Πλάτη προκειμένου να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση μιας επαπειλουμένης επισιτιστικής κρίσης είναι έτοιμη να βάλει η ελληνική ναυτιλία, ενώ και τα δυο ελληνικά λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης σχεδιάζεται να αναλάβουν ρόλο ως διαμετακομιστικά κέντρα.
Οι επίσημοι φορείς της ελληνικής ναυτιλίας παρακολουθούν από πολύ κοντά τις διεργασίες, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν «ΤΑ ΝΕΑ», που αφορούν τη μεταφορά του ουκρανικού σιταριού που έχει εγκλωβιστεί στην εμπόλεμη ζώνη και δηλώνουν έτοιμοι να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος, υπό την προϋπόθεση ότι θα εξασφαλιστούν όροι ασφαλούς λειτουργίας των πλοίων και η όλη διαδικασία θα είναι διαφανής και θα στηρίζεται σε όρους προσφοράς και ζήτησης.
Διαβάστε επίσης: Έως το 2023 υψηλοί ναύλοι και συμφόρηση στα λιμάνια
«Η Ελλάδα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο»
Για το ίδιο θέμα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης φρόντισε να κάνει καθαρό ότι η Ελλάδα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο να παίξει σε αυτή την προσπάθεια, καθώς ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία.
Ειδικότερα ο Πρωθυπουργός δήλωσε αμέσως μετά τη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ ότι «εκφράσαμε όλοι την έντονη ανησυχία μας για το γεγονός ότι μπορεί να βρεθούμε αντιμέτωποι με μια τεραστίων διαστάσεων επισιτιστική κρίση. Και η Ελλάδα, για ακόμα μία φορά, προσφέρεται να βοηθήσει και να υποστηρίξει οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, προκειμένου το σιτάρι το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται εγκλωβισμένο στην Ουκρανία, πρωτίστως στην Οδησσό, να φύγει από την Ουκρανία και να καταλήξει τελικά στις χώρες που σήμερα το χρειάζονται. Η Ελλάδα έχει έναν ξεχωριστό ρόλο να παίξει σε αυτή την προσπάθεια, καθώς ελέγχει τον μεγαλύτερο στόλο στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία».
Μάλιστα, ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα των εργασιών της Συνόδου Κορυφής της Ατλαντικής Συμμαχίας στη Μαδρίτη ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι πρόθυμη να προσφέρει πλοία για να συμβάλει στην εξαγωγή σιτηρών από τα ουκρανικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που τελούν υπό ρωσικό αποκλεισμό.
Συναντήσεις
Πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» αναφέρουν ότι ήδη εκπρόσωποι της ένωσης των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) έχουν κάνει δύο τουλάχιστον συναντήσεις με ευρωπαίους αξιωματούχους για το θέμα αυτό, ενώ και μία τρίτη επίκειται το επόμενο διάστημα.
Τα θέματα που εξετάζονται έχουν σχέση με τα σενάρια που μπορούν να υλοποιηθούν ώστε να γίνει δυνατή η μεταφορά των 20 εκατ. τόνων σιταριού που παραμένει εγκλωβισμένο σε λιμάνια και αποθήκες στην Ουκρανία. Τα πλοία δεν μπορούν να προσεγγίσουν τις εγκαταστάσεις καθώς αυτές βρίσκονται σε εμπόλεμη ζώνη, ενώ και τα λιμάνια είναι παγιδευμένα με νάρκες.
Τα σενάρια που εξετάζονται είναι πολλά, μεταξύ των οποίων η μεταφορά του σιταριού σε λιμάνια των Μολδαβίας, Ρουμανίας, Πολωνίας και Ελλάδας από τη στεριά, είτε σιδηροδρομικώς είτε οδικώς, ή ακόμη και μέσω θαλάσσης με τη συνοδεία πολεμικών πλοίων. Για τη χώρα μας, όπως ειπώθηκε σε σχετικές συσκέψεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τα δύο λιμάνια που μπορεί να αξιοποιηθούν είναι της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμη χρειάζεται πολλή δουλειά μέχρι να επέλθει κάποια συμφωνία και να υλοποιηθεί ένα σχέδιο, όμως επιβεβαιώνεται αυτό που έχει υποστηρίξει πρόσφατα και η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, ότι «η ναυτιλία ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες αποτελεί θεματοφύλακα της ευημερίας και της εύρυθμης λειτουργίας λαών, κρατών και των οικονομιών τους. Και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύεται ότι η ναυτιλία δεν είναι απλά ένας επιχειρηματικός κλάδος. Είναι ένας παγκόσμιος, οικονομικός, στρατηγικός εταίρος».
Για τη μεταφορά του σιταριού, μια μεγάλη ποσότητα του οποίου θα μεταφερθεί στην Αφρική, όπου ο κίνδυνος της επισιτιστικής κρίσης είναι πολύ μεγάλος, θα χρησιμοποιηθούν κυρίως πλοία panamax και supramax, δηλαδή πλοία μεταφορικής ικανότητας 65.000-80.000 dwt και 50.000-60.000 dwt. Για τους 20 εκατ. τόνους θα χρειαστούν, δηλαδή, περισσότερα από 250-400 πλοία, ανάλογα με το μέγεθος.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια