Έργα άνω των 3,2 δισ. ευρώ αναμένεται να προκηρυχθούν και να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, όπως προανήγγειλε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.
Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο «σοκ των ανατιμήσεων και της αύξησης του ενεργειακού κόστους» που παρατηρείται διεθνώς εξαιτίας του πολέμου στην Ευρώπη, διαβεβαιώνοντας πάντως ότι στην Ελλάδα, η συνέχεια των έργων είναι εξασφαλισμένη.
Διαβάστε επίσης: Στις αρχές Νοεμβρίου ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής
«Δράσαμε γρηγορότερα από πολλές ισχυρότερες οικονομικά χώρες, δίνοντας ένα πλαίσιο στήριξης της αγοράς και των έργων» εξήγησε ο κ. Καραγιάννης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και πρόσθεσε: «Σήμερα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε ενεργά όλα τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας. Κρατήσαμε ζωντανό έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας μας, τον κατασκευαστικό κλάδο».
Τα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ
Εστιάζοντας στους επόμενους μήνες και τα έργα που αναμένονται, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «ο προγραμματισμός είναι πυκνός» και έδωσε ένα περίγραμμα των έργων που πρόκειται να προκηρυχθούν και εκείνων που θα ξεκινήσουν.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών: Έως το τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Τις επόμενες εβδομάδες βγαίνουν στον «αέρα» τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε Μπραμιανό, Αμβρακία-Αμφιλοχία-Βάλτο και Λουτράκι, τα μεγάλα έργα ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας και του Τσικνιά στη Λέσβο και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής.
«Συνολικά τις επόμενες εβδομάδες οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατομμυρίων €, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ξεκινήσουν» τόνισε ο κ. Καραγιάννης και πρόσθεσε ότι «η δουλειά μας δεν σταματά ούτε στιγμή».
Χαρακτηριστικά, ο υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «ωριμάζουμε και θα δημοπρατήσουμε εντός του επόμενου τριμήνου το οδικό έργο Γιάννενα – Κακαβιά όπως και τo έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια».
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καραγιάννης «δύο νέα ΣΔΙΤ θα ξεκινήσουν και αφορούν τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και την Ύδρευση της Κέρκυρας, ενώ θα ξεκινήσουν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό 675 εκατομμύρια €, σε ολόκληρη τη χώρα».
«Συνολικά, πρόκειται να προκηρύξουμε και να ξεκινήσουμε το επόμενο διάστημα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ» ανέφερε.
Υπενθύμισε δε, ότι «τα έργα αυτά προστίθενται σε όσα έχουν ήδη δημοπρατηθεί «το τελευταίο διάστημα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια και αθροίζουν πάνω από 13 δισ. έργα. Απαρτίζουν το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί εξ αρχής πως θα υλοποιήσουμε. Είναι έργα με τη σφραγίδα του Κώστα Καραμανλή».
Διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός προχωράει χωρίς εκπτώσεις και πισωγυρίσματα».
Στην περιφέρεια το μεγαλύτερο κομμάτι έργων
Εξάλλου, ο κ. Καραγιάννης απέρριψε την κριτική ότι το πρόγραμμα έργων αφορά κυρίως το Λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας, μάλιστα, ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι των έργων μας αφορά τη περιφέρεια».
Ενδεικτικά ανέφερε ότι «διοχετεύσαμε πολλή ενέργεια και δουλειά σε μεγάλα project όπως ο ΒΟΑΚ, ο Ε-65 και το Πάτρα – Πύργος, που όλα ξεμπλόκαραν και προχώρησαν. Τα 3 αυτά έργα βάλτωναν για χρόνια αφήνοντας το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων ανολοκλήρωτο».
Υπογράμμισε τη βαρύτητα που δόθηκε στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία δημοπρατήθηκαν με σκοπό να συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το δίκτυο, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα που θωρακίζουν την ύπαιθρο από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».
«Δεν είναι σημαντικό έργο η Παράκαμψη Χαλκίδας; Η οδική σύνδεση Μπράλος – Άμφισσα; Το Άκτιο – Αμβρακία στο οποίο ήδη παραδώσαμε τη παράκαμψη της Αμφιλοχίας; Το Δράμα – Αμφίπολη; Τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά;» διερωτήθηκε ο υφυπουργός Υποδομών.
«Σε μια τριετία καλύψαμε την υποεπένδυση και το κενό στα δημόσια έργα μιας δεκαετίας» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης.
ΒΟΑΚ: Στις αρχές του 2023 θα κατασκευάζονται τα 2 από τα 3 τμήματα
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών στον ΒΟΑΚ, ο οποίος, όπως είπε, «ήταν ένα όνειρο για τη Κρήτη που σήμερα γίνεται πράξη από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ενημέρωσε ότι «για το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχει υπογραφεί η σύμβαση, ενώ και για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη έχουμε προσωρινό ανάδοχο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση και εδώ».
Μάλιστα, αποκάλυψε ότι «όσον αφορά το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και στο α’ τρίμηνο του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο».
Συμπερασματικά, «στις αρχές του επόμενου έτους θα ξέρουμε τα κατασκευαστικά σχήματα σε όλο το ΒΟΑΚ και τα 2 από τα 3 τμήματά του θα είναι ήδη υπό κατασκευή» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «χρειάστηκαν 3,5 χρόνια για να σπάσουν στεγανά δεκαετιών».
Για τον σταθμό του Μετρό στα Εξάρχεια
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις που υπάρχουν σχετικά με την κατασκευή σταθμού της Γραμμής 4 του Μετρό στα Εξάρχεια, ο υφυπουργός Υποδομών σχολίασε ότι «στη χώρα που ζούμε, αντιδράσεις υπάρχουν ακόμα και για αυτονόητα πράγματα. Οι ”δυνάμεις της αδράνειας” ήταν για χρόνια πανίσχυρες. Ήταν άλλωστε και ο λόγος για τον οποίο η χώρα έφτασε στο σημείο που έφτασε την προηγούμενη δεκαετία. Σήμερα, οι ομάδες αυτές δεν εκπροσωπούν κανέναν και τίποτα, παρά μόνο την οπισθοδρόμηση».
Υπενθύμισε ότι, «οι διαδικασίες έχουν τηρηθεί κανονικά και το έργο πέρασε κατά τη διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης και από το Δήμο της Αθήνας και από το Περιφερειακό Συμβούλιο της Αττικής όταν κυβέρνηση ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ, περιφερειάρχης η κυρία Δούρου και δήμαρχος Αθηναίων ο κύριος Καμίνης».
Διερωτήθηκε «γιατί επέτρεψαν όλοι αυτοί να χωροθετηθεί ο σταθμός στη πλατεία Εξαρχείων; Τους διέφυγε; Ήταν απασχολημένοι με κάτι άλλο; Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα».
Ο κ. Καραγιάννης ξεκαθάρισε ότι «οι σταθμοί χωροθετούνται με επιστημονικά κριτήρια βάσει μελετών. Όχι με τον τσαμπουκά μίας θορυβώδους μειοψηφίας».
Έστειλε σαφές μήνυμα ότι «δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει η χωροθέτηση κάποιου σταθμού, καλό είναι να το καταλάβουν όλοι πως και να θέλαμε να την αλλάξουμε δεν θα μπορούσαμε. Αυτό επιτάσσει το δημόσιο συμφέρον».
Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτή τη συγκυρία
Ο υφυπουργός Υποδομών έστειλε σαφές μήνυμα για τα διόδια στις εταιρείες που διαχειρίζονται τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους.
«Σε τέτοιες δύσκολες στιγμές για όλους, οι πάντες πρέπει να δείξουν υπευθυνότητα και να αναλάβουν το μερίδιο της κοινωνικής ευθύνης που τους αναλογεί. Θα είμαι σαφής. Οι πολίτες δεν πρέπει να πληρώνουν ακριβότερα διόδια σ’ αυτή τη συγκυρία. Αυτή είναι μία σαφής κυβερνητική άποψη και ένα μήνυμα προς την πλευρά των διαχειριστριών εταιρειών των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων» ξεκαθάρισε ο κ. Καραγιάννης.
«Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι αυτοδύναμη της Νέας Δημοκρατίας»
Κληθείς να σχολιάσει τις δημοσκοπήσεις του τελευταίου διαστήματος, ο κ. Καραγιάννης χαρακτήρισε «απολύτως εφικτό και ρεαλιστικό» τον στόχο της αυτοδυναμίας και υπογράμμισε ότι «ο ελληνικός λαός μπορεί να δυσκολεύεται λόγω της νέας διεθνούς κρίσης, αλλά αναγνωρίζει την αξιοπιστία του Πρωθυπουργού και τα βήματα προόδου που έχουν γίνει στη χώρα τα τελευταία χρόνια».
«Πιστεύω ακράδαντα πως η επόμενη κυβέρνηση θα είναι αυτοδύναμη της Νέας Δημοκρατίας, ανανεώνοντας την εμπιστοσύνη σε έναν Πρωθυπουργό που κράτησε την χώρα όρθια σε αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και την οδηγεί με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση σε δρόμους ανάπτυξης και προκοπής» πρόσθεσε.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου