
«Πράσινο φως» για τη νέα νομοθεσία που προβλέπει τη βελτίωση των απαιτήσεων ευστάθειας για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «ro-ro» άναψε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
Όπως επισημαίνεται, η νέα οδηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση της ασφάλειας τόσο των πλοίων όσο και των επιβατών στην ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα διεθνή πρότυπα στον τομέα.
Τα επιβατηγά πλοία «Ro-ro» παρέχουν πολυάριθμες θαλάσσιες συνδέσεις εντός των κρατών μελών, μεταξύ κρατών μελών και με τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου, έχουν μεγάλη σημασία για τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων στην Ευρώπη. Η πρόταση για αναθεώρηση της υφιστάμενης οδηγίας προέρχεται από θαλάσσια ατυχήματα, όπως η βύθιση του «Estonia» το 1994.
Ναυτιλία: Αντιμέτωπη με σοβαρές ελλείψεις ναυτικών
Τι διασφαλίζεται
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η αναθεωρημένη οδηγία διασφαλίζει, στο μέτρο του δυνατού, τη συνέπεια με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα για τη σταθερότητα των επιβατηγών πλοίων που έχουν «πληγεί» και ενημερώθηκαν πρόσφατα από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) στο πλαίσιο της Διεθνούς Σύμβασης του 2020 για την Ασφάλεια της Ζωής στη Θάλασσα (Σύμβαση SOLAS).
Ο ΙΜΟ εισήγαγε πρόσφατα ένα νέο μοντέλο για την αξιολόγηση της επιβίωσης των επιβατηγών πλοίων «ro-ro», καθώς και νέες σχετικές απαιτήσεις. Ωστόσο, αυτά τα νέα διεθνή πρότυπα δεν συνάδουν πλήρως με τις απαιτήσεις που ισχύουν ήδη στην Ένωση για μικρότερα νέα πλοία. Ως εκ τούτου, ο νέος νόμος διατηρεί ένα επίπεδο απαιτήσεων ασφαλείας ισοδύναμο με το υφιστάμενο δίκαιο της Ένωσης για αυτά τα πλοία.
Η αναθεωρημένη οδηγία αποσκοπεί επίσης στην ενίσχυση των απαιτήσεων εισόδου πλοίων εντός της Ένωσης για υπάρχοντα μεγάλα ferries που δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί στην Ένωση. Το κείμενο της νέας οδηγίας διατηρεί τον γενικό σκοπό της αρχικής πρότασης της Επιτροπής, εκτός από την παράταση της προθεσμίας μεταφοράς από 12 σε 18 μήνες.
Επόμενα βήματα
Η νέα οδηγία θα δημοσιευθεί σύντομα στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα τεθεί σε ισχύ την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή της. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 18 μήνες για να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες