![Στυλιανίδης για κλιματική κρίση: Ανάγκη για ευρωπαϊκή απάντηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/stylianidis-scaled.jpg)
«Έγινε πλέον κοινός τόπος στην Ευρώπη, ακόμα και σε χώρες που δεν περιμέναμε, ότι τα εθνικά μέσα, οι εθνικές δυνατότητες είναι περιορισμένες για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στο θέμα των πυρκαγιών και ότι πλέον δεν είναι απλώς μεσογειακό φαινόμενο» τόνισε ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης μιλώντας στην ΕΡΤ μετά το άτυπο συμβούλιο υπουργών διαχείρισης κρίσεων στις Βρυξέλλες.
Διαβάστε επίσης: Η κλιματική αλλαγή και το δίλημμα της αποανάπτυξης
Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη για «κοινή ευρωπαϊκή απάντηση».
Η διαχείριση πυρκαγιών
Ειδικότερα, ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε: «τελείωσε ένα έκτακτο, άτυπο συμβούλιο Υπουργών διαχείρισης κρίσεων και ως γνωστόν η συζήτηση επικεντρώθηκε στη διαχείριση των πυρκαγιών. Φέτος ήταν μία πάρα πολύ δύσκολη χρονιά για την Ευρώπη. Έφτασαν τα καμένα στρέμματα πάνω από 7 εκατομμύρια. Ακόμη και χθες είχαμε ενεργοποίηση του μηχανισμού για πρώτη φορά από τη Γερμανία. Τέτοια φαινόμενα είχαμε φέτος. Η συζήτηση ήταν διεξοδική. Όλοι οι υπουργοί που έλαβαν το λόγο πιστεύω ότι πήραν μία θέση η οποία, ίσως όταν ήμουν εγώ επίτροπος και προσπαθούσαμε να εφαρμόσουμε το rescEU, να μην ήταν τόσο ομόφωνη όσο σήμερα. Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό».
Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε ότι «έγινε πλέον κοινός τόπος στην Ευρώπη, ακόμα και σε χώρες που δεν περιμέναμε, ότι τα εθνικά μέσα, οι εθνικές δυνατότητες είναι περιορισμένες για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στο θέμα των πυρκαγιών και ότι πλέον δεν είναι απλώς μεσογειακό φαινόμενο. Γι’ αυτό θεωρώ ότι και τα συμπεράσματα που έβγαλε ο επίτροπος Λέναρσιτς, ήταν απόδειξη αυτής της ομοφωνίας: ότι χρειαζόμαστε μία κοινή ευρωπαϊκή απάντηση, χρειαζόμαστε να είμαστε μαζί, να ανεβάσουμε τον προϋπολογισμό του rescEU, του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας γιατί μόνο έτσι θα δώσουμε ικανοποιητικές λύσεις, μόνο έτσι θα μπορέσουμε να περιορίσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης στον τομέα αυτό».
Οι τέσσερις τομείς
«Ήταν πολύ ευχάριστο διότι φτάσαμε περίπου σε αυτή την ομοφωνία. Ο επίτροπος τώρα έχει τη δυνατότητα να πάει να διαπραγματευτεί στο πλαίσιο της συζήτησης με τη Γενική Διεύθυνση Προϋπολογισμού. Νομίζω ότι θα έχουμε καλά νέα σε 4 τομείς: τον πρώτο στο θέμα του ευρωπαϊκού στόλου: θα έχουμε και ελικόπτερα, εκτός από τα γνωστά Canadairs, που ήδη προχωρά το κοινό αίτημα, του joint procurement, όπως λέγεται. Επίσης, έκανε εξαιρετική εντύπωση το πόσο καλά πήγε η δική μας πρόταση, το Prepositioning Pilto Project, η προεγκατάσταση δηλαδή των πυροσβεστών από όλη την Ευρώπη και ήταν ένα μεγάλο στοίχημα για μας και απεδείχθη ότι είναι τόσο αναγκαίο. Θα ενισχυθεί και αυτό με νέα χρηματοδότηση.
Την ίδια στιγμή, έγινε συζήτηση και πάλι υπήρξε μία ομοφωνία, ότι χρειαζόμαστε να επιμείνουμε πάρα πολύ στην πρόληψη και πρόληψη είναι επίσης αυτό που κάναμε φέτος στην Ελλάδα όπου δόθηκαν περίπου 100 εκατομμύρια για να αφαιρέσουμε από τα δάση μας όλο το καύσιμο υλικό που είναι ό,τι χειρότερο. Χρειαζόμαστε δηλαδή αυτό που λέμε “διαχείριση δασών”. Θεωρώ ότι σιγά σιγά θα πρέπει να έχουμε ευρωπαϊκή ενίσχυση, ευρωπαϊκή χρηματοδότηση σε αυτό και επίσης, ότι έγινε κοινή αντίληψη ότι σε αυτή την μεγάλη μάχη, είναι αυτή η γνωστή διατύπωση στα αγγλικά: “we are in the same boat”, “είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα”.
Ακούσαμε τοποθετήσεις που δεν τις ακούγαμε άλλη φορά, από τη Γερμανία, από χώρες σκανδιναβικές, και σας λέω κάνοντας μία σύγκριση με το τι πέρασα, τις προσπάθειες για να υλοποιήσουμε το rescEU τότε, το κλίμα είναι πολύ διαφορετικό διότι έγινε επιτέλους αντιληπτό ότι η κλιματική κρίση είναι εδώ και φέρνει πολύ πολύ καινούρια πράγματα και για αυτό δεν μπορούμε να πάμε όπως πηγαίναμε εχτές. Πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία, πρέπει να αλλάξουμε τις προσεγγίσεις μας».
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Αυτοκίνηση: Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά είναι πιο «hot»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Red_2019_Ferrari_SF90_Stradale-600x309.jpg)
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
![Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2-1-600x401.jpg)
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
![Όμιλος Fourlis: Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Φωτοβολταϊκό-Trade-Logistics-2-600x276.jpg)
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
![Κομισιόν: Παραπέμπει στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/commission-600x337.jpg)
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
![Ηλεκτροκίνηση: Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα «ΚΗ2», «ΚΗ3» και «Πράσινα Ταξί» για ηλεκτροκίνητα οχήματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/elet-600x399.jpg)
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
![Καύσωνας: Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/EEVTB_ATHINA_KAYSONAS_ANASA_DROSIAS_SYNTRIVANI-19-600x400.jpg)
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
![Renault: «Περίπλοκο θέμα η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/electric-car-600x450.jpg)
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
![ΕΛΕΤΑΕΝ: Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/30998276_aiolika-parka.jpg)
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
![Αποθήκευση ενέργειας: Νέο σχέδιο για ανάπτυξη συσσωρευτών ισχύος 2 GW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/photovoltaika-600x400.jpg)
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
![ΤΑΙΠΕΔ: Τα projects για πράσινα και βιώσιμα λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lavrio-600x338.jpg)
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης