Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωσης καθώς το 2022 διαμορφώθηκε στο 9,6%, σημειώνοντας αύξηση μόλις κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) σε σύγκριση με το 2021 (9,1%), αλλά εξακολουθεί να είναι 0,7 π.μ. κάτω από το υψηλότερο επίπεδο που είχε επιτευχθεί ποτέ το 2020 (10,3%).

Όπως επισημαίνει η Eurostat, η οποία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τα παραπάνω στοιχεία, αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μεγάλη ώθηση για την επίτευξη του στόχου του 29% που έχει τεθεί για το 2030 από την οδηγία 2023/2413 της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Αυτή η οδηγία προσφέρει επίσης στις χώρες τη δυνατότητα να επιτύχουν έναν διαφορετικό στόχο: μείωση της έντασης των αερίων θερμοκηπίου στις μεταφορές κατά τουλάχιστον 14,5% έως το 2030.

ΑΠΕ: Καθυστερήσεις και ακυρώσεις έργων προκαλούν τα εμπόδια στην αγορά

Πρωτοπόρα η Σουηδία

Η Σουηδία (29,2%) είναι μακράν η χώρα της ΕΕ με το υψηλότερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και έχει ήδη επιτύχει τον στόχο του 2030. Η Φινλανδία (18,8%) παρουσιάζει επίσης πολύ υψηλό μερίδιο, αν και θα πρέπει να αυξηθεί κατά περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, εάν επιλέξει τον στόχο για το 2030 που έχει τεθεί ως προς το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τις δύο σκανδιναβικές χώρες ακολουθούν η Ολλανδία, η Μάλτα, το Βέλγιο, η Δανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γερμανία και η Ισπανία, όλες με μερίδιο περίπου 10%.

Όσον αφορά την Ελλάδα βρίσκεται τρίτη από το… τέλος, με 4,1%, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Κροατία (2,4%) και τη Λετονία (3,1%).

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις από το 2021 έως το 2022 καταγράφηκαν στη Γερμανία (+1,9 π.μ.), στην Ολλανδία (+1,8 π.μ.) και στην Ουγγαρία (+1,6 π.μ.), αλλά ακόμη και αν διατηρηθούν μέχρι το 2030, αυτά τα ποσοστά είναι ανεπαρκή για την επίτευξη του στόχου. Από την άλλη πλευρά, οι υψηλότερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Κροατία (-4,6 π.μ.), τη Λετονία (-3,3 π.μ.) και τη Σλοβενία (-2,8 π.μ.).

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που καταναλώνονται στις μεταφορές περιλαμβάνουν υγρά βιοκαύσιμα (π.χ. βιοντίζελ που πληροί ορισμένα κριτήρια βιωσιμότητας και εξοικονόμησης αερίων θερμοκηπίου), βιομεθάνιο (δηλαδή αέριο από ανανεώσιμη πηγή) και το μέρος της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη