Η εταιρεία τους δεν θα είναι «οικονομικά βιώσιμη» την επόμενη δεκαετία, αν δεν αλλάξει πορεία. Αυτός είναι η μεγαλύτερη ανησυχία για περίπου 2.000 CEOs, που ερωτήθηκαν πρόσφατα από τη λογιστική και συμβουλευτική εταιρεία PwC και είναι σχεδόν το 40% του συνολικού αριθμού των CEOs που ερωτήθηκαν σε 105 χώρες για την ετήσια παγκόσμια έρευνα της PwC για τους CEOs.
Οι ηγέτες των επιχειρήσεων ανησυχούν για πολλούς λόγους. Περισσότεροι από τους μισούς CEOs που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν τις αλλαγές στη ζήτηση των καταναλωτών, τις αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού ως προκλήσεις για την κερδοφορία τους τα επόμενα 10 χρόνια.
EY: Για την τέλεια καταιγίδα προετοιμάζονται οι CEOs
Το 49% ανησυχεί για τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη που θα μειώσουν τα κέρδη τους, το 43% δήλωσε ότι οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού θα συνεχίσουν να αποτελούν απειλή και σχεδόν το ένα τρίτο ανησυχεί για την είσοδο ανταγωνιστών από εξωτερικούς κλάδους στον τομέα τους.
Leaders need to #empower and engage their people like never before if they are to withstand the pressures of today’s economic environment and long-term disruptors.
Discover more insights in our 26th Annual Global CEO Survey: https://t.co/AP9LnHRnCi#CEOSurvey #TheNewEquation pic.twitter.com/2RDFHA2FDP
— PwC (@PwC) February 3, 2023
Οι mega τάσεις
Η έκθεση της PwC ανέφερε «την κλιματική αλλαγή, την τεχνολογική αναστάτωση, τις δημογραφικές αλλαγές, τον κατακερματισμό του κόσμου και την κοινωνική αστάθεια» ως πρόσθετες μεγάλες τάσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν τις επιχειρήσεις τα επόμενα χρόνια.
Οι Αμερικανοί διευθύνοντες σύμβουλοι ήταν οι πιο αισιόδοξοι για τα μακροπρόθεσμα επιχειρηματικά τους μοντέλα, ενώ οι επιχειρηματίες στην Ιαπωνία και την Κίνα ήταν οι λιγότερο αισιόδοξοι. Και παρά τις ανησυχίες, οι περισσότεροι από τους επικεφαλής των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα -το 60%- δεν σχεδιάζουν απολύσεις, τουλάχιστον για τους επόμενους 12 μήνες.
Οι τολμηρές επιλογές
Oι συντάκτες της έρευνας συνέστησαν στους ηγέτες των εταιρειών να αρχίσουν να κάνουν πιο τολμηρές επιλογές σχετικά με τη μακροπρόθεσμη κατεύθυνση της εταιρείας τους. Επισήμαναν τη Philips, την ολλανδική πολυεθνική εταιρεία που επαναπροσδιορίστηκε ως εταιρεία τεχνολογίας υγείας στη δεκαετία του 2010, αφού είχε επικεντρωθεί σε προϊόντα φωτισμού από το 1891.
Η Philips διασπάστηκε σε δύο εταιρείες για να πραγματοποιήσει αυτή τη στροφή, αποσχίζοντας το τμήμα φωτισμού της με δημόσια προσφορά το 2016. Η κίνηση, αν και δραστική, λειτούργησε – βγάζοντας την εταιρεία από ένα σημαντικό τέλμα εκείνη την εποχή. (Η μετοχή της έπεσε πιο πρόσφατα, μετά από μια μεγάλη ανάκληση συσκευών).
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι επιθυμούν να λάβουν τέτοιες τολμηρές αποφάσεις, αλλά δεν τις θέτουν επί του παρόντος σε προτεραιότητα.
Η πλειονότητα δήλωσε ότι στον ιδανικό τους κόσμο θα αφιέρωναν το 57% του χρόνου εργασίας τους στο να σκέφτονται πώς να ανταποκριθούν στις μελλοντικές απαιτήσεις. Αντ’ αυτού, η διαχείριση των σημερινών επιδόσεων των εταιρειών τους καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους, δήλωσαν.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης