Ένα επιβατικό αεροπλάνο της Virgin Atlantic πέταξε πριν μερικές μέρες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Με κινητήρες Rolls-Royce Trent 1000, το Virgin Boeing 787 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου λίγο πριν τις 7 π.μ. τοπική ώρα της Τρίτης και έφτασε στο διεθνές αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης γύρω στις 3 μ.μ.. Το Flight100, όπως το αποκαλεί η Virgin, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα εμπορικό αεροσκάφος πετάει μεγάλες αποστάσεις με 100% SAF, σύμφωνα με το Flight.
Ποιος είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον – Από τα πρώτα χρόνια ως την κατάρρευση της Virgin Orbit
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Virgin Atlantic, Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Σάι Βάις και ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Μαρκ Χάρπερ ήταν επιβάτες στην πτήση, η οποία μετέφερε και δημοσιογράφους.
Το Flight100 έγινε μόλις μία εβδομάδα αφότου ένα επιχειρηματικό τζετ Gulfstream G600 ολοκλήρωσε την πρώτη υπερατλαντική πτήση στον κόσμο χρησιμοποιώντας το ίδιο βιοκαύσιμο. Κατασκευασμένο από απόβλητα υλικά, όπως μαγειρικό λάδι ή ζωικά λίπη, το SAF μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 80%, μειώνει τα σωματίδια κατά 90% και εξαλείφει το οξείδιο του θείου, ενώ λειτουργεί ακριβώς όπως ένα παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το SAF θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις υψηλού αποτυπώματος άνθρακα πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τη βιομηχανία να προσεγγίσει τη λεγόμενη στρατηγική «jet zero»—δηλαδή τον στόχο της αεροπορίας να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2050. Η βιομηχανία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει περίπου το 2% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, αλλά αυτό θα μπορούσε να μειωθεί εάν το SAF γίνει ευρέως διαθέσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι τα καύσιμα αυτά είναι ακριβά και δυσεύρετα. Το SAF μπορεί να κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων, αλλά αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,1% των συνολικών καυσίμων αεριωθουμένων που χρησιμοποιείται σήμερα παγκοσμίως. Η ζήτηση αυξάνεται επίσης, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αυξήσουν το ποσοστό του SAF που επιτρέπεται να αναμειγνύουν με κηροζίνη. Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι όλες οι μορφές αεροπορίας θα χρειαστούν τελικά 35 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2050 για μηδενικό άνθρακα.
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετό SAF και είναι σαφές ότι για να φτάσουμε στην παραγωγή σε κλίμακα, πρέπει να δούμε σημαντικά περισσότερες επενδύσεις», προσθέτει ο CEO της Virgin Atlantic, Σάι Βάις. «Αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχουν μηχανισμοί ρύθμισης και στήριξης των τιμών, που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση. Το Flight100 αποδεικνύει ότι αν το φτιάξεις, θα το χρησιμοποιήσουμε».
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»