
Κίνδυνο να βυθιστεί διατρέχει πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου το οποίο χτυπήθηκε από τους Χούθι στον Κόλπο του Άντεν, ανοιχτά της Υεμένης.
Ναυτιλία: Στόχος των Χούθι πλοίο υπό ελληνική σημαία
Σε δήλωσή του ο στρατιωτικός εκπρόσωπος των Χούθι, Yahya Sarea, ανέφερε ότι το πλήρωμα του Rubymar είναι ασφαλές, αλλά το πλοίο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές και κινδυνεύει να βυθιστεί. Το πλοίο με σημαία Μπελίζ δέχθηκε επίθεση την Κυριακή. Ο Sarea πρόσθεσε ότι οι Χούθι κατέρριψαν επίσης ένα αμερικανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος πάνω από το λιμάνι Χοντέιντα της Υεμένης.
Η Κεντρική Διοίκηση του αμερικανικού στρατού επιβεβαίωσε ότι δύο βαλλιστικοί πύραυλοι κατά πλοίων εκτοξεύθηκαν από περιοχές της Υεμένης που ελέγχονται από τους Χούθι και είχαν στόχο το Rubymar στις 18 Φεβρουαρίου.
«Ένας από τους πυραύλους έπληξε το πλοίο, προκαλώντας ζημιές. Το πλοίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου και ένα πολεμικό πλοίο του συνασπισμού μαζί με ένα άλλο εμπορικό πλοίο ανταποκρίθηκαν στο σήμα για να βοηθήσουν το πλήρωμα του Rubymar», ανέφερε η CENTCOM στο X.
Feb. 18 Summary of Red Sea Activities
Between 9:30 and 10:45 p.m., Feb. 18, two anti-ship ballistic missiles were launched from Iranian-backed Houthi terrorist-controlled areas of Yemen toward MV Rubymar, a Belize-flagged, UK-owned bulk carrier. One of the missiles struck the… pic.twitter.com/d6Ty7YTwcG
— U.S. Central Command (@CENTCOM) February 19, 2024
Η εταιρεία ασφαλείας LSS-SAPU, υπεύθυνη για την ασφάλεια του Rubymar, ανέφερε νωρίτερα ότι το πλήρωμα μπόρεσε να εκκενώσει το πλοίο μετά το πλήγμα που δέχτηκε από τους δύο πυραύλους. Τους ναυτικούς παρέλαβε ένα άλλο εμπορικό πλοίο το οποίο τους μετέφερε στο Τζιμπουτί.
«Γνωρίζουμε ότι έμπαινε νερό», ανέφερε η LSS-SAPU στο Reuters. «Δεν υπάρχει κανείς στο πλοίο τώρα. Οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές εξετάζουν τις επιλογές για ρυμούλκηση.»
Στον γύρο της Αφρικής
Μέχρι στιγμής, κανένα πλοίο δεν έχει βυθιστεί ούτε έχουν σκοτωθεί μέλη πληρώματος από τις επιθέσεις στην κομβικής σημασίας θαλάσσια αρτηρία, από την οποία διέρχεται το 12% της παγκόσμιας θαλάσσιας κυκλοφορίας. Για να αποφύγουν τον κίνδυνο, τα πλοία πολλών εταιρειών ακολουθούν τη μακρύτερη και ακριβότερη διαδρομή μέσω του ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Παρά τις επιθέσεις της Δύσης εναντίον τους στην Υεμένη, οι Χούθι έχουν ορκιστεί να συνεχίσουν να στοχεύουν πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ μέχρι να σταματήσουν οι επιθέσεις κατά των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών