Μια νέα μελέτη του Kaspersky Safe Kids ανέδειξε το περιεχόμενο του YouTube που επικράτησε στις προτιμήσεις των παιδιών κατά το διάστημα Ιούνιος – Αύγουστος 2023. Η σειρά κινουμένων σχεδίων Skibidi Toilet αναδείχθηκε ως η πιο δημοφιλής τάση. Το Lacey’s Flash Games αναζητήθηκε περισσότερο στην κατηγορία των παιχνιδιών. Όσο για τις ταινίες, οι κινέζικες δραματικές ταινίες We Fall in Love και Love Forever Young συγκέντρωσαν τις περισσότερες προβολές.

Κατά μέσο όρο, το 61% των παιδιών αποκτούν τις πρώτες τους ψηφιακές συσκευές μεταξύ 8 και 12 ετών, μερικές φορές ακόμα νωρίτερα. Τα παιδιά εξερευνούν τον κυβερνοχώρο, κάνουν φίλους, παίζουν παιχνίδια, παρακολουθούν ταινίες και συσσωρεύουν γνώσεις. Η Kaspersky εξέτασε τις διαδικτυακές αναζητήσεις των παιδιών για να καταλάβει τι τράβηξε την προσοχή τους αυτό το καλοκαίρι. Η ανάλυση βασίζεται σε ανώνυμα δεδομένα, τα οποία παρέχονται εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids: τα ερωτήματα αναζήτησης και οι πιο δημοφιλείς εγκατεστημένες εφαρμογές Android.

Έρχονται διαφημίσεις στο Prime Video της Amazon το 2024

Φέτος το καλοκαίρι, οι 3 εφαρμογές για συσκευές Android που χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο από τα παιδιά ήταν το YouTube (30%), το TikTok (17%) και το WhatsApp (15%). Το Instagram κατέλαβε την τέταρτη θέση (9%). Είναι ενδιαφέρον ότι το YouTube kids δεν έχει σημαντική απήχηση μεταξύ των παιδιών καταγράφοντας μόνο 2,5%.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Αντίστοιχη είναι η εικόνα που καταγράφεται για το δείγμα από την Ελλάδα, με το Youtube να είναι η εφαρμογή που χρησιμοποιούν τα παιδιά περισσότερο με ποσοστό 30%. Το TikTok έρχεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 21%, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται το Instagram με ποσοστό 14,85%. Ακολουθεί το Chrome (7%) και το Roblox (5%), με το Youtube Kids να διακρίνεται από εξίσου χαμηλή διείσδυση στον παιδικό πληθυσμό, με μόλις το 1,6% των εγκαταστάσεων να αφορά τη συγκεκριμένη πλατφόρμα.

Όσον αφορά το YouTube, το περιεχόμενο που αναζητήθηκε περισσότερο μεταξύ των παιδιών ήταν κανάλια και vloggers των οποίων τα βίντεο έχουν περιεχόμενο ψυχαγωγίας, lifestyle ή προκλήσεις (21%). Η ταξινόμηση «άλλο» στην οποία, συνήθως, περιλαμβάνονται memes και άλλου τύπου μη ταξινομήσιμες ιστορίες, κατέγραψε 21%. Οι gaming bloggers βρέθηκαν στην 3η θέση αντιπροσωπεύοντας το 15% των αναζητήσεων. Πρόσθετες κατηγορίες στην κορυφή της λίστας ήταν κατηγορίες όπως μουσική (13%), ταινίες, κινούμενα σχέδια, τηλεοπτικές εκπομπές (12%) και παιχνίδια (9%).

Το Skibidi Toilet ήταν ένα από τα μεγαλύτερα trends του καλοκαιριού. Αυτό είναι μια σειρά κινουμένων σχεδίων που φιλοξενείται στο YouTube Shorts και δημιουργήθηκε από τον Γεωργιανό influencer «DaFuq!?Boom!». Ξεκίνησε με σύντομα βίντεο που αποτελούνται από αφηρημένα καρέ, στα οποία ο κύριος χαρακτήρας παίρνει τη μορφή ενός κεφαλιού που σέρνεται έξω από την τουαλέτα, σε έναν συνδυασμό του “Dom Dom Yes Yes” του Biser King και του “Give it to me” του Timbaland. Τώρα έχει μετατραπεί σε μια σειρά βίντεο με το δικό του στυλ, τη δική του πλοκή καθώς και αυτόνομους χαρακτήρες. Το Scibidi Toilet αντιπροσωπεύει σχεδόν το 9% των TOP-1000 αιτημάτων αναζήτησης στο YouTube.

Όσον αφορά τους vloggers και τους influencers του YouTube, αυτό το καλοκαίρι κυριάρχησαν οι Triple Charm, shfa, ViktoriaSarina, Fede Vigevani, Michou, Space Family, Fala Sério, A4, των οποίων το περιεχόμενο είναι κυρίως βίντεο lifestyle, προκλήσεις, βίντεο unboxing και συμβουλών ομορφιάς.

Το gaming περιεχόμενο

Όσον αφορά το gaming περιεχόμενο, τα Lacey’s Flash Games αναζητήθηκαν πιο πολύ αυτό το καλοκαίρι. Όπως το Skibidi Toilet, το Lacey’s Games εξελίχθηκε σε ένα web horror βασισμένο στη Lacey – τον χαρακτήρα, που εμφανίζεται, για παράδειγμα, στο flash παιχνίδι «Lacey’s Wardrobe» (κατά βάση η ύπαρξη αυτού του παιχνιδιού στην πραγματική ζωή ιντριγκάρει τους θεατές). Διάφοροι δημιουργοί περιεχομένου γυρίζουν ιστορίες τρόμου βασισμένες στο παιχνίδι – αυτό οδήγησε τη Lacey στην κορυφή της λίστας των χαρακτήρων τρόμου αυτού του καλοκαιριού.

Μεταξύ των βασικών gamer influencers, οι πιο δημοφιλείς ήταν οι IShowSpeed, Aphmau, Paluten, Problems και Furious Jumper.

Ταινίες και εκπομπές

Στην κατηγορία «ταινίες, κινούμενα σχέδια και τηλεοπτικές εκπομπές», τα κινούμενα σχέδια κατέχουν την ηγετική θέση – αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% των αναζητήσεων. Οι τηλεοπτικές εκπομπές αποτελούν το 26%, σημαντική διαφορά συγκριτικά με τα anime που έλαβαν το 16% των αναζητήσεων.

Το κανάλι MSA (My Story Animated) που περιλαμβάνει τα Lady Bug, My Little Pony, Peppa Pig και Helluva boss, παραμένει ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης μεταξύ των παρόχων κινουμένων σχεδίων. Όσον αφορά τις τηλεοπτικές εκπομπές, τα κινέζικα τηλεοπτικά δράματα We Fall In Love (2023) και Love Forever Young (2023) κέρδισαν την προσοχή των παιδιών.

Μουσικά ενδιαφέροντα

Τα μουσικά ενδιαφέροντα εξακολουθούν να περιστρέφονται γύρω από την K-pop – σχεδόν το 19% των αναζητήσεων αφορούν νοτιοκορεάτικα συγκροτήματα, με το συγκρότημα BlackPink να πρωταγωνιστεί. Η τρέλα της Barbie έχει τραβήξει την προσοχή και των παιδιών – με πολλές αναζητήσεις να περιλαμβάνουν το «Barbie Girl» των AQUA και το «Barbie World» των Nicki Minaj & Ice Spice.

Για να έχουν τα παιδιά μια ευχάριστη διαδικτυακή εμπειρία, η Kaspersky συνιστά στους γονείς:

  •  Εμπλακείτε στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών σας από μικρή ηλικία, καθιστώντας το με αυτόν τον τρόπο παγιωμένη συνθήκη, ώστε να μπορείτε στη συνέχεια να τα καθοδηγήσετε σχετικά με τις πρακτικές ασφάλειας στο διαδίκτυο.
  •  Εξετάστε το ενδεχόμενο λήψης εφαρμογών γονικού ελέγχου και συζητήστε αυτό το θέμα με το παιδί σας, εξηγώντας πώς λειτουργούν αυτές οι εφαρμογές και γιατί χρειάζονται για να παραμείνουν ασφαλή τα παιδιά στο διαδίκτυο.
  •  Κάντε τις συνομιλίες για την κυβερνοασφάλεια πιο ευχάριστες και ενδιαφέρουσες συζητώντας το θέμα με το παιδί σας μέσω παιχνιδιών και άλλων ψυχαγωγικών μορφών.
  •  Προσπαθήστε να προσέχετε τις δικές σας συνήθειες. Χρησιμοποιείτε το smartphone σας όταν τρώτε ή συνομιλείτε; Δείτε αν υπάρχουν μοτίβα συμπεριφοράς των παιδιών σας που μιμούνται τις συνήθειές σας. Αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο όταν αφήνετε το τηλέφωνό σας μακριά;
  •  Ζητήστε από το παιδί σας να μην συμφωνήσει με καμία ρύθμιση απορρήτου από μόνο του και να ζητήσει βοήθεια από εσάς. Οι ενήλικες θα πρέπει να αποκτήσουν τη συνήθεια να διαβάζουν όλες τις συμφωνίες απορρήτου.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
TikTok: Φλερτάρει και η Ευρώπη με την απαγόρευσή του
Διεθνή |

Ακόλουθος των ΗΠΑ και στο TikTok η Ευρώπη; – Στο «τραπέζι» η απαγόρευσή του

«Γνωρίζουμε ακριβώς τον κίνδυνο του TikTok», είπε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, σχεδόν μια εβδομάδα αφότου ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την αμερικανική νομοθεσία που απειλεί με πανεθνική απαγόρευση

Apple: Πλησιάζει η ώρα της τεχνητής νοημοσύνης
Tεχνητή νοημοσύνη |

Καμία βιασύνη για την Apple - Πλησιάζει η ώρα της ΑΙ

H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI

Γερμανίδα ΥΠΕΞ: Η Ρωσία θα υποστεί συνέπειες για την κυβερνοεπίθεση του 2023
Τεχνολογία |

Γερμανίδα ΥΠΕΞ: Η Ρωσία θα υποστεί συνέπειες για την κυβερνοεπίθεση του 2023

Τον Ιανουάριο του 2023, το Βερολίνο δήλωσε ότι Ρώσοι ακτιβιστές χάκερ έθεσαν εκτός δικτύου αρκετούς γερμανικούς ιστότοπους σε αντίποινα για την απόφασή του να στείλει άρματα μάχης στην Ουκρανία.