Ένα επιβατικό αεροπλάνο της Virgin Atlantic πέταξε πριν μερικές μέρες από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη χρησιμοποιώντας 100% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απαλλαγή από τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων με υψηλό αποτύπωμα άνθρακα.
Με κινητήρες Rolls-Royce Trent 1000, το Virgin Boeing 787 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου λίγο πριν τις 7 π.μ. τοπική ώρα της Τρίτης και έφτασε στο διεθνές αεροδρόμιο John F. Kennedy της Νέας Υόρκης γύρω στις 3 μ.μ.. Το Flight100, όπως το αποκαλεί η Virgin, σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα εμπορικό αεροσκάφος πετάει μεγάλες αποστάσεις με 100% SAF, σύμφωνα με το Flight.
Ποιος είναι ο Ρίτσαρντ Μπράνσον – Από τα πρώτα χρόνια ως την κατάρρευση της Virgin Orbit
Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Virgin Atlantic, Ρίτσαρντ Μπράνσον, ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας Σάι Βάις και ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Μαρκ Χάρπερ ήταν επιβάτες στην πτήση, η οποία μετέφερε και δημοσιογράφους.
Το Flight100 έγινε μόλις μία εβδομάδα αφότου ένα επιχειρηματικό τζετ Gulfstream G600 ολοκλήρωσε την πρώτη υπερατλαντική πτήση στον κόσμο χρησιμοποιώντας το ίδιο βιοκαύσιμο. Κατασκευασμένο από απόβλητα υλικά, όπως μαγειρικό λάδι ή ζωικά λίπη, το SAF μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και 80%, μειώνει τα σωματίδια κατά 90% και εξαλείφει το οξείδιο του θείου, ενώ λειτουργεί ακριβώς όπως ένα παραδοσιακό καύσιμο αεριωθουμένων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εταιρείας.
Το SAF θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην απαλλαγή από τις υψηλού αποτυπώματος άνθρακα πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τη βιομηχανία να προσεγγίσει τη λεγόμενη στρατηγική «jet zero»—δηλαδή τον στόχο της αεροπορίας να φτάσει στο καθαρό μηδέν έως το 2050. Η βιομηχανία αυτή τη στιγμή αντιπροσωπεύει περίπου το 2% έως 3% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα, αλλά αυτό θα μπορούσε να μειωθεί εάν το SAF γίνει ευρέως διαθέσιμο.
Το πρόβλημα είναι ότι τα καύσιμα αυτά είναι ακριβά και δυσεύρετα. Το SAF μπορεί να κοστίζει τρεις φορές περισσότερο από τα συμβατικά καύσιμα αεριωθουμένων, αλλά αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 0,1% των συνολικών καυσίμων αεριωθουμένων που χρησιμοποιείται σήμερα παγκοσμίως. Η ζήτηση αυξάνεται επίσης, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αυξήσουν το ποσοστό του SAF που επιτρέπεται να αναμειγνύουν με κηροζίνη. Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι όλες οι μορφές αεροπορίας θα χρειαστούν τελικά 35 δισεκατομμύρια γαλόνια ετησίως για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2050 για μηδενικό άνθρακα.
«Απλώς δεν υπάρχει αρκετό SAF και είναι σαφές ότι για να φτάσουμε στην παραγωγή σε κλίμακα, πρέπει να δούμε σημαντικά περισσότερες επενδύσεις», προσθέτει ο CEO της Virgin Atlantic, Σάι Βάις. «Αυτό θα συμβεί μόνο όταν υπάρχουν μηχανισμοί ρύθμισης και στήριξης των τιμών, που υποστηρίζονται από την κυβέρνηση. Το Flight100 αποδεικνύει ότι αν το φτιάξεις, θα το χρησιμοποιήσουμε».
Latest News
Στον κόσμο της πολυτέλειας, τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι πιο «hot»
Τα υβριδικά πααμένουν δημοφιλή καθώς τα EV δεν «τραβάνε»
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: Έπεσαν οι υπογραφές για τη μελέτη διαχείρισης υδάτων της Κρήτης
Υπογράφηκε από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστα Τσιάρα, την ολλανδική HVA και την ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στην Trade Logistics από τον όμιλο Fourlis
Η επένδυση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα προς την επίτευξη των σχεδίων βιωσιμότητας του Ομίλου Fourlis
Στο ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την οδηγία για τα αστικά λύματα
Στην Ελλάδα, 153 οικισμοί παρουσιάζουν εκτεταμένες παραλείψεις συμμόρφωσης με την οδηγία, σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκέντρωσε η Επιτροπή
Νέες επιδοτήσεις στα προγράμματα για ηλεκτροκίνητα οχήματα
Αναλυτικά οι ημερομηνίες και τα ποσά που θα πληρωθούν από τα προγράμματα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης
Η Κυριακή ήταν η πιο ζεστή μέρα στην ιστορία του πλανήτη [γράφημα]
Η Ελλάδα και η Ισπανία αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο πυρκαγιών καθώς ο καύσωνας επιμένει
Το φρένο της Renault στην Ούρσουλα - Ηλεκτρικά VS συμβατικά οχήματα
Ο μάνατζερ της Renault Λούκα ντε Μέο κρίνει «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα και ζητεί «ευελιξία»
Ο χάρτης της Ελλάδας με τα αιολικά πάρκα και τις ανεμογεννήτριες - Τι αναφέρει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί στον χάρτη της Ελλάδας και να επιλέγει πολύγωνα αιολικών πάρκων ή ανεμογεννήτριες που επιθυμεί
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Το νέο σχέδιο για έργα αποθήκευσης ενέργειας – Η πρόσκληση για επενδύσεις και τα κριτήρια
Έτσι θα «πρασινίσουν» τα λιμάνια – Τα projects του ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ ως μέτοχος προχωρά μελέτες και έργα στα λιμάνια του Λαυρίου, Καβάλας, Ραφήνας, Κέρκυρας, Πάτρας και Αλεξανδρούπολης