Την παρέμβαση του Υπουργού Ναυτιλίας Χρήστου Στυλιανίδη ζήτησε ο Σύνδεσμος  Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) προκειμένου να αρθούν οι μονοπωλιακές καταστάσεις στον ΟΛΠ στη διαχείριση αποβλήτων επισκευών πλοίων.

Ειδικότερα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα μεταξύ του προέδρου Βασίλη Κανακάκη και μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΝΑΒΙ με τον Υπουργό ναυτιλίας Χρήστο Στυλιανίδη εξετάσθηκε μεταξύ άλλων και το καθεστώς διαχείρισης των αποβλήτων των επισκευών πλοίων. 

Ναυτιλία: Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοϊας στη συνάντηση Στυλιανίδη – ΣΕΕΝ

Εξαίρεση

Όπως τονίστηκε από τον ΣΕΝΑΒΙ, είναι επιβεβλημένη η εξαίρεση των αποβλήτων επισκευών πλοίων από το προς έγκριση Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ. Τονίστηκε ότι τα απόβλητα επισκευών πλοίων είναι απόβλητα βιομηχανικής δραστηριότητας και δεν έχουν θέση  στο Σχέδιο Διαχείρισης των Λειτουργικών Αποβλήτων Πλοίων (απόβλητα δρομολογίων πλοίων), που είναι ναυτιλιακά απόβλητα (απόβλητα σύμβασης Marpol). Υπογραμμίσθηκε επίσης η ανάγκη άμεσης εφαρμογής της απόφασης 180/2020 της ΡΑΛ, που καταργεί το μονοπώλιο και ανοίγει τον ανταγωνισμό τουλάχιστον για τα απόβλητα επισκευών πλοίων.

Αιτήματα

Ο ΣΕΝΑΒΙ μεταξύ άλλων ζήτησε:

-την παρέμβαση του Υπουργού για την απελευθέρωση θέσεων επισκευών πλοίων, από άλλες άσχετες με την Ναυπηγοεπισκευή δραστηριότητες, καθώς και για την περαιτέρω αύξηση των θέσεων αυτών.

-τη θεσμική συμμετοχή εκπροσώπων Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων στα Συμβούλια Χρηστών Λιμένων, σε όποιες Χερσαίες Λιμενικές Ζώνες αναπτύσσονται ναυπηγικές/ναυπηγοεπισκευαστικές δραστηριότητες.

-την επίσπευση των έργων στις Ναυπηγοεπισκευαστικές Υποδομές και η κατασκευή υποδομών υγιεινής της εργασίας στις περιοχές επισκευών πλοίων, που σήμερα δεν υφίστανται.

Τιμολογιακή πολιτική

Επιπλέον έγινε αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική του ΟΛΠ, που καθιστά όπως εκτιμά ο ΣΕΝΑΒΙ, μη ανταγωνιστικό το λιμάνι του Πειραιά. Ο Σύνδεσμος κάνει ακόμη λόγο για αδικαιολόγητη αύξηση των τελών, ιδιαίτερα της παράδοσης και διαχείρισης αποβλήτων κατά το εξωφρενικό ποσοστό του 50%.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην επιβολή  της ανωτέρω αύξησης και στην ακτοπλοΐα από 1-1-2023, χωρίς να έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα η προβλεπόμενη από τη Σύμβαση Παραχώρησης Υπουργική Απόφαση. Τονίστηκε ότι πρόκειται για ιδιαίτερα σοβαρή παράβαση της Σύμβασης Παραχώρησης από την COSCO/ΟΛΠ.

Ο Υπουργός κ. Χρήστος Στυλιανίδης  έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα ανωτέρω θέματα, που παρουσιάστηκαν από τους εκπροσώπους του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και επιφυλάχθηκε για τις δικές του ενέργειες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, επισημαίνει ο ΣΕΝΑΒΙ σε σχετική ανακοίνωση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης