Στο τελικό στάδιο υλοποίησης εισέρχεται ένα σημαντικό σιδηροδρομικό έργο για την πρωτεύουσα, στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του βασικού δικτύου της χώρας.

Υπεγράφη εχθές η σύμβαση για την Β΄ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, ένα έργο που ολοκληρώνει την αναμόρφωση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της πρωτεύουσας, ενώνοντάς τον για πρώτη φορά με το δίκτυο του μετρό στον Σταθμό Λαρίσης.

Η Β΄ φάση ανάπτυξης του Σ.Σ. Αθηνών, προϋπολογισμού 42,1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα τριετίας. Το έργο αφορά στην αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, στην ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κλπ.), στην εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτηριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.

Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ – ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ με τον διακριτικό τίτλο Κοινοπραξία Σταθμός Αθηνών. Η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκούς πόρους, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Διαβάστε επίσης: Kαραμανλής – Δημοπράτηση έργων 5 δισ. ευρώ για logistics, οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο

Το έργο

Συγκεκριμένα, το έργο αφορά στην:

-Πλήρη κατασκευή νέων αποβαθρών Νο 1, 2 & 3 (των νέων γραμμών Νο 1 έως και Νο 6) του Σ.Σ. Αθηνών μετά των προσωρινών στεγάστρων και των εργασιών Η/Μ που καθιστούν τις αποβάθρες λειτουργικές.

-Κατασκευή της επιδομής των γραμμών 1 έως και 6 του Σ.Σ. Αθηνών.

-Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στις γραμμές 1 έως και 6 του Σ.Σ Αθηνών.

-Ολοκλήρωση της κατασκευής της Υπόγειας Διάβασης του σταθμού με τις κλίμακες, τους ανελκυστήρες και την σύνδεση με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό Α.Ε.

-Καθαίρεση της παλαιάς υπόγειας πεζοδιάβασης και ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας μικρής Κάτω Διάβασης Πεζών.

-Κατασκευή τριών μεταλλικών Άνω Πεζοδιαβάσεων εντός των ορίων του Σ.Σ. Αθηνών.

-Ολοκλήρωση του ανισόπεδου Κόμβου της οδού Πέλοπος στην είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών.

-Ολοκλήρωση της κατασκευής της Κάτω Διάβασης Οχημάτων και Πεζών της οδού Δομοκού στην έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών.

-Κατασκευή των υπολειπόμενων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Αθηνών. (ηλεκτροφωτισμός, ανελκυστήρες, αντλιοστάσια).

-Αναμόρφωση του κυκλοφοριακού ιστού της ευρύτερης περιοχής με την κατασκευή έργων οδοποιίας, υδραυλικών έργων, αποκατάσταση εγκαταστάσεων και κτιρίων, έργων πρασίνου και περίφραξης του Σ.Σ. Αθηνών, τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Το έργο αυτό θα λύσει ένα πρόβλημα δεκαετιών και θα βάλει τέλος στην ταλαιπωρία των επιβατών, καθώς επιτέλους θα υπάρχει υπόγεια σύνδεση του μετρό της Αθήνας με τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Με την ολοκλήρωση των εργασιών σύνδεσης με το Μετρό και της κατασκευής νέων αποβαθρών, η πρωτεύουσα θα έχει έναν σύγχρονο και αποτελεσματικό σταθμό, που θα παρέχει σιδηροδρομικές υπηρεσίες ευρωπαϊκού επιπέδου».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές