Για κατάρρευση των ναύλων στην αγορά των containership κάνουν λόγο διεθνείς αναλυτές, ωστόσο -όπως τονίζεται- κορυφαίες εταιρείες στο τομέα του λιανικού εμπορίου, όπως η Walmart και η Home Depot, θα πρέπει να παραμείνουν σε επιφυλακή μέχρι την εαρινή περίοδο όταν και επαναδιαπραγματεύονται τα συμβόλαια.
Οι spot ναύλοι, οι οποίοι καλύπτουν από 10% έως 40% των αποστολών θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων και θεωρούνται βασικός δείκτης της υγείας του κλάδου, βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση καθώς η ύφεση πλησιάζει και η φούσκα των εισαγωγών των ΗΠΑ που τροφοδοτείται από την πανδημία εκτονώνεται.
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι liners για το 2022 – Οι ανατροπές στην κορυφαία «12άδα»
Σύμφωνα με την πλατφόρμα κρατήσεων εμπορευμάτων Freightos, το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδιών από την Ασία στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει πέσει πάνω από 80%, από τις τιμές ρεκόρ του Σεπτεμβρίου.
Παραδόσεις νεότευκτων
Μεγάλοι μεταφορείς όπως η MSC και η A.P. Moller-Maersk αναμένουν επίσης την παράδοση εκατοντάδων νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που ενισχύει τον κίνδυνο καθώς οι μεταφορείς έχουν ήδη περισσότερα πλοία από όσα χρειάζονται για να χειριστούν τη μειωμένη ζήτηση.
Καθώς οι εταιρείες θέλουν προβλέψιμες τιμές για τη μεταφορά εμπορευμάτων, δεν ενδιαφέρονται να παίξουν στην αγορά (spot) ψάχνοντας για χαμηλότερες τιμές, επισημαίνουν οι ειδικοί
Την ίδια στιγμή, η Maersk και άλλοι μεταφορείς τονίζουν ότι θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τη spot αγορά, ακυρώνοντας ταξίδια για να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση. Επίσης, διαλύουν γερασμένα πλοία για να κόψουν τη χωρητικότητα παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές θα υποφέρουν από τις υψηλότερες τιμές για λίγο περισσότερο, πρόσθεσαν οι αναλυτές.
«Ο Αμερικανός καταναλωτής δεν πρέπει να περιμένει ότι αυτό θα οδηγήσει σε τεράστια ελάφρυνση των τιμών. Αυτό απλά δεν πρόκειται να συμβεί», δήλωσε από την πλευρά του ο Jason Miller, αναπληρωτής καθηγητής διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στο Michigan State University.
Η πανδημία
Οι μεγάλες εταιρείες αποκόμισαν κέρδη ρεκόρ κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της αύξησης της ζήτησης για ναυτιλιακές υπηρεσίες. Πολλοί μεταφορείς έδωσαν προτεραιότητα σε φορτία με υψηλότερους ναύλους, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η χρήση της spot αγοράς. Ωστόσο, αυτή η τάση άρχισε να μετατοπίζεται προς τα τέλη του περασμένου έτους λόγω της πτώσης των εισαγωγών λιανικών προϊόντων όπως έπιπλα, συσκευές και ένδυση.
Βέβαια, όπως τονίζεται, οι ναύλοι της spot αγοράς δεν θα φτάσουν τα προ-COVID επίπεδα, καθώς «είναι κάτι σαν τον πληθωρισμό. Ποτέ δεν γυρνούν πραγματικά πίσω».
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια