
Ο σύνθετος δείκτης Word Composite Index του οίκου Drewry που μετρά τον μέσο ημερήσιο ναύλο στα containers 40 ποδιών (feu) μειώθηκε κατά 2% αυτή την εβδομάδα και έχει υποχωρήσει κατά 80% σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα πέρυσι.
Ο δείκτης βρίσκεται στα 1.859 δολ. ανά εμπορευματοκιβωτίο 40 ποδιών και είναι τώρα 82% κάτω από την κορυφή των 10.377 δολ. που πέτυχε τον Σεπτέμβριο του 2021 και 31% χαμηλότερος από τον μέσο όρο της τελευταίας δεκαετίας που είναι 2.691 δολ. Ωστόσο παραμένει 31% υψηλότερος από τον μέσο δείκτη του 2019 ενώ από την αρχή του 2023 μέχρι τώρα είναι στα 2.015 δολ. ανά feu, 676 δολ. χαμηλότερος από τον μέσο όρο της δεκαετίας.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Η υπερπροσφορά containerships «τρομάζει» την αγορά
Την ίδια ώρα, μια άνευ προηγουμένου «πλημμύρα» νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια αναμένεται να βάλει σε «φουρτούνες» την αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο ρυθμός των παραδόσεων νέων containerships αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό και οι εταιρείες περιμένουν μεγαλύτερη αύξηση το δεύτερο τρίμηνο έτους, κάτι που θα συνεχιστεί μέχρι και το 2025.
«Το κολοσσιαίο βιβλίο παραγγελιών χαρακτηρίζεται ως δαμόκλειος σπάθη που επικρέμεται πάνω από την αγορά, με μια σειρά παραδόσεων νέων πλοίων να πυροδοτεί την επιστροφή της πλεονάζουσας χωρητικότητας», προειδοποίησε η Alphaliner. Όπως ανέφερε ο αναλυτής, Stefan Verberckmoes, «αυτό το κύμα νεότευκτων έρχεται σε μια εποχή συρρίκνωσης της ζήτησης».
Η Maritime Strategies International (MSI) εκτιμά ότι οι παραδόσεις θα ανέλθουν συνολικά σε 717.900 TEU’s το δεύτερο τρίμηνο του 2023, αυξημένες κατά 62% σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο, ενώ θα φτάσουν στα 764.800 TEU το γ’ τρίμηνο του 2023.
Στις αρχές του μήνα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών ήταν 7,69 εκατομμύρια TEU’s, κάτι λιγότερο από το 30% της χωρητικότητας του υφιστάμενου στόλου, σύμφωνα με την Alphaliner. Από τις συνολικές παραγγελίες, 2,48 εκατομμύρια TEU’s (32%) ορίστηκαν για παράδοση φέτος, 2,95 εκατομμύρια TEU (38%) το επόμενο έτος και 2,26 εκατομμύρια TEU (30%) το 2025.
Στην έκθεσή της, η Alphaliner ανέλυσε τις παραδόσεις νέων πλοίων που θα αναπτυχθούν στις κύριες συναλλαγές από τους 11 κορυφαίους liners. Αυτοί οι αριθμοί είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τις ΗΠΑ και την Ευρώπη που εξυπηρετούνται από πλοία που ανήκουν στους κολοσσούς της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες