Η Tesla θα ανοίξει μέρος του δικτύου φόρτισης των ΗΠΑ σε ηλεκτρικά οχήματα (EVs) που κατασκευάζονται από ανταγωνιστές ως μέρος ενός ομοσπονδιακού προγράμματος 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για μείωση των εκπομπών άνθρακα, ανέφερε την Τετάρτη η κυβέρνηση Μπάιντεν.
Μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να βοηθήσει να μετατραπεί η Tesla στο παγκόσμιο πρατήριο καυσίμων της εποχής των EV – και να κινδυνεύσει να διαβρώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα οχήματα που κατασκευάζει η εταιρεία, η οποία έχει αποκλειστική πρόσβαση στο μεγαλύτερο δίκτυο «υπερσυμπιεστών» υψηλής ταχύτητας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Recharge»: Νέα εφαρμογή για εύκολη αναζήτηση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα
Το σχέδιο Μπάιντεν
Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, η Tesla θα ανοίξει 3.500 νέους και υπάρχοντες υπερσυμπιεστές κατά μήκος των διαδρόμων των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και 4.000 πιο αργούς φορτιστές σε τοποθεσίες όπως ξενοδοχεία και εστιατόρια, σε πελάτες εκτός Tesla, σύμφωνα με το Reuters.
Αξιωματούχος του Λευκού Οίκου δήλωσε ότι η Tesla θα είναι επιλέξιμη για επιδότηση – συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου της – εφόσον οι φορτιστές της θα επιτρέπουν τη φόρτιση άλλων οχημάτων με ομοσπονδιακό πρότυπο φόρτισης που ονομάζεται CCS.
Η Tesla και ο διευθύνων σύμβουλος Ιλον Μασκ δεν απάντησαν στα αιτήματα για επιβεβαίωση .
Η Tesla διαθέτει 17.711 υπερσυμπιεστές, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% των συνολικών ταχυφορτιστών των ΗΠΑ που μπορούν να προσθέσουν εκατοντάδες μίλια αυτονομίας οδήγησης σε μια ώρα ή λιγότερο. Υπάρχουν επίσης σχεδόν 10.000 φορτιστές «προορισμού» με βύσματα Tesla που μπορούν να επαναφορτίσουν ένα όχημα κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Το άνοιγμα της πρόσβασης στο δίκτυο της Tesla θα ήταν μια «γρήγορη νίκη» για ένα φιλόδοξο ομοσπονδιακό πρόγραμμα για την κατασκευή 500.000 φορτιστών EV έως το 2030, από 130.000 σήμερα.
«Ανοιχτός» στην προοπτική ο Μασκ
«Ο Μασκ ήταν ένας από τους πρώτους ανθρώπους εκεί έξω σε αυτόν τον χώρο. Ήταν πολύ σημαντικό για εμάς να συμπεριληφθούν όλοι στη συζήτηση», δήλωσε ο συντονιστής υποδομής του Λευκού Οίκου Μιτς Λαντρίου σε συνέντευξη Τύπου πριν από την ανακοίνωση, χαρακτηρίζοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο της Tesla ως «εποικοδομητικό» και «πολύ ανοιχτό».
Σε μια συνομιλία με ανώτερους κυβερνητικούς αξιωματούχους πέρυσι, ο Μασκ είχε δηλώσει ότι η πρόθεσή του ήταν να συνεργαστεί.
Όλοι οι οδηγοί EV θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτούς τους σταθμούς χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ή τον ιστότοπο της Tesla, ανέφερε ο Λαντρίου.
Οι επενδυτές και οι λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων των ΗΠΑ περίμεναν τη δράση για τους φορτιστές από τον Mασκ, ο οποίος στα μέσα του 2021 είπε ότι ο στόχος του δικτύου φόρτισής του ήταν «να μην δημιουργήσει έναν περιφραγμένο κήπο και να τον χρησιμοποιήσει για να πλήξει τους ανταγωνιστές του». Η εταιρεία έχει ανοίξει ορισμένους υπερσυμπιεστές στην Ευρώπη και την Αυστραλία σε μη ιδιοκτήτες Tesla από το 2021.
Το κίνητρο
Οι αναλυτές ανέφεραν ότι το ποσό των ομοσπονδιακών κεφαλαίων που διακυβεύονται σήμαινε ότι ο Μασκ έπρεπε είτε να ενεργήσει σύμφωνα με το σχέδιο είτε να διακινδυνεύσει να «πάρουν τη δουλειά» άλλες εταιρείες χρέωσης, όπως η EVgo Inc και η ChargePoint Holdings Inc.
«Το χρηματικό ποσό που εμπλέκεται στο Εθνικό Πρόγραμμα Φόρμουλας Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων παρέχει ένα ισχυρό κίνητρο για την Tesla να προσαρμόσει τη στρατηγική της ώστε να συμπεριλάβει την εγκατάσταση θυρών CCS», δήλωσε ο Sam Houston, ανώτερος αναλυτής οχημάτων.
Το ρίσκο
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επενδύσεις 7,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ομοσπονδιακή χρέωση απειλούν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Tesla. Αυτό είναι στην πραγματικότητα όλο το νόημα του προγράμματος», ανέφερε ο Chris Harto, ανώτερος αναλυτής πολιτικής στην Consumer Reports.
Το άνοιγμα των δικτύων της θα μπορούσε να αυξήσει μια ροή χρηματοδότησης και εσόδων για την Tesla, αλλά θα μπορούσε να διαβρώσει την αποκλειστικότητα της μάρκας και να καταστήσει πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία να διαχειριστεί το δίκτυο, σύμφωνα με πολλούς αναλυτές.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ότι εάν ανοίξουν το δίκτυο υπερσυμπιεστών σε άλλα οχήματα, το τρέχον εξαιρετικό ποσοστό αξιοπιστίας τους θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο αναλυτής της Guidehouse Insights, Sam Abuelsamid.
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»