
Οι ροές ρωσικού αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές συνεχίζουν ακάθεκτες, χωρίς να υπάρχουν ενδείξεις για τις περικοπές που το Κρεμλίνο επιμένει ότι κάνει στην παραγωγή του.
Συγκεκριμένα, οι διά θαλάσσης μέσες αποστολές τεσσάρων εβδομάδων αυξήθηκαν για έκτη συνεχόμενη εβδομάδα την περίοδο έως τις 4 Ιουνίου, αγγίζοντας τα 3,73 εκατ. βαρέλια την ημέρα, από τα 3,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα την περίοδο έως τις 28 Μαΐου. Με σχεδόν όλο το αργό της Ρωσίας να πηγαίνει σε Κίνα και Ινδία, οι όγκοι στην Ασία επίσης ανέβηκαν σε νέα κορυφή.
Πακιστάν: Για πρώτη φορά πλήρωσε ρωσικό πετρέλαιο σε γουάν
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που δημοσίευσε το Bloomberg, οι ροές προς τις διεθνείς αγορές είναι υψηλότερες κατά 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως από ό,τι ήταν στο τέλος του περασμένου έτους. Οι ρωσικές εξαγωγές έχουν επίσης αυξηθεί από τον Φεβρουάριο, τον μήνα αναφοράς για δέσμευση περί μείωσης της παραγωγής.
Οπως προκύπτει, ο συνδυασμένος όγκος αργού σε πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα και την Ινδία, συμπεριλαμβανομένων μικρότερων ποσοτήτων προς την Τουρκία, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος, στα 3,62 εκατομμύρια βαρέλια. Τα μοτίβα υποδηλώνουν ότι τα περισσότερα από τα πλοία που προσδιορίζονται επί του παρόντος ως «αγνώστου προορισμού» και κατευθύνονται προς τη Διώρυγα του Σουέζ θα καταλήξουν στην Ινδία, ενώ αυτά που θα φορτωθούν σε VLCC στα ανοιχτά του Μαρόκου ή, πιο πρόσφατα, στον Ατλαντικό, θα κατευθυνθούν προς την Κίνα.
Στο μεταξύ, καθώς το ρωσικό αργό συνεχίζει να ρέει στις διεθνείς αγορές, τα έσοδα της Μόσχας από το πετρέλαιο έχουν συρρικνωθεί, πέφτοντας μόλις στο ένα τρίτο του επιπέδου του περασμένου έτους, καθώς επλήγησαν από τις κυρώσεις και τα ανώτατα όρια τιμών στις εξαγωγές. Τα έσοδα του προϋπολογισμού από αργό και πετρελαϊκά προϊόντα μειώθηκαν κατά 31% στα 426 δισεκατομμύρια ρούβλια (5,2 δισ. δολάρια) τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Υπενθυμίζεται πως η Ρωσία δεσμεύτηκε να μειώσει την παραγωγή κατά 500.000 βαρέλια ημερησίως από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο ως απάντηση σε ένα ανώτατο όριο τιμών της Ομάδας των G7 για τις πωλήσεις αργού της χώρας. Τα μέλη του OPEC+ ζητούν από τη Ρωσία περισσότερη διαφάνεια σε ό,τι αφορά τα επίπεδα παραγωγής, τα οποία θεωρητικά θα έπρεπε να είναι χαμηλότερα. Ωστόσο, επί του παρόντος, η ρωσική παραγωγή αργού δεν δείχνει να έχει περιοριστεί, όπως αρχικά είχε δεσμευτεί η Μόσχα.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα