Από εξονυχιστικούς ελέγχους περνούν τα πετρελαιοφόρα ηλικίας άνω των 15 ετών που καταπλέουν στους τερματικούς σταθμούς στα κινεζικά λιμάνια της Σαντόνγκ, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters. Οι έλεγχοι αυτοί έχουν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των αποστολών αργού στον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο.
Ένας ναυτιλιακός πράκτορας και δύο έμποροι που διαχειρίζονται κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου δήλωσαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο ότι οι διοικήσεις ναυτιλιακής ασφάλειας στο Qingdao και στο Rizhao, που καλύπτει τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο λιμάνι του Lanshan, ειδοποίησαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να υποβάλουν λεπτομέρειες σχετικά με την ηλικία των πλοίων τους, τη σημαία την οποία φέρει, την ασφαλιστική κάλυψη και τυχόν περιπτώσεις όπου το πλοίο άλλαξε το όνομα και την ιδιοκτησία του τους τελευταίους 36 μήνες, καθώς και παλαιότερα αρχεία επιθεωρήσεων.
«Τρέχει» με… χίλια η ανάπτυξη στο λιμάνι της Τιεντζίν
Οι πηγές αρνήθηκαν να κατονομαστούν λόγω της ευαισθησίας του θέματος.
Ο ναυτιλιακός πράκτορας επεσήμανε ότι οι λεπτομέρειες οι οποίες ζητούνται αποτελούν νέα πολιτική καθώς παλαιότερα οι αρχές ασφαλείας δεν ζητούσαν αυτά τα δεδομένα. Τα νέα έγγραφα πρέπει να υποβληθούν πέντε ημέρες πριν από την άφιξη ενός σκάφους, ανέφεραν οι πηγές.
Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Σημαντικές καθυστερήσεις
Το Qingdao και το Lanshan είναι δύο από τα πέντε μεγαλύτερα λιμάνια εισαγωγής πετρελαίου στην Κίνα, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler. Οι καθυστερήσεις σε αυτούς τους τερματικούς σταθμούς ενδέχεται να προκαλέσουν διακοπές στα κινεζικά διυλιστήρια που αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή καυσίμου καθώς η χώρα ανακάμπτει από τους περιορισμούς του 2022 για την COVID.
Η Διοίκηση Ναυτικής Ασφάλειας της Σαντόνγκ δήλωσε στο Reuters ότι δεν έχει θέσει ειδικές απαιτήσεις επιθεώρησης για δεξαμενόπλοια πέρα από τους ισχύοντες κανονισμούς και τις διεθνείς συμβάσεις.
Τα λιμάνια του Qingdao και του Rizhao δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχολιασμό.
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν επίσης ότι οι λιμενικές αρχές θα μπορούσαν να κρατήσουν πλοία για μέρες προκειμένου να διορθώσουν τυχόν προβλήματα, ωθώντας τους φορτωτές να εκτρέψουν τα φορτία τους σε άλλα κινεζικά λιμάνια.
Οι αρχές είναι επιφυλακτικές για πιθανά περιστατικά όπως η πετρελαιοκηλίδα από σύγκρουση πλοίου κοντά στο Κινγκντάο το 2021, είπε μια από τις πηγές.
«Οι κινεζικές λιμενικές αρχές συνειδητοποίησαν μετά τα πρόσφατα περιστατικά ότι τα παλιά δεξαμενόπλοια έχουν σοβαρές ελλείψεις και δεν καλύπτονται καλά από ασφάλιση, κάτι που ενδεχομένως είναι προβληματικό για το περιβάλλον και τη λειτουργία του λιμανιού», είπε.
Ο μέσος χρόνος αναμονής για ένα δεξαμενόπλοιο στο Qingdao αυξήθηκε σε περισσότερες από δύο ημέρες την Κυριακή, από λιγότερο από μία ημέρα πριν από μια εβδομάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv Eikon.
Τα δεξαμενόπλοια που δεν μπορούν να παράσχουν τα απαιτούμενα έγγραφα μπορούν να εκτρέπονται σε λιμάνια σε άλλες κοντινές επαρχίες όπως το Jiangsu, το Hebei ή το Liaoning, είπε ο ναυτιλιακός πράκτορας, καθώς οι νέες απαιτήσεις περιορίζονται στην Σαντόνγκ.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα