
Εξακολουθεί να «βυθίζεται» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) «πιάνοντας» τα χαμηλά των 2,5 τελευταίων ετών. Οι ναύλοι πέφτουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η αισιοδοξία δεν λείπει από τους αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αλλάξει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 23 Ιανουαρίου.
Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Βυθίζονται οι εισαγωγές στις ΗΠΑ λόγω πληθωρισμού
H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.
Τα ναύλα
Άλλοι αναλυτές αναφέρουν ότι η πτώση των ναύλων αυτή την περίοδο ήταν αναμενόμενη. Είναι συνηθισμένο τονίζουν το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους τα κέρδη των πλοίων να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς εκτός των άλλων επηρεάζονται και από τις αργίες της κινεζικής πρωτοχρονιάς Κοιτάζοντας πίσω τα προηγούμενα χρόνια στατιστικά προκύπτει ότι η πτώση των ναύλων είναι συνηθισμένη κατά τον πρώτο μήνα κάθε νέου έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Παρά το αρνητικό ξεκίνημα, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023.
Όπως αναφέρει η Xclusiv, η Κίνα βρίσκεται στη μέση ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την ανάπτυξη υποδομών μετά το τέλος της πανδημίας. Παράλληλα με αυτό η αισιοδοξία ότι μετά τις εβδομαδιαίες διακοπές της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι ναύλοι στην spot αγορά, θα βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους κλάδους χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργεί την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι καλύτερες από την αρχή του 2023.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο