
Σημάδια χαλάρωσης από την πολιτική «Zero Covid» διακρίνονται στην Κίνα, στον απόηχο των άνευ προηγουμένου διαδηλώσεων από εξαγριωμένους πολίτες της χώρας. Η προσέγγιση της Κίνας απέναντι στον ιό είχε βάλει «μπλόκο» στη βιομηχανική παραγωγή, φρενάροντας ταυτόχρονα τα κέρδη στη ναυτιλία.
Ωστόσο, μετά τις μαζικές διαμαρτυρίες το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι αρχές φαίνεται να αναζητούν έναν τρόπο να προχωρήσουν πέραν της πολιτικής «μηδενικής Covid», η οποία έχει αναστατώσει εδώ και τρία χρόνια την καθημερινή ζωή των Κινέζων.
Διαβάστε επίσης: «Επιασαν τόπο» οι διαμαρτυρίες – Η Κίνα χαλαρώνει τα μέτρα για τον Covid-19
Νέες συνθήκες, νέα καθήκοντα
Η δεύτερη αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης, Σουν Τσουνλάν, η οποία είχε χαρακτηριστεί ως «τσαρίνα» του κορωνοϊού, καθώς ήταν κύρια αρμόδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δήλωσε χθες πως η προσέγγιση της Κίνας βρίσκεται ενώπιον «νέων συνθηκών και νέων καθηκόντων» χάρη στον λιγότερο επικίνδυνο χαρακτήρα της παραλλαγής Όμικρον και την πρόοδο του εμβολιασμού.
Απευθυνόμενη στην Εθνική Επιτροπή Υγείας (NHC) επεσήμανε πως το Πεκίνο είχε ήδη αποφασίσει να επιταχύνει τον εμβολιασμό των ηλικιωμένων, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, γεγονός που θεωρείται ευρέως ως μια βασική κίνηση προς το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας.
Αρση lockdown
Εν τω μεταξύ, τα lockdown σε μεγάλες πόλεις, όπως η Γκουανγκζού και η Τσονγκκίνγκ, έχουν αρθεί τις τελευταίες 24 ώρες, ενώ ορισμένες γειτονιές στην πρωτεύουσα και αλλού έχουν θεσπίσει τη δική τους νέα μορφή οικιακής καραντίνας, κάτι πολύ διαφορετικό από τα προηγούμενα επιβληθέντα lockdown σε ολόκληρες περιοχές.
Αύξηση της ζήτησης για containerships
Ο Τζον Κάρτσωνας, ιδρυτής της Breakwave Advisors, σχολίασε ότι μια πιθανή χαλάρωση των αυστηρών μέτρων για τον κορωνοϊό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων και κατά συνέπεια εισαγωγών στη χώρα. «Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει θετικά τη ναυτιλία, καθώς η ζήτηση για containerships, κυρίως, θα αυξηθεί», είπε.
Από την πλευρά του, ο Τζούντα Λεβίν, επικεφαλής έρευνας στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών εμπορευματοκιβωτίων Freightos, σχολίασε: «Η χαλάρωση της πολιτικής Zero Covid θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε περισσότερα lockdown που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την κατασκευή και τις λιμενικές λειτουργίες. Αν και με τη μείωση της ζήτησης και τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων, αυτές οι διακοπές δεν αναμένεται να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στα logistics».


Latest News

Νέο containership για την Capital-Executive Ship Management
To container ship είναι μεταφορικής ικανότητας 13.300 TEU και κατασκευάστηκε από την Hyundai Samho Heavy Industries, στη Ν. Κορέα.

Η κρουαζιέρα πολυτελείας γεννά προσδοκίες - Μεγάλες εταιρείες στο Posidonia Sea Tourism Forum
Οι «κρυφοί» και αναδυόμενοι προορισμοί σε Ελλάδα και Ανατολική Μεσόγειο

Οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τη βελτίωση του θαλάσσιου τουρισμού
Η ακτοπλοΐα, τα υδατοδρόμια και το yachting

Θα «βουλιάξουν» από κόσμο τα λιμάνια - Αναμένονται 1 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας
Οι πληρότητες τη φετινή χρονιά είναι πολύ καλύτερες από ό,τι πέρυσι

Ποια είναι η πλουσιότερη «φιγούρα» της ελληνικής ναυτιλίας
Η ναυτιλία αποτελεί βασικό στοιχείο της ελληνικής οικονομικής δραστηριότητας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα

«Χάθηκαν» οι ουρές στα εμπορικά λιμάνια
Στα προ πανδημίας επίπεδα έχει πέσει πλέον η συμφόρηση στα λιμάνια παγκοσμίως

Πώς εξελίσσεται ο ελληνικός στόλος - Τι δείχνουν τα στοιχεία Νοεμβρίου
Η σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021
![ΟΛΠ: Νέα υπηρεσία μεταφοράς αυτοκινήτων από Κίνα σε Ευρώπη – Τα κοντέινερ Flat Rack [Photo]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/YARD-5-2-600x361.jpg)
Νέα υπηρεσία μεταφοράς αυτοκινήτων στον ΟΛΠ - Τι είναι τα κοντέινερ Flat Rack [Photo]
Εγκαινιάστηκε η μεταφορά σε ειδικά κοντέινερ, χωρητικότητας 3 οχημάτων

Ανατροπές στις μεταφορές αργού λόγω εμπάργκο
Ξανασχεδιάζεται ο χάρτης με τους θαλάσσιους δρόμους του μαύρου χρυσού καθώς η Ευρώπη εξακολουθεί να υλοποιεί πολιτική απομάκρυνσης από τη Μόσχα

Κάθε λιμάνι και καημός... - Αντιμέτωπη με τις υποδομές η ακτοπλοϊα
Γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές