Οι γυναίκες τροφοδοτούν το box office της Κίνας παρά το γεγονός ότι αποτελούν μικρότερο ποσοστό του πληθυσμού – και το Χόλιγουντ θα πρέπει να το λάβει υπόψη του, όπως αναφέρει το CNBC.

Ενώ οι γυναίκες αποτελούν λιγότερο από το ήμισυ του κινεζικού πληθυσμού, αντιπροσωπεύουν το 52% των μηνιαίων θεατών κινηματογράφου, σύμφωνα με την Morning Consult, η οποία πραγματοποίησε έρευνα σε 681 μηνιαίους θεατές μεταξύ 21 και 25 Ιουλίου.

Έλλειψη γυναικών στο Βιετνάμ – Γιατί υπάρχουν περισσότερα αγόρια απ’ ό,τι κορίτσια

Η δύναμη των γυναικών

Η υψηλότερη από την αναμενόμενη δαπάνη των Κινέζων γυναικών στο box office δεν δείχνει μόνο μια πολιτισμική αλλαγή, αλλά και ένα νέο σημείο εισόδου για τα αμερικανικά στούντιο. Το Χόλιγουντ έχει αγωνιστεί να ανακτήσει τα ερείσματά του στη χώρα μετά την πανδημία, καθώς η Κίνα ανέπτυξε την εγχώρια κινηματογραφική της βιομηχανία και περιόρισε τον αριθμό των ξένων ταινιών που επιτρέπονται στις αίθουσες.

Το γυναικείο κοινό στην Κίνα ενδιαφέρεται για ταινίες επιστημονικής φαντασίας και δράσης, στο ίδιο επίπεδο με τους άνδρες συναδέλφους τους, αλλά υπερκαλύπτει τον δείκτη ενδιαφέροντος για ρομαντικές κωμωδίες και μιούζικαλ.

«Το οποίο νομίζω ότι μιλάει για τον λόγο που η ‘Barbie’ κατάφερε πρόσφατα να απογειωθεί σε αυτή τη χώρα, όπως και σε πολλά άλλα μέρη», δήλωσε ο Kevin Tran, ανώτερος αναλυτής μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας της Morning Consult.

«Η αγοραστική δύναμη των γυναικών στην Κίνα αυξάνεται εδώ και αρκετά χρόνια», εξήγησε ο Tan. «Λιγότερες γυναίκες παντρεύονται. Έτσι, νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη ανεξαρτησία και νομίζω ότι με την Κίνα να παραμένει μια χώρα που έχει δώσει προτεραιότητα στους παραδοσιακούς ρόλους των φύλων … υπάρχει περισσότερος χρόνος για αναψυχή και άλλα πράγματα εκτός από τις ευθύνες του σπιτιού ή της φροντίδας του σπιτιού. Έτσι, μπορούν να κάνουν άλλα πράγματα, όπως να πάνε σινεμά, ή να ξοδέψουν χρήματα για τον εαυτό τους με τρόπο που ίσως να μην ήταν σε θέση να το κάνουν προηγουμένως. Η προσέλκυση των γυναικών θεατών στην Κίνα θα μπορούσε να αποτελέσει μια νέα στρατηγική για το Χόλιγουντ», πρόσθεσε.

Γιατί το Χόλιγουντ πρέπει να επενδύσει στην Κίνα

Η Morning Consult σημείωσε ότι η έρευνά της έδειξε ότι το 32% των Κινέζων γυναικών ανέφεραν ότι πήγαν στον κινηματογράφο τρεις ή περισσότερες φορές τον Ιούλιο, σε σύγκριση με το 27% των ανδρών.

«Δεδομένης της δυσκολίας που αντιμετωπίζουν τα μη τοπικά στούντιο στο να περάσουν συγκεκριμένες πολιτιστικές νόρμες και αναφορές στην ποπ κουλτούρα στην Κίνα, θα μπορούσε να έχει νόημα για τα αμερικανικά στούντιο να επενδύσουν περισσότερο σε κινεζικές παραγωγές μιούζικαλ και ρομαντικών κωμωδιών ως μακροπρόθεσμη στρατηγική», έγραψε ο Tran στην έκθεσή του. «Αυτές οι επενδύσεις θα ήταν ένας τρόπος για να διασφαλιστεί ότι οι πίνακες των στούντιο θα είναι ισορροπημένοι με είδη πέρα από τα τυπικά μπλοκμπάστερ δράσης μεγάλου προϋπολογισμού στα οποία παραδοσιακά στηρίζονται για την παγκόσμια εισπρακτική επιτυχία», σημείωσε.

Προκειμένου να διανεμηθούν και να προβληθούν στην Κίνα, οι ταινίες πρέπει να εγκριθούν από τις ρυθμιστικές αρχές και θα μπορούσαν να λογοκριθούν εάν περιέχουν περιεχόμενο που οι αξιωματούχοι θεωρούν ότι παραβιάζει τις βασικές σοσιαλιστικές αξίες της χώρας ή υποβαθμίζει την εθνικιστική της εικόνα.

Αρκετά μεγάλα μπλοκμπάστερ, συμπεριλαμβανομένων των ταινιών “Black Widow” της Marvel, “Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings”, “Thor: Love and Thunder”, “Doctor Strange in the Multiverse of Madness” και “Spider-Man: No Way Home” της Sony, αποκλείστηκαν από τις κινεζικές αίθουσες.

Πριν από την πανδημία, το κινεζικό κοινό ήταν σταθερά υπεύθυνο για το 15% έως 20% των παγκόσμιων εισπράξεων των μεγάλων μπλοκμπάστερ, ειδικά στο κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel. Για την πιο πρόσφατη ταινία της Marvel, “Guardians” of the Galaxy: Vol. 3″, οι πωλήσεις εισιτηρίων από την Κίνα αντιπροσώπευαν μόλις το 10% της συνολικής παραγωγής της ταινίας.

Καθώς οι κινηματογραφικές αίθουσες άνοιξαν ξανά μετά την πανδημία, το Χόλιγουντ έσπευσε να προσφέρει ταινίες υπερηρώων και δράσης στο κινεζικό κοινό με μέτρια επιτυχία. Ενώ η ταινία της Disney “Avatar: Ο δρόμος του νερού” συγκέντρωσε περισσότερα από 200 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της προβολής του στη χώρα, λίγες άλλες ταινίες πλησίασαν αυτό το ποσό ή έστω ξεπέρασαν τα 100 εκατομμύρια δολάρια.

Η Κίνα επανέλαβε φέτος την εισαγωγή ταινιών του Χόλιγουντ στα προ της πανδημίας επίπεδα, αλλά οι πωλήσεις εισιτηρίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 είναι μειωμένες κατά σχεδόν 70% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019, σύμφωνα με την ομάδα συμβούλων της κινηματογραφικής βιομηχανίας Artisan Gateway.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή