Στον αέρα βρίσκεται προσωρινά, το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε. μετά από τις αποφάσεις που εξέδωσε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με βάση τις οποίες «μπλοκάρουν» μία σειρά από έργα στο λιμάνι του Πειραιά.

Από το Υπουργείο Ναυτιλίας δεν υπήρξε κάποιο σχόλιο καθώς αναμένεται το πλήρες κείμενο της απόφασης ωστόσο πληροφορίες των ΝΕΩΝ αναφέρουν ότι εντός των προσεχών ημερών ολοκληρώνεται η περιβαλλοντική μελέτη από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Μετά θα γίνει νέα ΕΣΑΛ και το όλο θέμα θα ξεπερασθεί.

Επίσης και η διοίκηση του ΟΛΠ δεν σχολιάζει την ανακοίνωση περιμένοντας να δοθεί στη δημοσιότητα το πλήρες κείμενο της απόφασης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΣτΕ, η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με αποφάσεις της ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του «Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε», για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group (Hong Kong) Limited, που προέβλεπαν, μεταξύ των άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά και νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό.

Ειδικότερα, με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020) το Δικαστήριο έκρινε ότι οι πράξεις αυτές ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006 (Β΄ 1225), στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων. Μειοψήφησαν επτά μέλη του Δικαστηρίου, κατά τη γνώμη των οποίων δεν απαιτείτο να πραγματοποιηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση πριν από την έγκριση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο της ΟΛΠ ΑΕ.

Επίσης, με την απόφαση 548/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Λιμάνια
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα