Μαριούπολη».
«Εγκλωβισμένα» περισσότερα από 80 πλοία με ξένη σημαία
Εκπρόσωπος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δήλωσε πως «γνωρίζει ότι τουλάχιστον ένα πλοίο αναχώρησε από τη Μαριούπολη».
Πάνω από 80 πλοία με ξένη σημαία παραμένουν εγκλωβισμένα σε ουκρανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΜΟ, ενώ ορισμένοι από αυτούς τους λιμένες παραμένουν υπό ρωσικό έλεγχο.
Latest News
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών