
Η χρήση ιδιωτικών τζετ δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Ο επιχειρηματικός αυτός κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται σε άνθηση εδώ και αρκετό καιρό για τους μεγάλους κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ, σε τέτοιο βαθμό που δεν κατάφεραν να συμβαδίσουν με την αυξανόμενη ζήτηση από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού.
Πέρυσι, η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών εκτινάχθηκε στο υψηλότερο επίπεδο που έχει ποτέ καταγραφεί. Η εταιρεία ερευνών δεδομένων αεροπορίας Wingx κατέγραψε 3,3 εκατομμύρια απογειώσεις επαγγελματικών τζετ το 2021, τις περισσότερες για ένα έτος και 7% περισσότερες από το προηγούμενο υψηλό του 2019.
Διαβάστε επίσης: Πετώντας με λίαρ τζετ την εποχή του κορωνοϊού
Η έκρηξη του πλούτου που συγκεντρώνεται στα χέρια όλο και πιο λίγων, η ισχυρότερη ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και η σταδιακή χαλάρωση των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για την Covid-19, φαίνεται να οδηγούν τον κλάδο των επιχειρηματικών αερομεταφορών τους τελευταίους μήνες. Αλλά η διάρκεια και η αντοχή των πιο πάνω παραγόντων στην εντυπωσιακή πορεία του κλάδου αναμένεται να δοκιμαστούν φέτος.
Iσχυρή ζήτηση
«Έχουμε δει πολύ ισχυρή, σημαντική δραστηριότητα τους τελευταίους 18 μήνες που συνεχίζεται και στο τρίτο τρίμηνο», δήλωσε ο Σκοτ Νιλ, αντιπρόεδρος παγκόσμιων πωλήσεων στη μεγάλη εταιρεία κατασκευής τζετ Gulfstream. «Πραγματικά έχουμε ρεκόρ πωλήσεων», πρόσθεσε.
Μιλώντας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη διεθνή έκθεση αεροπορίας Farnborough International Airshow την Τρίτη, ο Nιλ απέδωσε τις επενδύσεις που έκανε η εταιρεία για να επεκτείνει τον νέο στόλο ιδιωτικών τζετ στο γεγονός ότι πλέον προσελκύονται πελάτες με τρόπο που δεν είχαν ξαναδεί.
Διαβάστε επίσης: Ιδιωτικά τζετ – Ρεκόρ παραγγελιών – Γιατί καθυστερούν οι παραδόσεις;
Αυτό περιλαμβάνει αγοραστές που προβαίνουν για κινούνται για πρώτη φορά για την απόκτηση ιδιωτικού αεροσκάφους, κι αυτό «είναι ένα σημαντικό και αυξανόμενο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητάς μας».
Ο Nιλ αρνήθηκε να αποκαλύψει το ακριβές ποσοστό των πελατών που αγοράζουν ιδιωτικό τζετ της Gulfstream, αλλά τόνισε ότι αυτή η αυξανόμενη τάση ήταν «μεγάλο συστατικό» της πελατειακής τους βάσης όσον αφορά τις πωλήσεις σε ετήσια κλίμακα.
«Είτε το πιστεύετε είτε όχι, για αρκετούς από τους αγοραστές μας για πρώτη φορά, το πρώτο τους αεροπλάνο ήταν ένα G650», είπε ο Nιλ, αναφερόμενος σε ένα μοντέλο ιδιωτικού τζετ που είναι δημοφιλές μεταξύ των μεγιστάνων του πλούτου.
«Οι ώρες πτήσεων του στόλου είναι στα υψηλά όλων των εποχών, έχουμε πλήρης ανάκαμψη από τον αντίκτυπο της πανδημίας. Αυτό ίσχυε πιθανότατα στα τέλη του περασμένου έτους και σίγουρα μεταφέρθηκε έντονα σε αυτό το έτος», είπε ο Zimmerman. “Λοιπόν, νομίζω ότι σε όλη τη διαδρομή βλέπουμε πραγματικά ισχυρά μηνύματα αυτή τη στιγμή από την αγορά.”
Μεγάλη κλιματική επιβάρυνση
Η χρήση ιδιωτικών αεροσκαφών έχει δυσανάλογες επιπτώσεις στο περιβάλλον και οι εκπομπές αερίων του άνθρακα των ιδιωτικών αεροσκαφών στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί με ταχύτερους ρυθμούς από τις εμπορικές αερομεταφορές τα τελευταία χρόνια.
Στοιχεία από τη μη κυβερνητική οργάνωση Transport & Environment δείχνουν ότι τα ιδιωτικά τζετ είναι έως και 14 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά αεροπλάνα ανά επιβάτη και έως και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σε μόλις μία ώρα, ένα μόνο ιδιωτικό τζετ μπορεί να εκπέμψει δύο μετρικούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, ο μέσος άνθρωπος στην Ευρωπαϊκή Ένωση εκπέμπει 8,2 μετρικούς τόνους ισοδύναμου CO2 κατά τη διάρκεια ενός ολόκληρου έτους.
Οι εκστρατείες περιβαλλοντικών οργανώσεων μεταξύ άλλων επισημάινουν την ανάγκη σημαντικής μείωσης της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών από ιδιώτες και εταιρείες και πρότειναν ειδικό φόρο καυσίμων στα ιδιωτικά αεροσκάφη έως ότου τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση το 2030.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία