Στη δημιουργία ενός σύγχρονου συντονιστικού κέντρου διαχείρισης κρίσεων και φυσικών καταστροφών, καθώς και στη μέχρι τώρα εξέλιξη της αντιπυρικής περιόδου στη χώρα, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στον ραδιοφωικό σταθμό «Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8».
«Το πιο κρίσιμο θέμα που πρέπει να διαχειριστούμε είναι να χτίσουμε ένα σύγχρονο συντονιστικό κέντρο διαχείρισης κρίσεων και φυσικών καταστροφών», σημείωσε ο κ. Στυλιανίδης προσθέτοντας ότι αυτό το κέντρο θα μπορεί να οργανώσει σωστά την επιχειρησιακή ετοιμότητα μαζί με την επιστημονική γνώση.
Διαβάστε επίσης: Στυλιανίδης για κλιματική κρίση: Ανάγκη για ευρωπαϊκή απάντηση
Ο υπουργός τόνισε ότι το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου και μέχρι τις 16 Αυγούστου εκδηλώνονταν -κατά μέσο όρο- 50 με 60 πυρκαγιές την ημέρα, επισημαίνοντας ότι χρειάζεται όλοι να αντιληφθούν το μέγεθος της προσφοράς των πυροσβεστικών δυνάμεων της χώρας. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε τη μεγάλη προσφορά και συνεισφορά αυτών των ανθρώπων. Η Ελλάδα έχει εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό», υπογράμμισε.
Διαβάστε επίσης: Η κλιματική αλλαγή και το δίλημμα της αποανάπτυξης
Η πυρκαγιά στην Πεντέλη
Για την πυρκαγιά στην Πεντέλη, ο κ. Στυλιανίδης ανέφερε ότι ήταν μία δύσκολη πυρκαγιά και συμπλήρωσε πως σήμερα στις ευρωπαϊκές υπηρεσίες θεωρείται ως case study. «Ήταν μια πυρκαγιά που ξεκίνησε σε μεικτή περιοχή -γιατί το πρόβλημα της Αττικής και άλλων περιοχών της Ελλάδας είναι ότι έχουμε το δάσος σε μεικτές ζώνες- κάτι που δυσκολεύει πάρα πολύ τη διαχείριση μιας πυρκαγιάς. Η Πεντέλη ήταν μία τέτοια περίπτωση», σημείωσε και πρόσθεσε ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν από τις χειρότερες. «Χαρακτηριστικά, το Αστεροσκοπείο έδωσε ότι ο αέρας το βράδυ στην κίνηση από την Πεντέλη προς την Ανθούσα, ειδικά μέσα στις ρεματιές, έφτασε 115 χλμ την ώρα ενώ στο Μάτι ήταν κάτω από 100», είπε συμπληρώνοντας ότι υπήρχαν κρίσιμες υποδομές όπως το Νοσοκομείο Παίδων. «Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι μάχη έδωσαν οι δυνάμεις εκεί. Έβαλαν τα σώματά τους μπροστά για να μη φτάσει η φωτιά στο οξυγόνο, ενώ υπήρχε σε διάφορα σημεία φυσικό αέριο» τόνισε. «Πιστεύω ότι έγινε ένας συντονισμός καλός με όλες τις υπηρεσίες, πυροσβεστική, αστυνομία, στρατός και δεν είχαμε θύματα, ήταν ευχής έργον», επεσήμανε ο υπουργός.
Απολογισμός της αντιπυρικής περιόδου
Σχετικά με την προετοιμασία και διαχείριση της φετινής αντιπυρικής περιόδου, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι ο σχεδιασμός βασίστηκε στο τρίπτυχο πρόληψη- προετοιμασία-ετοιμότητα. «Είχαμε -κατά την άποψή μου- ένα επαρκές σύστημα εναέριων μέσων που έκαναν και εναέρια επιτήρηση γι’ αυτό και είχαμε πολύ γρήγορες παρεμβάσεις και δεν μπορούσαν οι πυρκαγιές να εξελιχθούν σε μέσες και μεγάλες, όπου εκεί αρχίζει το πρόβλημα. Μπήκαμε σε μία σωστή κατεύθυνση για να βελτιώνουμε τα πράγματα. Δεν λύσαμε το πρόβλημα. Θέλουμε συνεχή βελτίωση αλλά πιστεύω ότι είμαστε στη σωστή κατεύθυνση», υπογράμμισε.
Όσον αφορά τις natura περιοχές, όπως τη Δαδιά, σημείωσε ότι έχει ξεκινήσει μία συζήτηση μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ για τον τρόπο διαχείρισής τους.
«Θέλουμε αλλαγές στη διαχείριση των natura περιοχών. Για να τις κρατήσουμε και να μην τις χάσουμε θα πρέπει να βρούμε τον σωστό τρόπο να τις συντηρήσουμε», τόνισε ο υπουργός.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος