
«Τείχος» υψώνει ο Κώστας Μπακογιάννης στα σχέδια για κυβερνητικό πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ. Με πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ενέκρινε χθες την αρνητική εισήγηση του Τμήματος Πολεοδομικού Σχεδιασμού και του αρμόδιου αντιδημάρχου Αστικών και Κτιριακών Υποδομών και Σχεδίου Πόλεως, κ. Βασίλη Αξιώτη ως προς το σχέδιο μεταφοράς υπηρεσιών εννέα υπουργείων από το Κέντρο της πρωτεύουσας στον χώρο της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη, όπου θα δημιουργηθεί το κυβερνητικό πάρκο «Αντρέας Λεντάκης».
Μπακογιάννης: «Όχι» στο σχέδιο της ΠΥΡΚΑΛ χωρίς αναγκαίες μελέτες
Κατά τη χθεσινή συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, ο κ. Μπακογιάννης χαρακτήρισε το σχέδιο παλιακό ενώ εξέφρασε την αγωνία ότι, εάν υλοποιηθεί, η Αθήνα θα γεμίσει τσιμεντένια κουφάρια. Ειδικότερα, ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε τα εξής: «Η κεντρική διοίκηση δεν είναι ένας νοικάρης να φεύγει όποτε θέλει και κανείς μας δεν θέλει ένα κράτος το οποίο αποφασίζει χωρίς να συζητήσει. Σίγουρα, κανείς δεν θέλει μία πρωτεύουσα με 127 τσιμεντένια κουφάρια. Θα ήταν μια ιστορική καμπή για την Αθήνα. Διακόσια χρόνια ιστορίας δεν αλλάζουν σε 20 λεπτά. Η Αθήνα θα άλλαζε χαρακτήρα. Αυτή η εξέλιξη, όπως προκύπτει από την εισήγηση, αντίκειται σε όλο το θεσμικό πλαίσιο, στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο και πάνω απ όλα, αντίκειται στη σύγχρονη λογική της χωροταξίας και της πολεοδομίας. Όλοι οι χωροτάκτες προκρίνουν τη λύση των μικτών χρήσεων. Είναι “παλιακή” η άποψη μιας “κυβερνούπολης” με βάση τα δεδομένα της Ευρώπης και για αυτό ερχόμαστε και το συζητάμε».
Είναι αξιοσημείωτο ότι αρνητικά ως προς το σχέδιο του κυβερνητικού πάρκου τοποθετήθηκαν όλες οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, με τον επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ» Παύλο Γερουλάνο, να κάνει λόγο για άγνοια και ασχετοσύνη, σε πολεοδομικό επίπεδο, αναφερόμενος στον σχεδιασμό της ΠΥΡΚΑΛ.
Οι επιπτώσεις
Σύμφωνα με την εισήγηση των υπηρεσιών του Δήμου, το σχέδιο δεν λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις της απομάκρυνσης 14.000 εργαζομένων από την Αθήνα. Επίσης, επισημαίνεται ότι δεν έγινε η αναγκαία διαβούλευση, ενώ η μοναδική περιβαλλοντική μελέτη για το έργο, δεν περιλαμβάνει την Αθήνα, αλλά μόνο τον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ και την γύρω περιοχή του Υμηττού.
Τα ανταποδοτικά
Μάλιστα, η εισήγηση που εγκρίθηκε από τον δήμο Αθηναίων θέτει ζήτημα ανταποδοτικών και ειδικότερα αναφέρει ότι εφόσον εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις, βάσει των οποίων θα αποβεί η συγκεκριμένη επέμβαση προς όφελος του Δήμου Αθηναίων, θα πρέπει να θεσπιστούν οι κατάλληλες παρεμβάσεις με στοχευμένα βραχυπρόθεσμα μέτρα, προς εξασφάλιση της ανθεκτικότητας και βιωσιμότητας του σχεδίου, όπως είναι:
– η δυνατότητα απελευθέρωσης οικοπέδων από κενά κτίρια για τη μετατροπή τους σε κοινόχρηστους χώρους πρασίνου που στερείται η πόλη
– ο σχεδιασμός ανταλλαγής των διαθέσιμων, μετά την απομάκρυνση των υπηρεσιών ακινήτων, προς απόκτηση των υπό δέσμευση ιδιοκτησιών, των οποίων η συντέλεση της απαλλοτρίωσης παραμένει σε εκκρεμότητα
– η δυνατότητα στέγασης κοινωφελών δομών σε κενό κτιριακό απόθεμα, όπως κοινωνική κατοικία, φοιτητικές εστίες, δομές φιλοξενίας αστέγων κ.λπ., ιδιαιτέρως σε γειτονιές με επικρατούσα χρήση την κατοικία.
– η τήρηση των αρχών της βιώσιμης αστικής κινητικότητας
– η επιδίωξη απομείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος
– η πολυλειτουργικότητα του Κέντρου της πόλης, με στόχευση στην αναβάθμισή του, στην ισόρροπη μίξη των χρήσεων γης και στη λελογισμένη τουριστική αξιοποίηση του αποθέματος προς αποφυγή φαινομένων υπερ-τουριστικοποίησης.
Επίσης, στην εισήγησή της, η υπηρεσία του δήμου διατυπώνει την άποψη ότι το σχέδιο της δημιουργίας του κυβερνητικού πάρκου στην ΠΥΡΚΑΛ είναι ασύμβατο με το Σχέδιο Οργανωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) του δήμου, αλλά και με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας το οποίο δίνει κατευθύνσεις για διατήρηση του ρόλου των Κέντρων Αθήνας και Πειραιά ως κέντρων επιτελικών και διοικητικών υπηρεσιών, δηλαδή ακριβώς το αντίθετο από το προωθούμενο σχέδιο που προωθεί τη μαζική εκκένωση κτιρίων από το Κέντρο της πρωτεύουσας Αθήνας.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού