Η Τουρκία παίρνει σκληρά μέτρα ενάντια στις κινεζικές εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων. Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο πούλησε ηλεκτρικά οχήματα αξίας $184 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην Τουρκία κατά τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους, σχεδόν διπλάσιο σε σύγκριση με το σύνολο του 2022. Νωρίτερα φέτος, η Τουρκία επέβαλε πρόσθετο δασμό 40% στις εισαγωγές EV από την Κίνα, αυξάνοντας το συνολικό φορολογικό συντελεστή στο 50%.
Τώρα, οι εταιρείες που εισάγουν EV στην Τουρκία πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 140 εξουσιοδοτημένα συνεργεία κατανεμημένα ομοιόμορφα σε όλη τη χώρα και να ανοίγουν ένα τηλεφωνικό κέντρο για κάθε brand, σύμφωνα με διάταγμα του υπουργείου Εμπορίου που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα.
Τουρκία: Τα ομόλογα ελκύουν το ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών
Η απαίτηση θεωρείται ευρέως ότι στοχεύει τα κινεζικά οχήματα. Οι εισαγωγές από την ΕΕ και χώρες που έχουν συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών με την Τουρκία εξαιρούνται από το διάταγμα. Οι εισαγωγείς έχουν μόνο μέχρι το τέλος του μήνα να συμμορφωθούν, κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο.
Η ξαφνική αλλαγή σηματοδοτεί μια οπισθοδρόμηση για τις εταιρείες που ασχολούνται με την πώληση κινεζικών αυτοκινήτων στην Τουρκία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης. Αναζητούν τροποποιήσεις ή τουλάχιστον μια καθυστέρηση, ώστε οι αυστηρότεροι κανονισμοί να μην είναι τόσο επώδυνοι.
Σκληροί κανόνες
«Αυτοί οι κανόνες είναι τόσο σκληροί, που καμία εταιρεία δεν συμμορφώνεται από σήμερα», δήλωσε στο Bloomberg ο Ερόλ Σαχίν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων για θέματα αυτοκινήτων EBS.
Το μεγαλύτερο ζήτημα πηγάζει από την απαίτηση οι εισαγωγείς να ιδρύουν συνεργεία, κάτι που θα περιέπλεκε τις συμφωνίες με εξουσιοδοτημένες υπηρεσίες τρίτων, είπε ο Σαχίν.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή στην Τουρκία, χάρη στη σχετική οικονομική προσιτότητα των κινεζικών εταιρειών, καθώς και στην αναγνώριση του εγχώριου αυτοκινήτου Togg και στην πρόσφατη άφιξη της Tesla του Ίλον Μασκ. Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σχεδόν 10 φορές φέτος έως τον Νοέμβριο από ένα έτος νωρίτερα, δείχνουν τα στοιχεία από την ένωση βιομηχανίας ODMD. Τώρα αποτελούν το 7,1% του συνόλου πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων, αναφέρει.
Οι νέοι κανόνες έχουν σκοπό να βάλουν τάξη σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία και να της επιτρέψουν να προχωρήσει σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον, δήλωσε στο Bloomberg αξιωματούχος στην Άγκυρα. Δεν υπάρχουν σχέδια για αναθεώρηση των κανόνων ή καθυστέρηση της εφαρμογής τους, είπε ο αξιωματούχος.
«Θα ήταν κρίμα αν ο στόχος είναι το Togg να πουλήσει μερικές χιλιάδες παραπάνω αυτοκίνητα», είπε ο Σαχίν της EBS. «Το Togg θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό και στην εγχώρια αγορά, για να αναπτυχθεί περαιτέρω».
Η BYD Co., η εταιρεία αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Κίνα, σχεδιάζει ένα δίκτυο εξουσιοδοτημένου σέρβις σε εθνικό επίπεδο και έχει υπογράψει συμβάσεις με αντιπροσώπους για την παροχή υπηρεσιών στους πελάτες, δήλωσε ο Ισμαήλ Εργκούν, γενικός διευθυντής της BYD Τουρκίας.
Το έλλειμα στο ισοζύγιο με την Κίνα
«Εάν ο κανόνας εφαρμοστεί όπως έχει προγραμματιστεί, οι εισαγωγές μπορεί να χρειαστεί να περιμένουν στα σύνορα για μήνες», είπε ο Εργκούν.
«Η λογική του κανονισμού είναι σωστή, καθώς στοχεύει στην προστασία του πελάτη», δήλωσε στο Bloomberg ο Καγκάν Νταγκτεκίν, Διευθύνων Σύμβουλος της Dogan Trend Otomotiv, που διανέμει το MG, που ανήκει στην κινεζική SAIC Motor Corp. «Αλλά θα πρέπει να μην καούν τα χλωρά με τα ξερά. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι νόμοι περί ανταγωνισμού και η δίκαιη προσέγγιση για τον υπάρχοντα οργανισμό αντιπροσώπων.»
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας της Τουρκίας και τα αγαθά από την ασιατική χώρα έπαιξαν ρόλο στη διόγκωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας σε σχεδόν 100 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ από τον Νοέμβριο. Οι εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων συμβάλλουν σημαντικά στο έλλειμμα.
Latest News
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Χωρίς... φρένο η BYD - Ξεπερνά Ford-Honda σε πωλήσεις, 200.000 νέες προσλήψεις
Η BYD βρίσκεται σε μια εκπληκτική επέκταση φέτος - Αυξημένη ικανότητα παραγωγής, πολλές χιλιάδες νέοι εργαζόμενοι στα εργοστάσια
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα
Σκληρό παζάρι στη Βρετανία για φθηνά δάνεια και μικρότερα πρόστιμα στις βιομηχανίες για τα EV
Οι προκλήσεις της αγοράς στη Βρετανία καθιστούν το οικονομικό καθεστώς γύρω από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «ανεφάρμοστο»
Δυνατότητα υποβολής νέων αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»
Επαναδιατέθηκαν 4 εκατ. ευρώ για νέες αιτήσεις φυσικών προσώπων για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 3
Η Καλιφόρνια προτείνει εκπτώσεις για αγορά EV ως απάντηση στα σχέδια Τραμπ
Η μεταβατική ομάδα του Ντόναλντ Τραμπ εξετάζει την κατάργηση της ομοσπονδιακής έκπτωσης φόρου για αγορές σε ηλεκτρικά οχήματα