Η «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.» (ΟΛΘ Α.Ε.) ανακοινώνει πως το 1ο εξάμηνο του 2022 (6Μ 2022), σημειώθηκε συνολική αύξηση των εσόδων σε όλους τους τομείς δραστηριότητας, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (6Μ 2021). Συγκεκριμένα, τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου (περιλαμβάνει την μοναδική θυγατρική ThPA Sofia, το 100% των μετοχών της οποίας ανήκει στην μητρική) για το 6Μ 2022 ανήλθαν σε € 40,8 εκατ. (τα έσοδα της θυγατρικής ThPA Sofia προσέγγισαν τα € 0,64 εκατ.), αυξημένα κατά 9%, έναντι € 37,4 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν τα € 0,37 εκατ.) για το 6Μ 2021.
Για την μητρική εταιρεία ΟΛΘ Α.Ε., τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε € 40,2 εκατ. για το 6Μ 2022, αυξημένα κατά 8,4%, σε σχέση με € 37 εκατ. για το 6Μ 2021. Τα έσοδα από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 7,1%, σε € 26,8 εκατ. για το 6Μ 2022 από € 25 εκατ. για το 6Μ 2021, ενώ τα έσοδα από τον Συμβατικό Λιμένα αυξήθηκαν κατά 7,3%, σε € 12 εκατ. για το 6Μ 2022, από € 11,2 εκατ. για το 6Μ 2021.
Διαβάστε επίσης: Πλακιωτάκης: Ενισχύεται η στρατηγική θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης
Τα έσοδα του Επιβατικού Σταθμού αυξήθηκαν σημαντικά κατά 86,4%, στις € 229 χιλ. για το 6Μ 2022, ενώ τα έσοδα Εκμετάλλευσης Χώρων αυξήθηκαν κατά 56,3%, στα € 1,1 χιλ. για το 6Μ 2022.
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 3,5%, σε 229,4 χιλ. TEUs για το 6Μ 2022, από 237,8 χιλ. TEUs για το 6Μ 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες Συμβατικού Φορτίου που
διακινήθηκαν μειώθηκαν κατά 3,1%, σε 2.074 χιλ. τόνους για το 6Μ 2022, από 2.140 χιλ. τόνους για το 6Μ 2021 αντίστοιχα, οφειλόμενη κυρίως σε μείωση της διακίνησης νικελίου.
Στην εγκατάσταση του Dry Port της θυγατρικής ThPA Sofia, διακινήθηκαν συνολικά 3.623 TEUs, σημειώνοντας αύξηση 16,8%, έναντι 3.102 TEUs την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Τα κέρδη
Αναφορικά με την κερδοφορία, τα μικτά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 2,8%, σε € 17,4 εκατ. το 6Μ 2022, από € 16,9 εκατ. το 6Μ 2021 και για την Εταιρεία τα μικτά κέρδη επίσης αυξήθηκαν κατά 1,3%, σε € 17,7 εκατ. το 6Μ 2022, από € 17,5 εκατ. το 6Μ 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη-EBITDA για τον Όμιλο σημείωσαν αύξηση κατά 9,6%, σε € 16,7 εκατ. το 6Μ 2022, από € 15,3 εκατ. το 6Μ 2021 και για την Εταιρεία επίσης αυξήθηκαν κατά 6,9%, σε € 17,1 εκατ. από € 16 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 6Μ 2021.
Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων για τον Όμιλο αυξήθηκαν σημαντικά κατά 18,7%, σε € 9,6 εκατ. το 6Μ 2022, από € 8,1 εκατ. για το 6Μ 2021 και για την Εταιρεία επίσης αυξήθηκαν σημαντικά κατά 14,2%, σε € 10,2 εκατ. το 6Μ 2022 από € 8,9 εκατ. το 6Μ του 2021.
Αναφορικά με τις επιδόσεις της ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων οφείλεται μεταξύ άλλων και στις βελτιωμένες πρακτικές λειτουργικής διαχείρισης διακινουμένων εμπορευματοκιβωτίων και φορτίων του συμβατικού Λιμένα.
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών
Το καθαρό πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το εξάμηνο του 2022 ανήλθε στα € 10,9 εκατ. και αφορά κυρίως δόσεις για την αγορά δύο νέων γερανογεφυρών STS (αγοραίας αξίας ~ € 15,7 εκατ.), την κατασκευή υποσταθμού υψηλής τάσης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, την αναβάθμιση της υφιστάμενης λιμενικής υποδομής στο κρηπίδωμα 26, την προμήθεια δύο
φορτηγών-ρυμουλκών (tractors) και δύο περονοφόρων μηχανημάτων. Επιπρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένονται προς το τέλος του έτους.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., κ. Θάνος Λιάγκος, επεσήμανε: «Υλοποιούμε ένα πολυεπίπεδο Επενδυτικό Πλάνο, με γνώμονα τον αναπτυξιακό ρόλο μας. Ήδη έχουμε επενδύσει περισσότερα από € 55 εκατ. για την αναβάθμιση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, από το 2018. Ξεπερνάμε τα σύνορα με δυναμικές κινήσεις εξωστρέφειας και δημιουργίας
συνεργειών που αναδεικνύουν το διεθνή προσανατολισμό μας και τη δέσμευσή μας στη δημιουργία αξίας τόσο για την ΟΛΘ Α.Ε., όσο και για τους εταίρους μας σε όλο τον κόσμο, στην περιοχή μας και την κοινωνία γενικότερα».
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα