
Πυρκαγιά σε φορτηγό πλοίο που μετέφερε σχεδόν 3.000 οχήματα στα ανοικτά των ολλανδικών ακτών προκάλεσε τον θάνατο ενός ατόμου, με την ακτοφυλακή να προειδοποιεί ότι η φωτιά ενδέχεται να συνεχίσει να καίει για μέρες.
Παρεμβαίνει εισαγγελέας για την πυρκαγιά στη Ρόδο
Η πυρκαγιά ξεκίνησε το βράδυ της Τρίτης στο πλοίο Fremantle Highway, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο από τη Γερμανία προς την Αίγυπτο. Από τους 23 επιβαίνοντες, αρκετοί αναγκάστηκαν να πηδήξουν στη θάλασσα και στη συνέχεια να απομακρθνθούν με σκάφη και ελικόπτερα.
Ο ιδιοκτήτης του πλοίου δήλωσε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο φορτίο ήταν ύποπτο ως πιθανή αιτία της πυρκαγιάς.
Σε ανακοίνωσή της, η ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen Kaisha Ltd δήλωσε:
«Προσπαθούμε τώρα να σβήσουμε τη φωτιά σε συνεργασία με τις τοπικές Αρχές της Ολλανδίας, τον ναυλωτή και την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου».
Η φωτιά συνέχισε να καίει ακόμα και την Τετάρτη, αν και σταθεροποιήθηκε γύρω στις 08:30 το πρωί ώρα Άμστερνταμ την Πέμπτη, ενώ η ρυμούλκηση ή η επιχείρηση διάσωσης του πλοίου μπορεί να ξεκινήσει μόνον όταν σβήσει τελείως η πυρκαγιά, όπως ανακοίνωσε το ολλανδικό υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Πόρων.

Η αιτία της φωτιάς
Η εταιρεία δήλωσε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα η πυρκαγιά να ξεκίνησε από τη μπαταρία ενός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – τα οποία είναι 25 από τα 2.857 που μετέφερε συνολικά- αλλά όπως είπε δεν είναι απολύτως σίγουροι για την αιτία, και περιμένουν την έρευνα.
Ο Willard Molenaar, της Βασιλικής Ολλανδικής Εταιρείας Διάσωσης (KNRM), ο οποίος ήταν από τους πρώτους που έφτασαν στο σημείο, δήλωσε ότι η φωτιά εξαπλώθηκε τόσο γρήγορα που επτά μέλη του πληρώματος πήδηξαν στη θάλασσα.
Ένας νεκρός
Ο Molenaar δήλωσε στον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό της Ολλανδίας NOS, ότι κάποιοι άνθρωποι τραυματίστηκαν κάνοντας άλμα στο νερό, ενώ ένα μέλος του πληρώματος πέθανε στις φλόγες.
«Υπήρχε πολύς καπνός και η φωτιά εξαπλώθηκε γρήγορα, πολύ πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. Οι άνθρωποι που επέβαιναν στο πλοίο έπρεπε να πηδήξουν γρήγορα. Τους βγάλαμε από το νερό».

Φωτογραφίες: Shutterstock
Ένα ελικόπτερο μετέφερε αεροπορικώς τους ανθρώπους από το 23μελές πλήρωμα του φλεγόμενου πλοίου. Το τραυματισμένο πλήρωμα νοσηλεύεται για αναπνευστικά προβλήματα, εγκαύματα και σπασμένα οστά, δήλωσαν οι τοπικές ολλανδικές Αρχές.
Κίνδυνος για περιβαλλοντική καταστροφή
Η θάλασσα Βάντεν που εκτείνεται στις Κάτω Χώρες, τη Δανία και τη Γερμανία έχει ανακηρυχθεί Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και διαθέτει πλούσια ποικιλομορφία με περισσότερα από 10.000 υδρόβια και χερσαία είδη.
Σε περίπτωση που το Fremantle Highway, βυθιστεί, «θα ήταν μια καταστροφή ύψιστης τάξης», ανέφερε η ολλανδική εφημερίδα De Telegraaf.
Ο λόγος είναι πως τέτοια περιβάλλοντα είναι πολύ ευαίσθητα και η διαρροή πετρελαίου μπορεί να οδηγήσει στη καταστροφή του.
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών της Ολλανδίας, Μαρκ Χάρμπερς, η κηλίδα που θα δημιουργηθεί από τυχόν διαρροή καυσίμων από το φορτηγό πλοίο θα εξαπλωθεί προς τα βόρεια και όχι προς τα νησιά Βάντεν λόγω της τρέχουσας και προβλεπόμενης κατεύθυνσης ανέμου και κυμάτων για τις επόμενες ημέρες.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών