
Στο τελικό στάδιο υλοποίησης εισέρχεται ένα σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του βασικού δικτύου της χώρας.
Υπεγράφη εχθές η σύμβαση για την Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, ένα έργο που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της πρωτεύουσας, ενώνοντάς τον για πρώτη φορά με το δίκτυο του μετρό στον Σταθμό Λαρίσης.
Η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας. Το έργο αφορά στην αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, στην ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτηριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.
Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ με τον διακριτικό τίτλο Κοινοπραξία Σταθμός Αθηνών. Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκούς πόρους, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).
Το έργο
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην:
-Πλήρη κατασκευή νέων αποβαθρών Νο 1, 2 & 3 (των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των προσωρινών στεγάστρων και των εργασιών Η/Μ που καθιστούν τις αποβάθρες λειτουργικές.
-Κατασκευή της επιδομής των γραμμών 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.
-Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στις γραμμές 1 έως και 6 του Σ.Σ Αθηνών.
-Ολοκλήρωση της κατασκευής της Υπόγειας Διάβασης του σταθμού με τις κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.
-Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης και ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών.
-Κατασκευή τριών μεταλλικών Άνω Πεζοδιαβάσεων εντός των ορίων του Σ.Σ. Αθηνών.
-Ολοκλήρωση του ανισόπεδου Κόμβου της οδού Πέλοπος στην είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών.
-Ολοκλήρωση της κατασκευής της Κάτω Διάβασης Οχημάτων και Πεζών της οδού Δομοκού στην έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών.
-Κατασκευή των υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Αθηνών. (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια).
-Αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της ευρύτερης περιοχής με την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων, έργων πρασίνου και περίφραξης του Σ.Σ. Αθηνών, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Το έργο αυτό θα λύσει ένα πρόβλημα δεκαετιών και θα βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών, καθώς επιτέλους θα υπάρχει υπόγεια σύνδεση του μετρό της Αθήνας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Με την ολοκλήρωση των εργασιών σύνδεσης με το Μετρό και της κατασκευής νέων αποβαθρών, η πρωτεύουσα θα έχει έναν σύγχρονο και αποτελεσματικό σταθμό, που θα παρέχει σιδηροδρομικές υπηρεσίες ευρωπαϊκού επιπέδου».


Latest News

Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Ποιες είναι οι τελευταίες εκκρεμότητες

Πέντε σχήματα για το ΣΔΙΤ Πρωτοδικείου-Εισαγγελίας Αθηνών
Η δυνητική χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού Δημοσίου στην κατασκευή του έργου είναι ενταγμένη στο Ταμείο Ανάκαμψης

Έντονο ενδιαφέρον για τις ΣΔΙΤ σε τέσσερα Δικαστικά Μέγαρα στην επαρχία
Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των φακέλων από την αρμόδια επιτροπή

Καραμανλής: «Συγκεκριμένα έργα εμείς, επικίνδυνη δημαγωγία ο ΣΥΡΙΖΑ»
«Η κυβέρνηση αυτή, κάνει κάτι πρωτότυπο: δεν έχει ανακοινώσει ποτέ έργο, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», ανάφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Έναν χρόνο νωρίτερα η παράδοση του αεροδρομίου στο Καστέλι - Πώς προχωρά ο ΒΟΑΚ
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές μίλησε για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη

Την Άκτωρ πολιορκούν Wade Adams – Κούτρας
Σε εξέλιξη οι συζητήσεις με Reggeborgh και Motor Oil

«Πράσινο φως» στο έργο των 181 εκατ. που θα λύσει το πρόβλημα ύδρεσης στην Κέρκυρα
Θα παράγει ετησίως 16,3 εκατ. κ.μ. πόσιμου νερού καλής ποιότητας

«Έργα άνω των 3,5 δισ. ευρώ υλοποιούνται στην Κρήτη»
Στόχος να υπάρχουν εργοτάξια σε όλα τα τμήματα του ΒΟΑΚ, ως τις αρχές του 2024

Σε ΒΟΑΚ και Καστέλλι ο Κ. Μητσοτάκης - «Έργα πνοής για την Κρήτη»
Για προσπάθεια καλλιέργειας «τοξικού» κλίματος κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση ο πρωθυπουργός

«The Green Σχιστό»: Πώς προχωρά το «ιερό» project που θα μεταμορφώσει την Δυτική Αττική
Τι λέει στον OT ο διευθύνων σύμβουλος της Σχιστό ΑΕ – Πότε πέφτουν οι τελικές υπογραφές με το ΤΑΙΠΕΔ