
Επικαιροποιήθηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το νέο αναθεωρημένο master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με το οποίο αναμένεται να ξεμπλοκαριστεί το έργο της νέας προβλήτας κρουαζιέρας στο λιμάνι.
Το νέο σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα που περιλαμβάνει τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναμένεται να αποσταλεί προς έγκριση προς το Συμβούλιο της Επικρατείας ενώ αναμένεται η σχετική έκδοση προεδρικού διατάγματος.
Στη συνέχεια αναμένεται να κατατεθούν νέα άδειες από τον ΟΛΠ για τη συνέχεια εκτέλεσης του έργου, προκειμένου οι εργασίες να επανεκινήσουν κανονικά.
Σημειώνεται ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν έχει επηρεάσει τα υπόλοιπα υποχρεωτικά έργα του Οργανισμού που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης στην Cosco Group Limited, αλλά μόνο την κατασκευή του νέου προβλήτα της κρουαζιέρας, ένα έργο που ήταν σε εξέλιξη.
Διαβάστε ακόμα: Στα top 10 λιμάνια του κόσμου ο Πειραιάς
Ο ανάδοχος του έργου
Ανάδοχος του συγκεκριμένου έργου που ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ
Η νέα προβλήτα έχει μήκος περίπου 1.510 μέτρα και μεταβλητό βάθος από -19 έως -29,50 μέτρα, ενώ προβλέπεται η δημιουργία δύο θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιεροπλοίων με μήκος 390 μέτρα και 350 μέτρα αντίστοιχα.
Αυτή τη στιγμή τα έργα που είναι σε εξέλιξη στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς είναι επέκταση στον Σταθμό Διακίνησης Αυτοκινήτων (Ηρακλέους), η υπόγεια οδική σύνδεση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με τον Πρώην Χώρο του ΟΔΔΥ και η βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα.
Διαβάστε ακόμα: Αναμένονται 5.000 αφίξεις στην κρουαζιέρα φέτος
Η επικαιροποίηση
Τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για επικαιροποίηση του σχεδίου ανάπτυξης του λιμένα Πειραιά από την ΕΣΑΛ κατήγγειλε με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο οποίος αποχώρησε από τη συνεδρίαση.
«Σήμερα προχώρησε σε μια συνεδρίαση η ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) για να εγκρίνει το Master Plan της Cosco, που το είχε εγκρίνει πάλι το 2019, γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια την απόφαση του ΣτΕ. Η ΕΣΑΛ και η κυβέρνηση δεν εφαρμόζουν ούτε καν τον νόμο που ψήφισαν, προχωρώντας σε προεδρικό διάταγμα που θα αδειοδοτήσει τα έργα της Cosco χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς εγκεκριμένη ΣΜΠΕ όπως το ΣτΕ της το επιβάλλει». αναφέρει ο κ. Βρεττάκος.
Τόνισε επίσης ότι «τα έργα που θα επιβαρύνουν τη ζωή των ανθρώπων της πόλης δεν θα προχωρήσουν», προσθέτοντας ότι «ανεξάρτητα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης θα αποτραπούν και από τους αγώνες των κατοίκων αλλά και με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)