Η συμφωνία των 44 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Ίλον Μασκ με το Twitter είναι ένα χάος. Αυτό ισχύει τόσο για τον επικεφαλής της Tesla, του οποίου η συμφωνημένη τιμή φαίνεται πολύ υψηλή εν μέσω του κραχ της αγοράς, όσο και για τους τραπεζίτες του, οι οποίοι πρέπει να εξοφλήσουν το χρέος. Αλλά ο συνδυασμός του Twitter με τα άλλα εγχειρήματα του Μασκ θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι – εάν η προσοχή του δεν στραφεί αλλού.
Λίγες ώρες αφότου ο Μασκ προσφέρθηκε να αγοράσει το κοινωνικό δίκτυο, αναβιώνοντας μια συμφωνία που είχε προηγουμένως απορρίψει, έγραψε στο Twitter ότι το Twitter θα μπορούσε να είναι «καταλύτης στη δημιουργία του X, της εφαρμογής των πάντων».
Buying Twitter is an accelerant to creating X, the everything app
— Elon Musk (@elonmusk) October 4, 2022
Μια τέτοια εφαρμογή υπάρχει ήδη, αν και όχι στην εγχώρια αγορά του Μασκ. Το WeChat της Κίνας συνδυάζει μηνύματα, πληρωμές, δανεισμό και το δικό του κατάστημα εφαρμογών. Το WeChat κυριαρχεί στην Κίνα, όπου οι «μίνι» εφαρμογές του υποστηρίζουν μια αγορά 240 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ωστόσο, τέτοιες εφαρμογές δεν έχουν μεγάλη ζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το iPhone της Apple κατέχει πάνω από 50% μερίδιο αγοράς , σύμφωνα με την Counterpoint Research. Η ισχύς της Apple τη βοηθά να παρασύρει τους χρήστες στις δικές της υπηρεσίες, όπως το iMessage ή το Apple Pay. Ακόμη και το WhatsApp της Meta Platforms, μια υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιείται από δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, προσελκύει μόνο το 17% των εφήβων στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Pew Research.
Ωστόσο, ο Μασκ έχει μερικά πράγματα που δεν έχει ακόμη ούτε το WeChat. Για παράδειγμα: Ένας ταχέως αναπτυσσόμενος παγκόσμιος στόλος οχημάτων Tesla που θα μπορούσε ενδεχομένως να δημιουργήσει έναν νέο τρόπο σε ένα σύμπαν της εφαρμογής του Μασκ. Η Apple επενδύει στην ιδέα των αυτοκινήτων ως πλατφόρμας, μέσω του «Project Titan» και του CarPlay, του λειτουργικού συστήματος των οχημάτων της. Η General Motors και η Ford Motor λένε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να αποτελέσουν χοάνη για την πώληση υπηρεσιών. Η Tesla του Μασκ είναι ο ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. θεωρεί μάλιστα ότι θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα στόλο αυτοοδηγούμενων ρομποταξί.
Στη συνέχεια, υπάρχει η SpaceX, η οποία ήδη συνεργάζεται με την T-Mobile US για να παρέχει κάλυψη από το δορυφορικό της σύστημα Starlink. Ο συνδυασμός αυτής της ραχοκοκαλιάς των τηλεπικοινωνιών με τις μεταφορές και τις επικοινωνίες εντός εφαρμογής γίνεται ακόμη πιο ισχυρός και είναι κάτι που είναι πιο εύκολο να γίνει ως μέρος μιας ιδιωτικής εταιρικής αυτοκρατορίας παρά από μια εισηγμένη εταιρεία που υπόκειται σε γραφειοκρατία.
Όλα αυτά είναι μακρινά προς το παρόν, ακόμα κι αν η εξαγορά του Twitter όντως κλείσει.
Ο Μασκ έχει την τάση να αποσπάται η προσοχή του και να ξαναπέφτει σε ανοησίες, όπως να προκαλεί την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή να στέλνει tweet με emoji με κακία. Αλλά αν η χρηματιστηριακή αξία της Tesla των 735 δισεκατομμυρίων δολαρίων δείχνει κάτι, είναι ότι οι επενδυτές δίνουν τεράστια αξία στην ικανότητα του Μασκ να μετατρέψει μια μέρα ένα όνειρο σε πραγματικότητα.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος