Άτυχος

Ο κ. Νότης Μηταράκης είναι ένας άτυχος άνθρωπος. Δεν πρόλαβε να «ζεστάνει» την καρέκλα του υπουργού Πολιτικής Προστασίας και οι ολιγοήμερες διακοπές του  στοίχισαν την θέση του στη κυβέρνηση. Ε, όχι μόνο αυτό, αλλά αυτό ήταν «ξεχείλισε το ποτήρι». Εκτοτε ο κ. Μηταράκης – πλέον πρώην υπουργός – ασχολείται με την εκλογική του περιφέρεια και τους ψηφοφόρους του.

Τον κ. Κ. Μουτζούρη;

Βέβαια ορισμένοι διαβολείς – δεν μπορώ να τους χαρακτηρίσω διαφορετικά – υποστηρίζουν ότι «υπογείως» και κάνοντας τον … κινέζο, στήριξε τον «αντάρτη» περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου κ. Κώστα Μουτζούρη, ο οποίος και επανεκλέχτηκε νικώντας τον νομιμόφρονα κ. Αλκιβιάδη Στεφανή. Μου είπαν μάλιστα χαρακτηριστικά «κοίτα τους ψήφους και θα το διαπιστώσεις».

Εξαιρετικές

Εγω δεν μπορώ να φανταστώ τον κ. Μηταράκη να πηγαίνει κόντρα στην επίσημη γραμμή του κόμματος. Αν και θυμάμαι – οφείλω να το ομολογήσω – τις εξαιρετικές έως αγαθές σχέσεις που διατηρούσε με τον κ. Μουτζούρη ως υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής. Εν πάση περιπτώσει αυτά τα βρει η Πειραιώς και η … ιστορία.

Πάθος

Αυτό που όμως εμένα με ενδιαφέρει είναι το πάθος για την εκλογική του περιφέρεια. Βρήκα μία ανάρτηση του, λοιπόν, στα social media, σύμφωνα με την οποία υπερασπίζεται μετά πάθους την διατήρηση του καταστήματος των ΕΛΤΑ στα Καρδάμυλα της Χίου. Τι έκανε;

Γνώση

Κατ΄ αρχήν επικοινώνησε με το υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου από τον οποίο κατόρθωσε να μάθει – η γνώση είναι πλούτος τελικά! – γιατί δεν ήξερε ότι τα ΕΛΤΑ δεν ανήκουν στο εν λόγω υπουργείο, αλλά στο Υπερταμείο. Και επικοινώνησε εν συνεχεία με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Υπερταμείου ζητώντας του να διατηρηθούν τα καταστήματα στα νησιά. Ο διευθύνων σύμβουλος του το ξέκοψε.

Απονιά

Δεύτερη γραμμή άμυνας: να διατηρηθεί το κατάστημα στα Καρδάμυλα. Νομίζω πως εισέπραξε την ίδια απάντηση, αλλά στην ανάρτηση του υπάρχει μία ασάφεια «αναμένω την επανεξέταση της σχετικής απόφασης και την παραμονή των ΕΛΤΑ στα Καρδάμυλα». Τουφεκιά στον αέρα! Όχι πως δεν έχει δίκιο για να είμαι ειλικρινής. Εκεί όμως που θα κατέβαινε έφιππος την Πανεπιστημίου, τώρα προσπαθεί να διατηρήσει ζεστή την σχέση του με τους εκλογείς τους. Άπονη ζωή!

—-

Ο κ. Χ. Σταϊκούρας

Είναι λίγο ασυνήθιστο, αλήθεια, να βλέπει κανείς τον κ. Χρήστο Σταϊκούρα σε διαφορετική θέση στην κυβέρνηση από αυτή του υπουργού Οικονομικών.

Αλλά τελικά «όλα μία συνήθεια είναι». Έτσι και ο κ. Σταϊκούρας βρέθηκε  στη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Τον συνηθίζουμε κι εμείς οι δημοσιογράφοι σιγά – σιγά, οι άνθρωποι των κατασκευών και των μεταφορών αλλά και οι ψηφοφόροι του από την Φθιώτιδα.

Βέβαια, το θέμα είναι και ο ίδιος να συνηθίσει το ρόλο του…

Πάντως τα πρώτα «δείγματα γραφής» τα έδωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που  αφορούσε στον απολογισμό του πρώτου τριμήνου της θητείας του στο νέο υπουργείο.

Έχασε τη μπάλα…

Τόσο από τα λεγόμενα του ίδιου όσο και του υφυπουργού του κ. Νίκου Ταχιάου φάνηκαν οι πρώτες αγωνίες αλλά και αστοχίες της ηγεσίας για μια σειρά ζητημάτων σε κρίσιμα έργα υποδομών. Κάπου δηλαδή ο υπουργός σα να χει χάσει τη μπάλα ή εμένα μου φάνηκε;

Ο σιδηρόδρομος

Επί παραδείγματι ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στη μεγάλη ευκαιρία του ελληνικού σιδηροδρόμου μέσα από τη διασύνδεση του δικτύου Βαλτικής – Ευξείνου Πόντου – Αιγαίου και της διασύνδεσης των λιμανιών Ελλάδας – Βουλγαρίας – Ρουμανίας.

Σημείωσε τη δυνατότητα ανάπτυξης των εμπορικών δρόμων με τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους.

Και λίγο – πολύ, όπως περιέγραφε το νέο του «όραμα» παραλίγο να ξεχάσουμε πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι κομμένος στα δύο μετά και την επέλαση του Daniel. Συμβαίνουν αυτά με τους μεγάλους οραματισμούς!

Μάλιστα ο ίδιος έκανε ξανά γνωστό ότι η πλήρης αποκατάσταση αναμένεται μετά από 18 μήνες. Νωρίς δηλαδή! Στο μεταξύ θα βλέπουμε τα «άλλα τρένα να περνούν…» όπως τραγουδούσαν οι παλιοί ροκάδες…

Hellenic Train

Αίσθηση, όμως, προκάλεσε και το θέμα που έχει ανακύψει με την Hellenic Train, η οποία διεκδικεί αποζημιώσεις και μοιράζει και προειδοποιήσεις…

Ο υπουργός χθες αρνήθηκε να δώσει στοιχεία πόσα οφείλουν ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ στην Hellenic Train αλλά και πόσα χρωστάει η ιταλική εταιρεία στους δύο οργανισμούς.

Μάλιστα έφτασε στο σημείο να πει για το θέμα πως δεν έχει ζητήσει να τον δει η Hellenic Train…

Αλλά ούτε κ εκείνος έδειξε διατεθειμένος να ζητήσει ραντεβού με τη διοίκηση της. Περίεργα πράγματα. Αλλά ποιος ξέρει τι έχει στο μυαλό του ο υπουργός. Ελα μου ντε…

Οι δήμαρχοι

Η ηγεσία του υπουργείου, ωστόσο δείχνει να φοβάται τις – τυχόν – διεκδικήσεις ή απαιτήσεις των νεοεκλεγέντων δημάρχων και συγκεκριμένα εκείνων σε περιοχές όπου εκτελούνται μεγάλα έργα.

Ανάμεσα σε αυτά το έργο του Μετρό (γραμμή 4) στην Αθήνα, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στο Ηράκλειο της Κρήτης και η σύνδεση του τρένου με το λιμάνι της Πάτρας…

Ο κ. Ταχιάος μίλησε πιο αναλυτικά – και ο κ. Σταϊκούρας λιγότερο – για τις ανησυχίες του σε συγκεκριμένους δήμους. Και οι δύο δήλωσαν ανοιχτοί σε διάλογο με τους νέους δημάρχους ο υφυπουργός έκανε λόγο για αναθεωρήσεις, αλλά όχι όπως έσπευσε να διευκρινίσει σε ζητήματα συμβάσεων…

Λίγο πριν από τον «κόκκινο συναγερμό» νομίζω πως βρίσκονται!

Intrakat

Κάπνος αναμένεται πολύ σύντομα να βγει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και για το deal Intrakat – Άκτωρ.

Θυμίζω ότι ο όμιλος των «Μπάκου – Εξάρχου – Καϋμενάκη» εξαγόρασε την Άκτωρ, την κατασκευαστική του ομίλου Ελλάκτωρ.

Η υπόθεση βρίσκεται υπό εξέταση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η ανεξάρτητη διοικητική αρχή με ανακοίνωση της χθες έκανε γνωστό ότι την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου θα συνέλθει η ολομέλεια της για να εξετάσει την εισήγηση της γενικής διεύθυνσης Ανταγωνισμού επί της συγκέντρωσης των δύο επιχειρήσεων.

Μάλιστα η Αρχή σημειώνει το «δια ταύτα» της εισήγησης σύμφωνα με το οποίο η συγκέντρωση των δύο εταιρειών δεν επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του ανταγωνισμού στις σχετικές αγορές.

Αν και η ολομέλεια δεν δεσμεύεται από την εισήγηση για τις αποφάσεις της, εντούτοις πηγές της Intrakat χθες σημείωναν: «Είναι μία θετική εξέλιξη και αισιοδοξούμε για το τελικό αποτέλεσμα».

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories