
Δυόμισι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το πλοίο – φάντασμα «Alta» κατέληξε στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από τους σκοτεινούς διαδρόμους και τα σκουριασμένα αμπάρια του. Τον μύθο του μοτορσίπ με ελληνικό παρελθόν και προδιαγεγραμμένο μέλλον.
Η πορεία του πλοίου από τα νερά του Αιγαίου, στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας μοιάζει με σενάριο ταινίας και μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται για το πώς ένα φρεσκοβαμμένο μπλε σκαρί που έπλεε στις γαλαζοπράσινες ελληνικές θάλασσες βρέθηκε να παλεύει μόνο κι έρημο με τα μανιασμένα κύματα του Κορκ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το ιταλικό υποβρύχιο Jantina και πώς βυθίστηκε
Το παλετάδικο
Πάνω από 15 χρόνια, το πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1976 στη Νορβηγία, ταξίδευε υπό ελληνική σημαία με το όνομα «Avantis II». Συγκεκριμένα, το μήκους 77 μέτρων παλετάδικο, έκανε ταξίδια σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, έχοντας ως βάση το Λευκαντί της Εύβοιας ενώ μετέφερε κυρίως δομικά υλικά και ξυλεία.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρώην ανθυποπλοίαρχος του «Avantis II» Νικόλαος Φ. ανέφερε πως στις αρχές της περασμένης δεκαετίας το πλοίο κατασχέθηκε στην Κύπρο λόγω χρεών της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Μάλιστα ο ίδιος μαζί με κάποια άλλα μέλη του πληρώματος έμειναν για αρκετούς μήνες στο λιμάνι της Λεμεσού σε μία κατάσταση «ομηρίας», περιμένοντας να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Στη συνέχεια το πλοίο άλλαξε διαχειριστή το 2015 και μετονομάστηκε σε «Elias», φέροντας πλέον σημαία Παναμά. Το τελευταίο όνομά του ήταν «Alta», όταν το φθινόπωρο του 2017 πέρασε στα χέρια Αιγυπτίων.
Μόλις ένα χρόνο μετά και σε μία απόπειρα πλεύσης από την Ελλάδα προς την Αϊτή, το δεκαμελές πλήρωμα του«Alta» ειδοποίησε την αμερικανική ακτοφυλακή ότι επί δύο εβδομάδες αντιμετώπιζε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσε να επιδιορθώσει. Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης πάνω στο πλοίο είναι ότι απέμεναν τρόφιμα μόνο για δύο ημέρες.
Το πλοίο βρισκόταν πλέον καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού ακυβέρνητο και πλέον ήταν απαραίτητο ένα σχέδιο διάσωσης. Περίπου 1.380 ναυτικά μίλια ανοιχτά των Βερμούδων, παρενέβη σκάφος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, διασώζοντας τους ναυτικούς. Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθεί το πλοίο παρά την επικοινωνία των αμερικανικών αρχών με την πλοιοκτήτρια. Βέβαια, δεν υπήρχε και χρόνος καθώς το «Alta» βρισκόταν στην πορεία του τυφώνα «Λέσλι».
«Αγκαλιά» με τα βράχια
Μετά από μία πορεία 2.300 ναυτικών μιλίων και 496 ημερών, το 2.295 τόνων «Alta» προσάραξε στις ακτές τoυ Μπάλικοτον, στην επαρχία Κορκ της Ιρλανδίας και έκτοτε παραμένει «αγκαλιά» με τα βράχια, αν και τον περασμένο Φεβρουάριο μια κακοκαιρία κατάφερε να το κόψει στα δύο.
Το κουφάρι στέκει, παρά τις προσπάθειες και τα σχετικά ψηφίσματα των τοπικών αρχών, ενώ συνεχίζει να αποτελεί τόπο έλξης φωτογράφων και κινηματογραφιστών και «κόκκινο πανί» για τους κατοίκους της περιοχής.
Το Συμβούλιο της περιοχής είχε προσλάβει διεθνείς εμπειρογνώμονες για να ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει για να αντιμετωπίσει το «Alta» και σύμφωνα με επικοινωνία που είχαμε με το γραφείο Τύπου της Κομητείας, μέχρι στιγμής έχουν απομακρυνθεί από το πλοίο βαρέλια με απόβλητα και υπολείμματα καυσίμων, όπως επίσης έχει τοποθετηθεί σήμανση για την επικινδυνότητα του σημείου. Την ίδια στιγμή σε μία πιο «άτυπη» ενημέρωση, τονίστηκε χαρακτηριστικά πως αργά η γρήγορα η φύση θα κάνει τη δουλειά της.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες