
Μια αξιοσημείωτη πτώση 81% καταγράφεται στα κέρδη EBIT των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών, κατά τα α’ τρίμηνο του 2023, σε συνέχεια της ανεμικής πορείας που που ξεκίνησε το 2022.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Sea-Intelligence τα EBIT κατέγραψαν τεράστια πτώση σε σχέση με τα προηγούμενα δύο χρόνια και πιο συγκεκριμένα τους τρεις πρώτους μήνες του έτους ανήλθαν σε 7 δισ. δολάρια, την ώρα που το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και του 2021 ήταν 43,93 δισ. και 16,28 δισ. δολάρια αντίστοιχα.
Βόμβα στην παραγωγή containers – Κίνδυνος να…. «πνιγούν» τα λιμάνια
Τα έσοδα των liners σημείωσαν κατακόρυφη πτώση της τάξης του 35-70% σε ετήσια βάση.
Βέβαια, όπως σημειώνει η Sea-Intelligence, η κερδοφορία των εν λόγω εταιρειών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Μαίνεται η κατάρρευση ναύλων
Στο μεταξύ, ο ναυτιλιακός δείκτης της Xeneta (XSI) στην αγορά των liners, σημειώνει πτώση τους τελευταίους εννέα μήνες, καθώς οι ναυλωτές επαναδιαπραγματεύονται χαμηλότερες τιμές συμβολαίων λόγω της απότομης πτώσης των τιμών στη spot αγορά.
Οι αλλαγές έρχονται καθώς τον Μάιο λήγουν οι υπάρχουσες 12μηνες συμβάσεις στις ΗΠΑ και τίθενται σε ισχύ νέες συμφωνίες. Αυτές αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα των σημερινών υποτονικών αγορών, γι’ αυτό και τιμολογούνται πολύ χαμηλότερα από τις προηγούμενες. Ο αντίκτυπος αυτού του γεγονότος στον ευρύτερο κλάδο είναι εδώ, ανέφερε ο Patrik Berglund, CEO της Xeneta.
Εξετάζοντας συγκεκριμένα το εισαγωγικό εμπόριο στις ΗΠΑ, ο υποδείκτης για το εμπόριο αυτό έχει χάσει το 54,6% της αξίας του από την κορύφωσή του τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών