Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Η μελέτη, που βασίζεται στο σχέδιο Green Voyage 2050 (ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης της Νορβηγίας και του IMO που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 με στόχο την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας), επικεντρώνεται στην εφαρμογή της έννοιας έγκαιρης άφιξης (Just In Time Arrival).

Η έγκαιρη άφιξη (JIT) επιτρέπει στα πλοία να βελτιστοποιούν την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ώστε να φτάσουν στο λιμάνι όταν υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες ελλιμενισμού.

Ειδικότερα, η μελέτη δείχνει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι χρησιμοποιώντας την έγκαιρη άφιξη.

Το Just In Time Arrival είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στο να επιτύχει ένα πλοίο τον απαιτούμενο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τη σχετική βαθμολογία, σύμφωνα με το μέτρο μείωσης των Εκποµπών Αερίων του Θερµοκηπίου (GHG) από τα Πλοία του ΙΜΟ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ αργότερα φέτος.

Σύμφωνα με τη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τη MarineTraffic και την EERA, διερευνάται η παγκόσμια εφαρμογή της έγκαιρης άφιξης στον τομέα των Containerships. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Αυτόματο Σύστημα Αναγνωρίσεως (AIS), κατά το 2019 (προ πανδημίας), ο αντίκτυπος έγκαιρης άφιξης στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων εκτιμήθηκε βελτιστοποιώντας όλα τα ταξίδια σε τρία σενάρια:

  1. Σε όλο το ταξίδι,
  2. Τις τελευταίες 24 ώρες και
  3. Τις τελευταίες 12 ώρες.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ η βελτιστοποίηση της ταχύτητας σε όλη τη διάρκεια ενός ταξιδιού προσφέρει τη μεγαλύτερη ευκαιρία εξοικονόμησης (εμφανίζοντας μέση εξοικονόμηση καυσίμου ανά ταξίδι 14,16%), υπήρχαν οφέλη σε όλα τα σενάρια με εξοικονόμηση 5,90% (σενάριο 24 ωρών) και 4,23% (σενάριο 12 ωρών), αντίστοιχα. Αυτό δείχνει ότι η έγκαιρη άφιξη κατά τις τελευταίες 12 ώρες ενός ταξιδιού μπορεί ήδη να συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση εκπομπών ρύπων.

«Στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η παγκόσμια ναυτιλία έχει ένα απότομο βουνό να σκαρφαλώσει και πρέπει να τραβήξουμε όλους τους μοχλούς για να επιτύχουμε σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού» ανέφερε ο Andreas M. van der Wurff, Διευθυντής Βελτιστοποίησης Λιμένος στην A.P. Moller-Maersk.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παραδώσουμε αυτή τη μελέτη στον ΙΜΟ. Το JIT μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Έχουμε αποδείξει ότι τα μισά οφέλη μπορούν να επιτευχθούν βελτιστοποιώντας λιγότερο από το 10% ενός ταξιδίου. Είμαι περήφανος για την ανάλυση που διεξήγαγε η ομάδα δεδομένων της MarineTraffic σε συνεργασία με την EERA», πρόσθεσε ο Αργύρης Στασινάκης, Executive Partner της εταιρείας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά