Σε εισαγωγή μπαταριών σιδήρου-λιθίου χαμηλότερου κόστους, από την κινεζική εταιρεία CATL, σχεδιάζει να προβεί η Ford, προκειμένου να τις χρησιμοποιήσει για τα ηλεκτρικά φορτηγά pickup και SUV της. Μάλιστα η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προτίθεται να συνεργαστεί ευρύτερη με την CATL, μέσα από μια σειρά ξεχωριστών συμφωνιών, για την εξασφάλιση μπαταριών και υλικών μπαταριών για την επόμενη δεκαετία.
Η αντιπρόεδρος της Ford, Λίζα Ντρέικ, δήλωσε επίσης ότι η εταιρεία σχεδιάζει να εξασφαλίσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου ή LFP από ένα νέο εργοστάσιο 40 GWh που θα ξεκινήσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική από το 2026, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει αν το εργοστάσιο αυτό θα κατασκευαστεί από την CATL. Το Reuters είχε από τον περασμένο Μάιο αναφέρει ότι η CATL εξέταζε διάφορες περιοχές στις ΗΠΑ για την ανέγερση εργοστασίου κατασκευής μπαταριών EV για την εξυπηρέτηση της Ford και της BMW.
Διαβάστε επίσης: Ford: Δυσκολεύεται να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα
Μπαταρίες λιθίου-σιδήρου
Η απόφαση της Ford να χρησιμοποιήσει μπαταρίες λιθίου-σιδήρου στα best-seller ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στη Βόρεια Αμερική είναι το τελευταίο σημάδι ότι το χαμηλότερο κόστος του λιθίου-σιδήρου – η Ford δήλωσε ότι η χημεία μπορεί να μειώσει το κόστος των υλικών κατά 10-15% – αξίζει τον κόπο παρά τη μειωμένη αυτονομία που προσφέρει. Η Tesla χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP σε ορισμένα σεντάν Model 3 χαμηλότερης τιμής που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επίσης ο κατασκευαστής ηλεκτρικών βαν και φορτηγών Rivian ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει μπαταρίες LFP.
Η Ford ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την CATL να διερευνήσει τη χρήση των μπαταριών της κινεζικής εταιρείας σε οχήματα Ford που πωλούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Κίνα.
Διαβάστεε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποιος κατασκευαστής προβλέπεται να προσπεράσει την Tesla
Η CATL ανέφερε από τη μεριά της σε ανακοίνωσή της ότι «οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τα αντίστοιχα πλεονεκτήματά τους για να διερευνήσουν από κοινού νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες παγκοσμίως», οι οποίες αφορούν το λίθιο-σίδηρο και άλλες τεχνολογίες μπαταριών.
Οι συμφωνίες με την CATL αποτελούν μέρος μιας σειράς συμφωνιών που γνωστοποίησε η Ford για να δείξει ότι επιταχύνει τις προσπάθειές της για την εξασφάλιση μπαταριών και πρώτων υλών. Μεταξύ αυτών ήταν μια συμφωνία για τη διερεύνηση αγοράς λιθίου από τον αυστραλιανό γίγαντα εξόρυξης Rio Tinto και νικελίου από τις μονάδες της Vale SA στον Καναδά και την Ινδονησία, την κινεζική Huayou Cobalt και την BHP.
Ορισμένες από τις συμφωνίες για τα μέταλλα συνδέονται με έργα που πιθανότατα δεν θα αρχίσουν να κατασκευάζουν προϊόντα πριν το τέλος της δεκαετίας. Οι συμφωνίες της Rio και της Compass Minerals αφορούν τις λεγόμενες τεχνολογίες άμεσης εξόρυξης λιθίου που δεν έχουν ποτέ λειτουργήσει σε εμπορική κλίμακα.
Οι ανησυχίες των επενδυτών
Οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι προμήθειες υλικών μπαταριών και η ικανότητα παραγωγής μπαταριών δεν θα συμβαδίζουν με τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, με αποτέλεσμα ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να μην μπορούν να ανταποκριθούν στα επόμενα χρόνια στην υψηλή ζήτηση που εκδηλώνεται.
Η Ford δήλωσε ότι έχει πλέον προμηθευτεί περίπου το 70% της χωρητικότητας των μπαταριών που χρειάζεται για να υποστηρίξει τον στόχο της να κατασκευάσει περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα παγκοσμίως μέχρι τα τέλη του 2026.
Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι των ΗΠΑ ανησυχούν για την αυξανόμενη εξάρτηση της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας από την Κίνα ως κυρίαρχη πηγή υλικών και μπαταριών.
Η απόφαση της Ford να χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου-λιθίου της CATL για το Mustang Mach-E από το επόμενο έτος και το F-150 Lightning το 2024, σηματοδοτεί μια σημαντική νίκη για τον κινεζικό κατασκευαστή μπαταριών και μια αλλαγή στη στρατηγική μάρκετινγκ της Ford στις ΗΠΑ.
Οι μπαταρίες λιθίου-σιδήρου παρέχουν συνήθως μικρότερη αυτονομία από ό,τι οι μπαταρίες που χρησιμοποιούν νικέλιο και κοβάλτιο και μέχρι πρόσφατα οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν πιο ακριβές χημικές ενώσεις νικελίου-κοβαλτίου για την αγορά των ΗΠΑ, όπου η μεγαλύτερη αυτονομία αποτελεί βασικό ανταγωνιστικό κριτήριο.
«Γνωρίζουμε ότι το κόστος των υλικών μπαταρίας είναι το σημείο όπου θα κερδηθεί ο πόλεμος”, δήλωσε η Ντρέικ στο Reuters. «Η LFP θα αποτελέσει το μεγαλύτερο βήμα προς τη μείωση του κόστους των μπαταριών».
Οι μπαταρίες χαμηλότερου κόστους θα μπορούσαν να επιτρέψουν στη Ford να μειώσει τις τιμές για το Lightning και το Mach-E ή να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους.
Η Ford δήλωσε ότι στοχεύει σε περιθώρια κέρδους 8% προ φόρων για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα μέχρι το 2026. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι ο κλάδος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της δεν είναι σήμερα κερδοφόρος. Ακόμη και ένα περιθώριο 8% θα ήταν μικρότερο από το λειτουργικό περιθώριο 14,6% που ανακοίνωσε την Τετάρτη η Tesla Inc για το δεύτερο τρίμηνο.
Η Ford στοχεύει να επεκτείνει τον ετήσιο ρυθμό παραγωγής EV σε 600. 000 οχήματα παγκοσμίως μέχρι τα τέλη του 2023 και σε περισσότερα από 2 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2026. Αναμένει ότι ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων θα ξεπεράσει το 90% μέχρι το 2026, υπερδιπλασιάζοντας τον προβλεπόμενο ρυθμό ανάπτυξης του κλάδου.
Τον Μάρτιο, η Ford αύξησε τις προγραμματισμένες δαπάνες της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2026 σε 50 δισεκατομμύρια δολάρια, πολύ αυξημένο έναντι του προηγούμενου στόχου των 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων και αναδιοργάνωσε τις δραστηριότητές της σε ξεχωριστές μονάδες που επικεντρώνονται στα EVs και τα βενζινοκίνητα οχήματα με τα Ford Model e και Ford Blue, αντίστοιχα.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος