Η χρονιά με τις περισσότερες προσλήψεις δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία είναι σίγουρα η φετινή, με χιλιάδες εκπαιδευτικών να μπαίνουν στις τάξεις. Ήδη μαζικές προσλήψεις 8.500 μόνιμων εκπαιδευτικών και περίπου 32.000 αναπληρωτών έχουν ξεκινήσει, σε μια γιγαντιαία επιχείρηση κάλυψης των κενών σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
Ωστόσο κενά αναμένεται ότι θα υπάρξουν και φέτος στην διάρκεια της χρονιάς, καθώς πέρυσι αποχώρησαν περίπου 5000-6000 άτομα λόγω συνταξιοδοτήσεων. Ο συνολικός αριθμός τους όμως δεν αναμένεται να ξεπεράσει τις 10.000 στην διάρκεια ολόκληρης της χρονιάς.
Επιπλέον, τα κενά στις τάξεις δεν είναι εύκολο ακόμη να προσδιοριστούν καθώς υπάρχουν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των τμημάτων των σχολείων και δεν έχουν οριστικοποιηθεί οι εγγραφές ή μετεγγραφές μαθητών και μαθητριών στα τμήματα Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων.
Η σχολική χρονιά όμως ξεκινάει την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου με νέους θεσμούς και (στο βάθος) το «φάντασμα» της ατομικής αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, η οποία ωστόσο αναμένεται να καθυστερήσει αρκετά, καθώς δεν έχουν επιλεγεί ακόμη οι νέοι διευθυντές ή σχολικοί σύμβουλοι στους οποίους και θα στηριχθεί η σχετική διαδικασία.
Κατά τα άλλα οι νέοι νόμοι που έχουν ψηφιστεί ορίζουν την εφαρμογή τριών νέων θεσμών: μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές και εκπαιδευτικοί όμιλοι θα αποτελέσουν την νέα σχολική πραγματικότητα. Βέβαια, όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας, επι του παρόντος οι νέοι θεσμοί παραμένουν μόνο «τίτλοι». Και αυτό γιατί εκτός της υπουργικής απόφασης που υπογράφθηκε για την λειτουργία τους στα σχολεία στις αρχές του μήνα, δεν έχει γίνει ως σήμερα προετοιμασία για την εφαρμογή τους (στο παρελθόν και σε άλλες χώρες όπου έχουν εφαρμοστεί παρόμοιοι θεσμοί έχουν προηγηθεί χρόνια προετοιμασίας, επιμορφώσεις, πιλοτικές εφαρμογές κλπ).
Πως σχεδιάζονται οι νέοι θεσμοί
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό τους ωστόσο, από το σχολικό έτος 2022-2023, στα σχολεία όλης της χώρας εισάγονται οι παρακάτω θεσμοί:
-Εκπαιδευτικοί όμιλοι
Τι θα είναι αυτοί; Οι διευθυντές και οι διευθύντριες των σχολείων θα μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Οι όμιλοι αυτοί θα προσφέρουν δράσεις όπως ο αθλητισμός, τα ομαδικά αθλήματα, οι παραδοσιακοί ή μοντέρνοι χοροί, η χοροκινητική έκφραση, οι εικαστικές τέχνες, οι χειροτεχνίες και κατασκευές, η εκμάθηση μουσικών οργάνων, η εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, οι επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, η ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, η διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, ο εθελοντισμός, η παιδική επιχειρηματικότητα, η δημιουργία εφημερίδας. Παράλληλα η οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, η συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας.
Τα θέματα των ομίλων θα προτείνονται με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου, η λειτουργία τους αρχίζει στις 15 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται δύο εβδομάδες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
-Ο μέντορας
Στα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του παιδαγωγικού συμβούλου – Μέντορα που ο ρόλος του θα είναι να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
-Ο ενδοσχολικός συντονιστής
Πρόκειται για εκπαιδευτικούς αρμόδιους του συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής τάξης που θα υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας. Διοικητικά θα βρίσκονται υπο τις οδηγίες των διευθυντών των σχολείων και παιδαγωγικά σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που θα ανακύπτουν.
Όπως είναι γνωστό, φέτος επεκτείνεται και το ολοήμερο σχολείο από τις 4 στις 5:30 μμ, ενώ θα συνεχιστεί η εφαρμογή των θεσμών που εισήγαγαν τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, τα διπλάσια πρότυπα και πειραματικά σχολεία, τα πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια κ.ά.
Latest News
Ανοδος της θερμοκρασίας - Μεταφορά αφρικανικής σκόνης
Αναλυτικά η πρόσγνωση του καιρού
Στην ολομέλεια της βουλής το νομοσχέδιο ενίσχυσης του οπτικοακουστικού τομέα
Δεκτό και στο σύνολό του έγινε από την πλειοψηφία της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Πρώτος σε όλη την Ευρώπη ο Ολυμπιακός – Θρίαμβος και επί της Μίλαν στον τελικό του Youth League (3-0)
Η ομάδα Κ19 του Ολυμπιακού κατέκτησε τo Youth League, επικρατώντας στον μεγάλο τελικό της Μίλαν με 3-0
BoG: Travel Receipts Up by 24.5% in Jan.- Feb. 2024
The rise in travel receipts emanated from a 20.7% increase in inbound traveller flows
Στο ΣτΕ το πλαφόν για το βρεφικό γάλα
Έπειτα από προσφυγή που κατέθεσε ο «Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής Ελλάδος»
Ανάκληση παρτίδας καπνιστής πέστροφας – Εντοπίστηκε λιστέρια
Να μην καταναλώσουν τα προϊόντα προειδοποιεί ο ΕΦΕΤ καθώς εντοπίστηκε επικίνδυνο παθογόνο βακτήριο
FT: Ελλάδα και Ισπανία πιέζονται από την ΕΕ να δώσουν S-300 και Patriot στην Ουκρανία
Διπλωμάτες, μιλώντας στο in αναγνωρίζουν τις πιέσεις, αλλά και την προσπάθεια δημιουργίας ενός κλίματος υπέρ της αποστολής επιπλέον βοήθειας στην Ουκρανία καθώς και αντιαεροπορικών συστημάτων
Παραιτήθηκε ο αρχηγός της στρατιωτικής υπηρεσίας πληροφοριών του Ισραήλ
Ανέλαβε την ευθύνη για την αποτυχία να προληφθεί η επίθεση της 7ης Οκτωβρίου από τη Χαμάς
Το Ισραήλ, η Ουκρανία και μια «πικρή αλήθεια» για τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι
Στο φόντο της κρίσης στη Μέση Ανατολή, η Ουκρανία αξιώνει τώρα από τη Δύση μέχρι και «ισραηλινό μοντέλο» για την αεράμυνά της, εισπράττοντας Patriot και… αρνήσεις
Ελληνοτουρκική συνάντηση για τα ΜΟΕ σήμερα στη σκιά της «κρίσης» των θαλάσσιων πάρκων
Η Άγκυρα επαναφέρει τη θεωρία των «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο μετά την προαναγγελία δημιουργίας θαλάσσιων πάρκων.