Περίπου 82 πλοία με 418 ναυτικούς παραμένουν εγκλωβισμένα στα λιμάνια της Ουκρανίας παρά το άνοιγμα ενός θαλάσσιου διαδρόμου που υποστηρίζεται από τον ΟΗΕ για τη μεταφορά σιτηρών, δήλωσαν αξιωματούχοι της ουκρανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Η συμφωνία που επιτεύχθηκε τον Ιούλιο, για την δημιουργία ενός ελεύθερου θαλασσίου διαδρόμου αφορούσε μόνο πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου γύρω από τρία ουκρανικά λιμάνια για την μεταφορά σιτηρών. Έτσι δεκάδες άλλα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενοπλοίων δεν έχουν πρόσβαση στο «θαλάσσιο διάδρομο» και αναμένουν έγκριση για να φύγουν.  Σύμφωνα με ανάλυση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), έξι πλοία, κατάφεραν να εγκαταλείψουν την Ουκρανία πριν ανακοινωθεί ο διάδρομος τον Ιούλιο.

Διάδρομος

«Ο διάδρομος φτιάχτηκε μόνο για τον σκοπό της μεταφοράς σιτηρών», είπε ο πρόεδρος του ICS Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη Τύπου.

Κατά την έναρξη της σύγκρουσης, στα τέλη Φεβρουαρίου, περίπου 2.000 ναυτικοί από όλο τον κόσμο είχαν αποκλειστεί σε έως και 94 πλοία σε λιμάνια της Ουκρανίας. Ο Grimaldi είπε ότι το ICS, το οποίο  αντιπροσωπεύει πάνω από το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, είχε συζητήσεις αυτή την εβδομάδα με τον ναυτιλιακό οργανισμό του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) για να επισπεύσει τα θέματα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα