![Alphaliner: Μειώθηκαν τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους στους 7 από τους 10 liners [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Maersk.jpg)
Επτά από τους δέκα μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) κατέγραψαν μειωμένα περιθώρια λειτουργικού κέρδους το δεύτερο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του ιδίου έτους καθώς όπως εκτιμά η Alphaliner επλήγησαν από έναν συνδυασμό πτωτικών ναύλων, αυξανόμενου κόστους και ασθενέστερης ζήτησης.
Κατά μέσο όρο, ο κλάδος ανέφερε περιθώριο λειτουργικού κέρδους 56,3% για το δεύτερο τρίμηνο, από 57,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Το περιθώριο είχε προηγουμένως σημειώσει αύξηση στο 1ο τρίμηνο μετά τα lockdown στη Σαγκάη που μείωσαν τα αποτελέσματα στο τέταρτο τρίμηνο.
Κερδισμένοι και χαμένοι
Η COSCO, η Evergreen και η Maersk Ocean ήταν οι μόνοι liners μεταξύ των δέκα πρώτων που ανέφεραν αύξηση του περιθωρίου τους την τελευταία περίοδο, με την COSCO ειδικότερα να έχει σημαντικά καλύτερη απόδοση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Αγεφύρωτο το χάσμα μεγεθών μεταξύ των κολοσσών και των μικρότερων εταιρειών
Οι επτά υπόλοιπες γραμμές σημείωσαν πτώση με τις ZIM και Wan Hai να καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση από πάνω από 60% σε χαμηλό 50ετίας! Παρά όμως την ευρεία πτώση των περιθωρίων, η πλειονότητα των liners ανέφερε υψηλότερα (ή ακόμα και ρεκόρ) λειτουργικών κερδών (EBIT) τριμήνου στο δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Ξεχώρισαν για τα αυξημένα κέρδη έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες Liners οι Maersk, Hapag-Lloyd, Evergreen, ONE, CMA CGM και COSCO, των οποίων οι αυξήσεις κερδών τροφοδοτήθηκαν από τα υψηλότερα έσοδα ανά teu, τα οποία με τη σειρά τους οφείλονταν σε υψηλότερα συμβόλαια και σε ορισμένες περιπτώσεις την έγκαιρη επέκταση του στόλου .
Αύξηση εξόδων
Στο μεταξύ σύμφωνα με την Alphaliners, τα χαμηλότερα περιθώρια κέρδους ακόμη και για εκείνους τους liners που ανέφεραν υψηλότερα κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο, υποδηλώνουν αύξηση των εξόδων για τον κλάδο, γεγονός που τόνισε την περασμένη εβδομάδα η CMA CGM. Τα λειτουργικά κόστη του γαλλικού αερομεταφορέα αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 22% ετησίως το δεύτερο τρίμηνο (κόστη ναύλωσης, λιμενικά τέλη και καύσιμα).


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα