
Μια νέα ψηφιακή λύση θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές από τη ναυτιλία κατά 15%, βελτιστοποιώντας τις ταχύτητες άφιξης των πλοίων.
Ειδικότερα, η εφαρμογή Blue Visby μπορεί να εξαλείψει την πρακτική του «Sail Fast, then Wait (πλεύσε γρήγορα, μετά περίμενε)», υποστηρίζοντας ψηφιακές τεχνολογίες. Η λύση αυτή βάζει τέρμα στην διαδεδομένη κίνηση των πλοίων να ταξιδεύουν με ταχύτητα διασχίζοντας τους ωκεανούς μόνο και μόνο για να περιμένουν σε αγκυροβόλια έξω από λιμάνια.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Μειώση των εκπομπών ρύπων κατά 14% μέσω της έγκαιρης άφιξης
Εάν εφαρμοστεί παγκοσμίως, η λύση αυτή έχει τη δυνατότητα να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου πάνω από 60 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως – που είναι μεγαλύτερο από τις συνολικές εκπομπές μιας ολόκληρης χώρας όπως η Νορβηγία.
Λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους όπως την απόδοση και τα χαρακτηριστικά κάθε σκάφους, τη συμφόρηση του λιμανιού στον προορισμό και τις καιρικές συνθήκες, ο αλγόριθμος Blue Visby παρέχει τον βέλτιστο χρόνο άφιξης για κάθε πλοίο, ενώ διατηρεί τη σειρά άφιξης. Αυτό επιτρέπει στα πλοία να επιβραδύνουν, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές τους, αλλά εξακολουθούν να διατηρούν τη θέση τους στην ουρά και να φτάνουν το ένα μετά το άλλο, γεγονός που μειώνει τον περιττό χρόνο αναμονής έξω από τα λιμάνια.
Επίσης, όπως τονίζεται, το Blue Visby περιλαμβάνει ένα συμβατικό πλαίσιο που εισάγει έναν μηχανισμό κοινής χρήσης που επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους σε κάθε ταξίδι (πλοιοκτήτες, ναυλωτές και λοιπές εταιρείες) να μοιραστούν το κόστος και τα οφέλη από την εφαρμογή, συμπεριλαμβανομένης της εξοικονόμησης καυσίμων, του κόστους για μεγαλύτερη διαδρομή και την οικονομική αξία των μειώσεων των εκπομπών, όπου ισχύει.
Όπως σημειώνεται, έχει σχεδιαστεί για να είναι συμβατό με τους τυπικούς όρους των ναυτιλιακών συμβάσεων και δεν απαιτεί νέα νομοθεσία ή κανονισμούς.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών