Η ναυτιλιακή βιομηχανία είναι σε θέση να εφαρμόσει εναλλακτικές τεχνολογίες και καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι είναι εμπορικά διαθέσιμα και ασφαλή.
Τα παραπάνω τόνισε ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, κ. Λεωνίδας Δημητριάδης-Ευγενίδης μιλώντας στο συνέδριο «New technologies for Greener Shipping» που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου, στο Ίδρυμα Ευγενίδου.
Διαβάστε επίσης: Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι στόχοι για βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα
To συνέδριο, έγινε με πρωτοβουλία του κ. Ευγενίδη με την ιδιότητα του Ναυτιλιακού Πρεσβευτή Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και διοργανώθηκε από την Isalos.net με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας του ΙΜΟ. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία στην Αθήνα, την Πρεσβεία της Νορβηγίας στην Αθήνα και υπό την αιγίδα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
Στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση
«Παρά τις όποιες προκλήσεις αναδύονται για την παγκόσμια οικονομία μετά την πανδημία, η ναυτιλία θα πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειές της στον δρόμο προς την απανθρακοποίηση, ακολουθώντας μια ολιστική και ρεαλιστική προσέγγιση», τόνισε κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Δημητριάδης-Ευγενίδης. «Κάθε μέρος του ναυτιλιακού cluster πρέπει να αναλάβει μέρος της ευθύνης για τη μετάβαση (της ναυτιλίας) με μια προσέγγιση ολιστική, με έμφαση να δίνεται επίσης και στην ξηρά», σχολίασε χαρακτηριστικά. Ο Ναυτιλιακός Πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του IMO στην Ελλάδα υπογράμμισε ακόμα ότι η βιομηχανία είναι σε θέση να εφαρμόσει εναλλακτικές τεχνολογίες και καύσιμα για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι είναι εμπορικά διαθέσιμα και ασφαλή και υποστήριξε με ιδιαίτερη έμφαση την αρχή της ουδετερότητας στην τεχνολογία, όπως και την ανάγκη της εκπόνησης σωστών impact studies.
«Ως χώρες που πρωτοστατούμε στην παγκόσμια ναυτιλία, η Νορβηγία και η Ελλάδα είμαστε φυσικοί εταίροι. Και τα δύο έθνη έχουμε αξιοποιήσει τους πόρους που τόσο γενναιόδωρα μας παρέχουν οι θάλασσες και οι ωκεανοί. Διαθέτουμε την τεχνογνωσία, μοιραζόμαστε το επιχειρηματικό πνεύμα και τη θέληση να εκμεταλλευτούμε τους ωκεανούς προς όφελός μας. Στόχος της Νορβηγίας είναι να πρωταγωνιστήσει στις καινοτόμες τεχνολογίες για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Θέλουμε να καταστήσουμε τη ναυτιλία πιο αποτελεσματική, πιο κερδοφόρα, πιο ασφαλή και πιο πράσινη. Με την ανάπτυξη νέων λύσεων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών για τις θαλάσσιες μεταφορές, η Νορβηγία μπορεί και θα συμβάλει σημαντικά στην παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων που επηρεάζουν το κλίμα. Η δημιουργία ισχυρών συνεργασιών είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρούμε τις λύσεις, να ελαχιστοποιήσουμε τους κινδύνους και να αποκομίσουμε οφέλη σε συνθήκες αστάθειας», επισήμανε η Α.Ε. η πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα, Lajla Brandt Jakhelln.
Συνεργασία Βρετανίας – Ελλάδας – Νορβηγίας
Με τη σειρά του, η Α.Ε. ο βρετανός πρέσβης στην Ελλάδα, Matthew Lodge, σημείωσε: «Ως ένα κράτος με πλούσια ναυτιλιακή ιστορία, και οικοδεσπότης του COP26 στη Γλασκόβη τον περασμένο Νοέμβριο, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει πλήρη επίγνωση των επικείμενων προκλήσεων. Παράλληλα, είμαστε αποφασισμένοι να παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή σε ό,τι αφορά την πράσινη μετάβαση του κλάδου, χαράσσοντας μια διεθνή πορεία για το μέλλον της “καθαρής” ναυτιλίας, σε στενή συνεργασία με τους ευρωπαίους και διεθνείς εταίρους μας. Σε αυτό το πλαίσιο, προσμένουμε την περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση της συνεργασίας μας με δύο κορυφαία ναυτιλιακά κράτη, με υπερήφανη ιστορία και παράδοση στον κλάδο της ναυτιλίας ‒την Ελλάδα και τη Νορβηγία‒ με στόχο την από κοινού αντιμετώπιση των τρεχουσών προκλήσεων στον κλάδο, την προώθηση της καινοτομίας και την ανάπτυξη και την ευημερία των οικονομιών μας».
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι απόψεις των συμμετεχόντων στα δύο πάνελ που περιλάμβανε το συνέδριο. Η εκδήλωση αποτέλεσε πρόσφορο έδαφος για ανταλλαγή απόψεων, μεταξύ εκπροσώπων από κράτη με μεγάλη ναυτιλιακή παράδοση αλλά και με διαφορετικές προσεγγίσεις, σε ό,τι αφορά την πράσινη μετάβαση του κλάδου.
Latest News
Μαίνεται ο πόλεμος τιμών στα EV -Πόσο φθηνότερα θα πουλά η Xiaomi
Το σχέδιο της κινεζικής εταιρείας για να ανταγωνιστεί την Tesla
Το λιώσιμο των πάγων αλλάζει την... ώρα στα ρολόγια μας
Το νερό που ρέει στους ωκεανούς επιβραδύνει την περιστροφή της Γης
Sunlight Group: Στην παραγωγή πρωτότυπης μπαταρίας 2ης ζωής με αφετηρία το Battery2Life
Στο ερευνητικό ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα Battery2Life συμμετέχει η Sunlight Group
Greenvolt Next και Globalsat: Πρωτοποριακές λύσεις για την πράσινη και έξυπνη ενέργεια
Τι παρουσιάστηκε στην Ετήσια Έκθεση Forward Green και Renewable EnergyTech
Πότε «κλείνει» το πρόγραμμα ΔΥΠΑ για πράσινη οικονομία - 12.000 ευρώ ανά θέση εργασίας
Εχουν ήδη καλυφθεί 4.750 θέσεις, δηλαδή 95% του συνολικού αριθμού των διαθέσιμων θέσεων
Το ESG όλο και πιο ψηλά στις στρατηγικές των εταιρειών
Οι εταιρικές δομές έχουν προσαρμοστεί στο ESG, τόσο σε επίπεδο διοικητικού συμβουλίου όσο και σε ολόκληρο το εύρος των οργανισμών
Ηγέτιδα της ηλιακής ενέργειας η Ελλάδα – Τα στοιχεία του Ember [γραφήματα]
Η Ελλάδα είχε το υψηλότερο μερίδιο ηλιακής ενέργειας στο μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της με 19%
Υστερούν οι επιχειρηματικές δράσεις για το κλίμα - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Οι οριακές βελτιώσεις στην ποιότητα των εκθέσεων για το κλίμα δεν επαρκούν για να υποστηριχθούν οι αντίστοιχες δεσμεύσεις
Εκτός τροχιάς οι στόχοι για τις ΑΠΕ έως το 2030 - Τι δείχνει έρευνα του IRENA
Επίμονοι διαρθρωτικοί φραγμοί και αξιοσημείωτη έλλειψη επενδύσεων απειλούν την πράσινη μετάβαση
Πώς η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με οδηγό τις αξίες της παράγει ένα καλύτερο αύριο
Η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας της χώρας δεσμεύτηκε να προχωρήσει στον δρόμο της αειφόρου ανάπτυξης