Σημάδια χαλάρωσης από την πολιτική «Zero Covid» διακρίνονται στην Κίνα, στον απόηχο των άνευ προηγουμένου διαδηλώσεων από εξαγριωμένους πολίτες της χώρας. Η προσέγγιση της Κίνας απέναντι στον ιό είχε βάλει «μπλόκο» στη βιομηχανική παραγωγή, φρενάροντας ταυτόχρονα τα κέρδη στη ναυτιλία.

Ωστόσο, μετά τις μαζικές διαμαρτυρίες το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι αρχές φαίνεται να αναζητούν έναν τρόπο να προχωρήσουν πέραν της πολιτικής «μηδενικής Covid», η οποία έχει αναστατώσει εδώ και τρία χρόνια την καθημερινή ζωή των Κινέζων.

Διαβάστε επίσης: «Επιασαν τόπο» οι διαμαρτυρίες – Η Κίνα χαλαρώνει τα μέτρα για τον Covid-19

Νέες συνθήκες, νέα καθήκοντα

Η δεύτερη αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης, Σουν Τσουνλάν, η οποία είχε χαρακτηριστεί ως «τσαρίνα» του κορωνοϊού, καθώς ήταν κύρια αρμόδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δήλωσε χθες πως η προσέγγιση της Κίνας βρίσκεται ενώπιον «νέων συνθηκών και νέων καθηκόντων» χάρη στον λιγότερο επικίνδυνο χαρακτήρα της παραλλαγής Όμικρον και την πρόοδο του εμβολιασμού.

Απευθυνόμενη στην Εθνική Επιτροπή Υγείας (NHC) επεσήμανε πως το Πεκίνο είχε ήδη αποφασίσει να επιταχύνει τον εμβολιασμό των ηλικιωμένων, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, γεγονός που θεωρείται ευρέως ως μια βασική κίνηση προς το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας.

Αρση lockdown

Εν τω μεταξύ, τα lockdown σε μεγάλες πόλεις, όπως η Γκουανγκζού και η Τσονγκκίνγκ, έχουν αρθεί τις τελευταίες 24 ώρες, ενώ ορισμένες γειτονιές στην πρωτεύουσα και αλλού έχουν θεσπίσει τη δική τους νέα μορφή οικιακής καραντίνας, κάτι πολύ διαφορετικό από τα προηγούμενα επιβληθέντα lockdown σε ολόκληρες περιοχές.

Αύξηση της ζήτησης για containerships

Ο Τζον Κάρτσωνας, ιδρυτής της Breakwave Advisors, σχολίασε ότι μια πιθανή χαλάρωση των αυστηρών μέτρων για τον κορωνοϊό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων και κατά συνέπεια εισαγωγών στη χώρα. «Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει θετικά τη ναυτιλία, καθώς η ζήτηση για containerships, κυρίως, θα αυξηθεί», είπε.

Από την πλευρά του, ο Τζούντα Λεβίν, επικεφαλής έρευνας στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών εμπορευματοκιβωτίων Freightos, σχολίασε: «Η χαλάρωση της πολιτικής Zero Covid θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε περισσότερα lockdown που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την κατασκευή και τις λιμενικές λειτουργίες. Αν και με τη μείωση της ζήτησης και τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων, αυτές οι διακοπές δεν αναμένεται να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στα logistics».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία