
Εάν η πολιτική χρειάζεται μάρκετινγκ τότε, να πούμε ότι δεν έχουμε υποψηφιότητες αλλά τοποθετήσεις προϊόντων σε μια βιτρίνα.
Ότι δεν παίρνουμε πολιτικές αποφάσεις, αλλά διαλέγουμε γιαούρτι.
Ότι δεν κρίνουμε το μέλλον της χώρας, αλλά το είδος χαρτιού που θέλουμε στην τουαλέτα.
Δεν θα πω σε κανέναν τι θα ψηφίσει.
Μπορώ, όμως, να του πω ότι στο κόμμα που θα διαλέξει πρέπει να μαυρίσει τους υποψηφίους που συμπεριφέρονται ως προϊόντα.
Που επιδίδονται σε ένα χωρίς προηγούμενο διαφημιστικό κιτς.
Που έχουν κάνει τους διαφημιστές χαρούμενους και τους ψηφοφόρους απελπισμένους γιατί ψάχνουν να βρουν κάποια ή κάποιον που έχει κάτι να πει και δεν χαϊδεύει απλώς γατιά ή δεν χαμογελάει ή δεν χορεύει ή τραγουδά.
Και μην μου πει κανείς «ναι, αλλά τα views είναι χιλιάδες και οι κοινοποιήσεις πολλές δεκάδες», γιατί αυτό που δεν καταλαβαίνει είναι ότι οι άνθρωποι προφανώς και βλέπουν ή και κοινοποιούν πλήθος από χαζομάρες, προφανώς να τις παίρνουν σοβαρά.
Υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έπρεπε να κάνουμε αυτή τη συζήτηση.
Σε άλλες εποχές ήταν πολύ πιο σαφές ότι οι πολίτες μπορούσαν να καταλάβουν τι είναι προεκλογικό μάρκετινγκ και τι είναι προεκλογική εκστρατεία.
Όμως, δεν ζούμε σε κανονικές συνθήκες.
Είναι τέτοιος ο καταιγισμός του πολιτικού μάρκετινγκ που οι ψηφοφόροι έχουν χάσει το μέτρο.
Αρχίζουν και πιστεύουν ότι αυτό είναι πια η πολιτική επικοινωνία.
Αυτό δεν πρέπει να γίνει.
Κάθε κόμμα έχει το περιεχόμενό του και τη στρατηγική του.
Και έχει και υποψηφίους που κυρίως έδωσαν έμφαση στο περιεχόμενο και υποψήφιους που επένδυση στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ.
Στηρίξτε τους πρώτους και μαυρίστε τους δεύτερους.
Προσπεράστε το μάρκετινγκ, και ψάξτε την ουσία.
Είτε διαλέγετε κόμμα, είτε διαλέγετε υποψήφιο.
Το ξαναλέω: δεν διαλέγετε γιαούρτι, για τη ζωή σας αποφασίζετε.
Για το μέλλον το δικό σας αποφασίζετε και για το μέλλον των παιδιών σας, για τη χώρα στην οποία θέλετε να ζείτε, τη δημοκρατία που θέλετε να έχετε, το κοινωνικό κράτος που έχετε ανάγκη.
Μη χαραμίσετε την ψήφο σας.
Μην σπαταλήσετε τη δύναμή σας
«Η ψήφος είναι πιο δυνατή από τη σφαίρα. Με τη σφαίρα μπορεί να σκοτώσεις τον εχθρό σου. Με την ψήφο μπορεί να σκοτώσεις το μέλλον των παιδιών σου».
Αβραάμ Λίνκολν – Αμερικανός πρόεδρος


Latest News

Ο στόχος του χρέους
Το επόμενο που έρχεται και είναι ο μεγάλος εθνικός στόχος, γιατί όχι ένα χρέος κοντά στο 100% του ΑΕΠ λίγο μετά το 2030...

Σε μια κανονική χώρα η δικαιοσύνη θα έψαχνε την Αλήθεια για το πολιτικό χρήμα, και η αντιπολίτευση θα πρωτοστατούσε σε αυτό το αίτημα
Κάποια στιγμή πρέπει να εξετάσουμε τι σημαίνει θεσμική αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων. Και η διαφάνεια στο πολιτικό χρήμα είναι εξόχως κρίσιμο ζήτημα.

Η ελευθερία στην περιέργεια – Μια τεράστια μεταρρύθμιση
Σε εποχές μετασχηματισμού η ανάπτυξη δεν είναι, όπως κάποιοι νομίζουν, μία απλή τεχνική διαδικασία - Απαιτεί όραμα, τόλμη και ελεύθερο χώρο στην περιέργεια

Τα «μαύρα» ενοίκια
Αν κάτι ξένισε είναι η σπουδή για μια ακόμα φορά με την παρούσα κυβέρνηση να δώσει πρώτα νέα επιδόματα, αντί να προηγηθούν φοροελαφρύνσεις

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα