Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει πολύ θετικές προοπτικές καθώς τα LNG Carriers, είναι το ισχυρό πλεονέκτημα όσων χωρών θέλουν ανεξαρτησία και ευελιξία στον ενεργειακό εφοδιασμό τους.
Διαβάστε επίσης: Levante Ferries: Ολοκλήρωση χειμερινών δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι για την ναυλαγορά υγροποιημένου φυσικού αέριου καθώς οι απαιτήσεις για νέα σύγχρονα πλοία μεταφοράς του (LNG Carriers) αυξάνονται επεσήμανε ο κ. Σπύρος Λεούσης εμπορικός διευθυντής της Capital Product Partners LP, μιλώντας σήμερα στο διεθνές συνέδριο «22ο WORLD LNG Summit & Awards», συμπληρώνοντας ότι αυτό που λείπει από την βιομηχανία είναι μια καθαρή θέση για το ποια θα είναι η επόμενη τεχνολογία στην οποία πρέπει να επενδύσουν οι πλοιοκτήτες προκειμένου να μεταβεί ο κλάδος στην εποχή χωρίς άνθρακα. Προς το παρόν λοιπόν αυτό που μένει να κάνει η ναυτιλία του LNG είναι να επενδύει σε όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα πλοία, βοηθώντας την αγορά να ανανεώσει τον στόλο της.
Διαβάστε επίσης: Πλοιοκτήτες ρυμουλκών: Πυρά κατά κυβέρνησης, ζητούν «φορολογική δικαιοσύνη»
Όπως εξήγησε η ανάγκη της ανανέωσης υπάρχει αφού μέχρι στιγμής τα νέα και υψηλής αποδοτικότητας πλοία αντιπροσωπεύουν μόλις το 23% του στόλου οπότε θεωρητικά από το υπόλοιπο 77% θα πρέπει σταδιακά και μέχρι το τέλος της δεκαετίας να αντικατασταθεί ένα σημαντικό τμήμα.
Έλλειψη μιας σταθερής νομοθεσίας
Στο πρόβλημα της έλλειψης μιας σταθερής νομοθεσίας αναφέρθηκε και ο εμπορικός διευθυντής της Maran Gas κ. Μάρκος Τερζόπουλος, τονίζοντας ότι η ναυτιλία χρειάζεται τους σταθερούς κανόνες.
Από τη πλευρά του ο κ. Πάνος Μήτρου διευθυντής του διεθνούς τμήματος του τομέα αερίου του Lloyd’s Register, εστιάζοντας στο θέμα των κανονισμών υπογράμμισε ειδικότερα τα προβλήματα που θα έχουν ακόμη και τα πλέον σύγχρονα πλοία. Αν δεν γίνουν κάποιες παρεμβάσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας πολλά σύγχρονα LNG Carriers θα έχουν πρόβλημα προσαρμογής στους νέους κανονισμούς, προειδοποίησε. Έφερε σαν παράδειγμα το πρόβλημα της διαρροής μεθανίου εξηγώντας ότι από τα 230 υπό ναυπήγηση LNF Carriers λιγότερο από τα 10% αξιοποιεί τις μηχανές υψηλής πίεσης, που ελαχιστοποιούν το πρόβλημα
Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι εστιάσουμε σε νέες τεχνολογίες όπως δέσμευσης άνθρακα πάνω στο πλοίο προκειμένου να είναι πιο αποδοτικά και φιλικά προς το περιβάλλον τα πλοία, είπε ο κ. Μήτρου και συμπλήρωσε ότι τα πλοία θα πρέπει να μπορούν να ολοκληρώνουν το κύκλο ζωής τους.
Έδαφος για νέες ναυπηγήσεις
Σχετικά με την κατάσταση στα ναυπηγεία σύμφωνα με τον David Colson, Commercial Vice-President της GTT υπάρχει έδαφος για νέες ναυπηγήσεις ενώ ο Matthew Higgs Head of Commercial, της GasLog συμπλήρωσε ότι πρέπει να κινούμαστε με βάση το τι θέλουν οι πελάτες μας.
Τα ναυπηγεία θα είναι γεμάτα τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2026, λόγω της ανάγκης αντικατάστασης στου στόλου των LNG Carriers είπε από την πλευρά του ο κ. Λεούσης.
Όσον αφορά τη χρηματοδότηση συμπλήρωσε ότι εταιρείες με ισχυρούς ισολογισμούς δεν θα έχουν πρόβλημα.
Ο κ. Τερζόπουλος από την πλευρά του εστίασε στις σταθερές σχέσεις που έχει η εταιρεία του με τραπεζικά ιδρύματα και ναυπηγεία.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση