Η αδύναμη ναυλαγορά των capesize πλοίων το πρώτο τρίμηνο του 2023 επηρέασε αρνητικά τα αποτελέσματα της Seanergy Maritime, που είδε τα έσοδα της να μειώνονται δραματικά σε σύγκριση με το 2022 και να καταγράφει ζημίες αντί για κέρδη.
Η εταιρεία ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2023 έσοδα μειωμένα στα 18,0 εκατ. δολ από 29,7 εκατ. δολ πέρυσι το ίδιο διάστημα και ζημίες 4,2 εκατ. δολ. σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 3,7 εκατ. δολ πέρυσι.
Ωστόσο όπως τονίζει ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, η αγορά έχει ξεπεράσει την κατάσταση αυτή και τώρα τα επίπεδα των ναύλων έχουν σχεδόν διπλασιαστεί στα 17.420 δολαρίων ανά ημέρα. Σημειώνεται ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 η αγορά των Capesize πλοίων διάνυσε μια περίοδο εποχικής αδυναμίας, με τους ναύλους να κυμαίνονται κατά μέσο όρο μόλις 9.144 δολάρια ανά ημέρα.
Παράλληλα, οι αξίες των Capesize πλοίων έχουν βελτιωθεί σημαντικά από την αρχή του έτους, ενώ παρατηρείται έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων. Είμαστε, συνεπώς, ικανοποιημένοι που βλέπουμε την αγορά να αποδίδει καλύτερα, σε μια περίοδο που εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από διακυμάνσεις στη ζήτηση και από μια δυσμενή εποχικότητα, προσθέτει ο κ. Τσαντάνης.
Βασιζόμενοι στη θετική προοπτική της αγοράς μας, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας ενέκρινε ένα ακόμη τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,025 δολαρίων, ενώ έχω επίσης αυξήσει την προσωπική μου επένδυση στις κοινές μετοχές της Εταιρείας και σκοπεύω να συνεχίσω τις αγορές μετοχών μετά την ανακοίνωση των οικονομικών μας αποτελεσμάτων, καθότι είμαι πεπεισμένος ότι η τιμή της μετοχής υπολείπεται σημαντικά της πραγματικής αξίας της Εταιρείας, υπογράμμισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime.
Εκτιμήσεις για την πορεία της αγοράς
Ο ίδιος εκτιμά όσον αφορά την πορεία της αγοράς για το υπόλοιπο του έτους, ότι η αυξημένη προσφορά για μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από την Βραζιλία, σε συνδυασμό με τη μείωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα σε επίπεδα συγκρίσιμα με αυτά που παρατηρούνταν πριν από το 2021, «μας κάνουν αισιόδοξους για τη ζήτηση πλοίων Capesize. Επιπλέον, αναμένουμε ότι η ιστορικά χαμηλή αύξηση του στόλου θα διαμορφώσει ένα ισχυρό περιβάλλον κερδών για τα πλοία Capesize, ακόμη και σε περιόδους σταθερής ζήτησης. Εντός ενός τέτοιου περιβάλλοντος, στοχεύουμε στη διατήρηση μιας ισορροπίας μεταξύ της επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους και επιλεκτικών επενδύσεων σε πλοία που θα αποφέρουν υψηλή κεφαλαιακή απόδοση».
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι η μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου Capesize. Ο στόλος της Εταιρείας αποτελείται από 16 πλοία τύπου Capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 2.846.965 dwt και με μέση ηλικία στόλου τα 12,3 περίπου έτη.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση