Σε συμφωνία για τερματισμό της συμμαχίας τους τον Ιανουάριο του 2025, κατέληξαν η Maersk της Δανίας και η MSC με έδρα την Ελβετία, οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προκειμένου να ακολουθήσουν μεμονωμένες στρατηγικές.
Η συμμαχία 2M δημιουργήθηκε το 2015, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αδύναμη ζήτηση και να διασφαλίσει ανταγωνιστικές και οικονομικά αποδοτικές λειτουργίες στις κύριες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, καθώς και στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό.
Και οι δύο εταιρείες έκριναν τη συμμαχία ως έναν αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης μεγαλύτερης χωρητικότητας μετά την αγορά νέων μεγάλων πλοίων.
Αλλαγή κορυφής στην Maersk – Ποιος «παίρνει τη σκυτάλη»
Αλλαγή στρατηγικής
Πιο πρόσφατα, η MSC ανταποκρίθηκε στις αυξανόμενες τιμές ναυτιλίας που προκαλούνται από καθυστερήσεις και σημεία συμφόρησης που σχετίζονται με την πανδημία, αυξάνοντας το μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk διατήρησε το μέγεθος του στόλου της ως επί το πλείστον σταθερό.
«Σήμερα, έχουμε μια πολύ διαφορετική στρατηγική, όπου εξετάζουμε περισσότερο πώς να ενσωματώσουμε τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα με τις χερσαίες επιχειρήσεις της εφοδιαστικής μας δραστηριότητας», δήλωσε ο επικεφαλής της θαλάσσιας ναυτιλίας της Maersk, Johan Sigsgaard, σε συνέντευξή του στο Reuters.
«Η λειτουργία του δικού μας δικτύου μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και μας επιτρέπει να συνδέουμε τα πλοία μας ακριβώς εκεί που θέλουμε», είπε.
Η Maersk εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει θαλάσσια ναυτιλία στην ίδια κλίμακα όταν λήξει η συνεργασία με την MSC χωρίς να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς κάθε εμπορευματοκιβωτίου στη θάλασσα, είπε ο Sigsgaard.
Η MSC ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «συνεχίζουμε να ενισχύουμε και να εκσυγχρονίζουμε τον στόλο μας, παρέχοντάς μας την κλίμακα που χρειαζόμαστε για το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο θαλάσσιων και μικρών αποστάσεων στην αγορά».
Η MSC, ιδιωτική ιδιοκτησία της οικογένειας Aponte, ξεπέρασε τη Maersk ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιο στον κόσμο το 2021. Και οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 17%.
«Έχουμε τσακωθεί σκληρά για τους πελάτες και το μερίδιο αγοράς τα τελευταία οκτώ χρόνια. Δεν βλέπω αυξημένο ανταγωνισμό ως αποτέλεσμα αυτού», δήλωσε χαρακτηριστικά, ο Sigsgaard.
Latest News
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS