Η πανδημία COVID-19 άλλαξε τα μοντέλα εργασίας και οδήγησε πολλές επιχειρήσεις να στραφούν σε meetings εξ αποστάσεως, προκειμένου να γεφυρώσουν τη φυσική απόσταση και να διατηρήσουν τις επιχειρήσεις τους.
Το 2022, στην ΕΕ , το 50% των επιχειρήσεων με 10 ή περισσότερους υπαλλήλους ή αυτοαπασχολούμενους πραγματοποίησαν εξ αποστάσεως συναντήσεις μέσω Διαδικτύου. Μεταξύ των μελών της ΕΕ, υπήρχε μεγάλη διακύμανση στο ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποίησαν αυτό το χαρακτηριστικό.
Τα μεγαλύτερα μερίδια καταγράφηκαν στη Σουηδία (79,4%) και στη Φινλανδία (78,5%), ακολουθούμενη από τη Δανία (78,0%), τη Μάλτα (68,3%) και την Ιρλανδία (63,6%).
Στην αντίθετη πλευρά της κλίμακας, τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (28,2%), στην Ουγγαρία (29,4%), στη Ρουμανία (31,2%), στην Ελλάδα (32,9%) και στη Σλοβακία (35,2%).
Κυρίως μεγάλες επιχειρήσεις πρόσφεραν πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εργασία
Σύμφωνα με τη Eurostat, τα στατιστικά δεδομένα για την απομακρυσμένη πρόσβαση στοχεύουν στη μέτρηση της τεχνολογικής ετοιμότητας των επιχειρήσεων να δώσουν τη δυνατότητα στους υπαλλήλους τους να εργάζονται εξ αποστάσεως παρέχοντάς τους απομακρυσμένη πρόσβαση σε τρεις τύπους εταιρικών πόρων: στο σύστημα email, σε έγγραφα και σε επιχειρηματικές εφαρμογές ή λογισμικό του επιχείρηση.
Το 2022, στην ΕΕ, σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις (57,0%) με 10 ή περισσότερους υπαλλήλους ή αυτοαπασχολούμενους πρόσφεραν και τους τρεις τύπους απομακρυσμένης πρόσβασης στους υπαλλήλους τους.
Όσον αφορά το μέγεθος των επιχειρήσεων, το 91,0% των μεγάλων επιχειρήσεων (250 ή περισσότεροι μισθωτοί ή αυτοαπασχολούμενοι) πρόσφεραν και τους τρεις τύπους απομακρυσμένης πρόσβασης στους εργαζομένους τους, ενώ το ίδιο συνέβη στο 77,2% των μεσαίων επιχειρήσεων (από 50 σε 249 μισθωτούς ή αυτοαπασχολούμενους) και 52,4% των μικρών επιχειρήσεων (από 10 σε 49 μισθωτούς ή ελεύθερους επαγγελματίες).
Οι μεγάλες επιχειρήσεις ηγούνται σε όλους τους τύπους απομακρυσμένης πρόσβασης. Σχεδόν όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις πρόσφεραν απομακρυσμένη πρόσβαση στο σύστημα email της επιχείρησης (97,2%), σε έγγραφα της επιχείρησης (π.χ. αρχεία, υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, γραφήματα, φωτογραφίες) (94,0%) και σε επιχειρηματικές εφαρμογές ή λογισμικό της επιχείρησης ( π.χ. πρόσβαση σε λογιστικά συστήματα, πωλήσεις, παραγγελίες, συστήματα Διαχείρισης Πελατειακών Σχέσεων (CRM) (92,4%).
Όσον αφορά τις μεσαίες επιχειρήσεις, το 90,9% παρείχε στους υπαλλήλους τους απομακρυσμένη πρόσβαση στο σύστημα email, το 83,0% στα έγγραφα της επιχείρησης και το 80,4% στις επιχειρηματικές εφαρμογές ή λογισμικό της επιχείρησης.
Συγκριτικά, οι μικρές επιχειρήσεις παρείχαν εξ αποστάσεως πρόσβαση σε μικρότερο βαθμό, αφού το 74,8% παρείχαν στους υπαλλήλους τους απομακρυσμένη πρόσβαση στο email, το 60,9% σε έγγραφα και το 57,5% σε επιχειρηματικές εφαρμογές ή λογισμικό της εταιρείας.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης